Konto pracodawcy

CEVA wykonała pierwszy transport drogowy z Chin do Europy na karnecie TIR

Jak donoszą światowe media logistyczne, operator logistyczny CEVA Logistics zorganizował z powodzeniem pierwszą dostawę transportem samochodowym z Chin do Polski. To był również pierwszy transport drogowy, po przystąpieniu przez ChRL do Konwencji TIR, z wykorzystaniem karnetu TIR na całej trasie Chiny – Europa.

Ten pierwszy, pionierski transport samochodowy odbył się z chińskiego miasta Khorgos (położonego w pobliżu granicy z Kazachstanem) do Polski z wykorzystaniem procedury tranzytowej na bazie karnetu TIR. Czas przejazdu autem ciężarowym na tej trasie wyniósł 13 dni i był o 50 proc. tańszy od transportu lotniczego oraz od 30 do 50 proc. szybszy od transportu morskiego, a licząc jako dostawę door to door, może być szybszy od kolejowego od 30 do 50 proc. Tym samym CEVA otworzyła nową opcję transportu ładunków na trasie Chiny – Europa.

Ciężarówka wyruszyła z Khorgos w dniu 13 listopada, pokonując ok. 7 tys. kilometrów przez Kazachstan, Rosje i Białoruś, aż do Polski gdzie dotarła 24 listopada bez żadnych problemów, również pokonując sprawnie wszystkie granice. Zamknięcie karnetu TIR w miejscu docelowym nastąpiło po 13 dniach w dniu 26 listopada. W realizacji tego projektu CEVA Logistics korzystała z pomocy partnerów, do współpracy włączyli się IRU (Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego) oraz firmy Alblas i Jet-rail. Organizacja transportu drogowego na trasie Chiny - Europa z wykorzystaniem karnetu TIR była możliwa tylko dlatego, że Chiny jako 70 kraj podpisały międzynarodową Konwencję TIR i wprowadziły ją w życie w pierwszej połowie 2017 r.

Po udanej próbie, CEVA Logistica zapowiada uruchomienie regularnych dostaw samochodowych na trasie Chiny – Europa już w roku 2019.

(red.)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
Jak rozwiązać problem z brakiem rąk do pracy w branży TSL?
Inteligentne tachografy – co zmienią w pracy kierowcy?
Stan opon a bezpieczeństwo drogowe
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Zmiany w polisach OC, jak wpłynie to na ceny?
Polska jedną strefą inwestycyjną – jak zadziała w praktyce?
Jak zmiany klimatyczne decydują o zmianach na rynku nieruchomości logistycznych?
Znaczne spowolnienie tempa wzrostu e-handlu – czeka nas kolejna zmiana w sprzedaży towarów?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Tańczący z paletami – poznaj finalistów roku 2018
BIK planuje budowę nowego centrum logistycznego w Kątach Wrocławskich
Polscy inżynierowie opracowali pionierski system ochrony samochodów ciężarowych
Volvo Trucks w kampanii “Strażacy – dziękujemy”!
Centralny Port Komunikacyjny rozpoczął działalność – znany jest już skład za ...
Igor Reguski dyrektorem powierzchni logistycznych w BNP Paribas Real Estate
Axell stawia w Polsce na usługi magazynowe
Agility Logistics rozwija usługi dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej
OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC