Dodaj ogłoszenie o pracy


Mindaugas on the Road – dyrektor generalny Girteki Transport w roli kierowcy

Girteka zwiększa zaangażowanie w promocję zawodu kierowcy samochodu ciężarowego. „Mindaugas on the Road” to nowy projekt firmy, w ramach którego Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport, zasiadł za kierownicą samochodu ciężarowego i wyruszył w trasę. Dzieląc się doświadczeniem, chce pokazać jak wygląda codzienna praca kierowców samochodów ciężarowych, z jej największymi wyzwaniami i możliwościami.

Grupa Girteka zatrudnia obecnie ponad 12,5 tys. zawodowych kierowców, którzy mają kluczowe znaczenie dla operacji logistycznych. Codziennie dostarczają ładunki w całej Europie, zapewniając płynne funkcjonowanie łańcuchów dostaw. Niezależnie od wieloletniego doświadczenia i dużej wiedzy na temat wyzwań, które się z tym wiążą, Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport, postanowił osobiście doświadczyć każdego aspektu codziennej pracy kierowców.

- Wielu z nas, w branży logistycznej, zna wyzwania i możliwości przed którymi stoją kierowcy samochodów ciężarowych. Ale czym jest wiedza bez praktyki? Projekt, który rozpoczynam, ma na celu zbliżenie nas do społeczności kierowców: zrozumienie ich stylu życia poprzez udział w dostawach ładunków, poruszanie się po europejskich drogach i radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak parkowanie, zabezpieczanie ładunku czy korzystanie z narzędzi cyfrowych, tak jak to robią każdego dnia w pracy - mówi Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport.

W 2 tygodnie z „Mindaugas on the Road”
Przez kolejne dwa tygodnie, do 7 marca, Mindaugas Paulauskas, w towarzystwie Sergeya Kovaleva, kierowcy samochodu ciężarowego z ponad 20-letnim doświadczeniem, będzie jechał z bazy transportowej Girteki w Szawlach na Litwie, przez Norwegię, do Europy Południowej, a w drodze powrotnej, z Hiszpanii na Litwę. Podczas całej trasy Mindaugas Paulauskas, z pomocą Sergeya Kovaleva, ma dokumentować swoje doświadczenia i obserwacje oraz dzielić się spostrzeżeniami na temat codziennych zadań kierowców samochodów ciężarowych. - Chcę pokazać ogromne wyzwania w pracy kierowcy samochodu ciężarowego i ogromny szacunek, na jaki zasługuje za swoją odporność. Nie tylko ze strony nas, jako branży logistycznej, ale także wszystkich tych, którzy korzystają z produktów, które kierowcy codziennie dostarczają do naszych sklepów, czy będzie to świeża żywność, leki czy artykuły pierwszej potrzeby - podkreśla Paulauskas.

Relacja z całej trasy będzie dostępna w mediach społecznościowych, co pozwoli zwiększyć świadomość wyzwań i znaczenia kierowców w sektorze usług logistycznych. Od 26 lutego, można śledzić podróż Mindaugasa Paulauskasa na kanale YouTube Grupy Girteka, stronach na Facebooku i Instagramie dedykowanych kierowcom, a także na www.girtekadrivers.com/motr 

Zmiany w postrzeganiu zawodu kierowcy
Wzrost świadomości na temat potrzeby pozytywnych zmian w zakresie wyzwań, z którymi w codzienniej pracy mierzą się kierowcy samochodów ciężarowych w Europie, ma dziś szczególne znaczenie. Według najnowszego raportu Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU), w 36 krajach na świecie brakuje ponad 3 mln kierowców samochodów ciężarowych. W 2023 r. tylko w samej Europie nieobsadzonych pozostało 233 tys. stanowisk.

Chociaż obecna sytuacja gospodarcza może zrekompensować te niedobory, w nadchodzących latach brak wykwalifikowanych zawodowych kierowców znacząco wpłynie na niezawodność i stabilność łańcuchów dostaw w Europie. A to tylko pogłębi problem. Celem projektu "Mindaugas on the Road" jest też promowanie zawodu kierowcy samochodu ciężarowego wśród młodych mężczyzn i kobiet.

- Ważne jest to, abyśmy w pełni rozumieli, jaki wpływ na codzienne życie kierowców samochodów ciężarowych mają zmiany legislacyjne. Wymagania takie jak posiadanie odpowiednich certyfikatów i zezwoleń, przepisy dotyczące godzin pracy oraz możliwości cyfryzacji codziennych zadań - to tylko kilka aspektów, z którymi dziś mają do czynienia kierowcy. Czy jednak wiemy, jak te przepisy działają w praktyce? Tego właśnie chcę się dowiedzieć - podsumowuje Paulauskas.

Dzieląc się, opartymi na codziennym życiu spostrzeżeniami doświadczonego menedżera kadry zarządzającej, Grupa Girteka chce przedstawić wyzwania i możliwości, jakie mają zawodowi kierowcy, także korzyści związane z wykorzystaniem rozwiązań cyfrowych. A jako odpowiedzialna i wiodąca firma w sektorze transportu drogowego, wspierać promocję tego zawodu.

Dodatkowe informacje dostępne są na stronie www.girtekadrives.com/motr 

(źr. Girteka Group)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.