Konto pracodawcy

Rohlig Suus Logistics – 2017 rekordowy rok w historii firmy

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży i ponad 842 mln zł przychodu, 2 mln zleceń, 27 tys. m.kw. nowych powierzchni magazynowych przekazanych do użytku, umocnienie pozycji spółki w kluczowych obszarach biznesowych – to najważniejsze wyniki podsumowujące rekordowy 2017 rok w Rohlig Suus Logistics SA. Spółka, będąca jednym z czołowych graczy na rynku logistycznym i największym polskim operatorem logistycznym, nie zwalnia tempa i zapowiada kolejne inwestycje.

W ciągu ostatnich pięciu lat firma prawie dwukrotnie zwiększyła swoje przychody, a w ostatnich 12 miesiącach jej przychody wzrosły o 20 proc. To najwyższy wskaźnik wśród wszystkich operatorów logistyki w Polsce. – Branża logistyczna jest ściśle powiązana z kondycją gospodarki, która w ostatnich latach, m.in. dzięki rosnącemu popytowi wewnętrznemu i eksportowi, doskonale się rozwija. W ubiegłym roku umocniliśmy naszą pozycję w krajowej czołówce również dzięki bardzo dobrym wynikom w transporcie całopojazdowym, frachcie lotniczym oraz logistyce kontraktowej. Stale inwestujemy w rozwój oferty, np. poprzez rozbudowę nowoczesnej powierzchni magazynowej – powiedział Tadeusz Chmielewski, prezes zarządu Rohlig Suus Logistics SA.
W minionym roku spółka uruchomiła blisko 27 tys. m.kw. nowych powierzchni magazynowych w Gliwicach, Poznaniu, Warszawie i Bydgoszczy. Duże zapotrzebowanie rynku na usługi z zakresu logistyki kontraktowej wpłynęło na decyzję o podjęciu kolejnych inwestycji. W tym roku zamierza uruchomić kolejne obiekty o łącznej powierzchni ok. 32 tys. m.kw. Firma stale inwestuje także w innowacje i rozwój produktów. W 2017 roku firma wprowadziła m.in. wózki systemowe (VNA), które wykorzystywane są w magazynach wysokiego składowania. Nowoczesne urządzenia, które pozwalają optymalizować zagospodarowanie przestrzeni, stosowane są m.in. w Gliwicach oraz Krakowie.
Obok logistyki kontraktowej, dynamicznie rozwijającym się produktem jest fracht lotniczy, który w 2017 roku zanotował wyraźny wzrost sprzedaży szczególnie na kierunkach eksportowych. Spółka w tym obszarze wzmocniła również eksport do Stanów Zjednoczonych, gdzie za wysoką jakość obsługi i standardy odpowiada w ramach partnerskiej współpracy z globalną grupą Rohlig.
Na szczególną uwagę zasługuje również fracht drogowy. Każdego tygodnia w ramach połączeń drobnicowych odbywa się ponad 200 regularnych połączeń w Europie, co świadczy o istotnej roli Polski w międzynarodowych przewozach drobnicowych. System połączeń nieustannie się rozwija o kolejne kierunki m.in. w 2017 roku wzmocniono ofertę przewozów do Włoch. Spółka konsekwentnie rozwija także obszar FTL, o czym świadczy wskaźnik blisko 200 tys. zrealizowanych przewozów całopojazdowych w roku ubiegłym.
– W kolejnych latach większy akcent postawimy na wzmocnienie naszej obecności na rynkach europejskich, zarówno poprzez rozwój naszych połączeń drobnicowych na Starym Kontynencie, jak i rozbudowę sieci oddziałów. Polska staje się coraz bardziej konkurencyjnym makroregionem dla branży transportowej, wynika to nie tylko z popytu wewnętrznego czy eksportu, ale także z rosnącego udziału przewozów międzynarodowych. Jednocześnie wraz ze wzrostem wolumenu przewożonych towarów rozwijają się inne obszary logistyki, np. zauważalnie rośnie popyt na zasoby powierzchni magazynowej. Obecny, 2018 rok stoi po znakiem rozwoju, jeszcze w pierwszej połowie uruchomimy nowe przedstawicielstwa Rohlig Suus poza granicami Polski. – powiedział Tadeusz Chmielewski.
Istotnym wyzwaniem dla całej branży pozostaje zapewnienie stabilnej i profesjonalnej kadry pracowników i współpracowników, dzięki którym firmy logistyczne będą w stanie odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Aktualnie spółka zatrudnia 1400 pracowników w 24 oddziałach w Polsce i Europie.

Niedawno firma otworzyła oddziały w Czechach i na Węgrzech. Obok rozwoju frachtu lotniczego, morskiego i kolejowego spółka planuje rozwinięcie i umocnienie w tym regionie własnej sieci transportu całopojazdowego. Powołanie struktur operacyjnych w Budapeszcie oraz czeskiej Pradze, Ostrawie i Libercu ma na celu pogłębienie kompetencji Rohlig Suus Logistics i dalszy wzrost biznesu globalnego polskiego operatora w makroregionie.

(źr. Rohlig Suus Logistics)

 

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak wdrożyć dostawy w strategii PULL?
Zwierasz umowę ubezpieczeniową - poznaj najważniejsze pojecia i definicje!
Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
W jakich krajach i na co powinni uważać polscy kierowcy zawodowi?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przewoźnicy optymistycznie patrzą w przyszłość, ale wyzwań nie brakuje
Czego szukają pracownicy fizyczni i czego oczekują od pracodawców?
Jakie ograniczenia czekają kierowców pojazdów ciężarowych od 2019 roku?
Ujemne saldo w handlu międzynarodowym Polski po siedmiu miesiącach 2018
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dachser osiągnął najwyższy poziom zatrudnienia w swojej historii
Czwarty prom Stena Line wchodzi na trasę Gdynia - Karlskrona
DPD Polska sponsorem drużyny siatkarskiej kobiet
Stokrotka rozwija logistykę
Prologis buduje swój pierwszy park logistyczny w Łodzi
Jungheinrich Polska w nowej siedzibie - Astrum Business Park
Raben otworzył nowy magazyn w 7R Beskid Park
Kuehne + Nagel rozwija regionalną sieć w Centralnej Azji
Kolejny krok do budowy Portu Centralnego w Gdańsku
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC