Dodaj ogłoszenie o pracy


Magdalena Lubańska - Umiejętność gry w brydża sprawdza się też w transporcie

"Kobiety w logistyce" - Magdalena Lubańska, dyrektor transportu krajowego FM Logistic Polska

 

Umiejętność gry w brydża sprawdza się też w transporcie

 

- Zarządzanie transportem krajowym i współpraca z przewoźnikami drogowymi, to specyficzna praca jak dla kobiety, bo praktycznie pracuję tylko z mężczyznami. Chociaż przyznaję, że niektóre rzeczy nawet łatwiej jest wynegocjować kobiecie. Jestem z wykształcenia socjologiem, może dlatego też potrafię odnaleźć się niemalże w każdym obszarze działalności.  - mówi o swojej pracy Magdalena Lubańska

 

Zanim Pani Magdalena trafiła do logistyki, jak na socjologa przystało  swoje pierwsze kroki zawodowe stawiała w firmie zajmującej się badaniami rynku. Po roku chciała coś zmienić, szukała innej branży. Zatrudniając się w FM Logistic nie trafiła od razu do działu operacyjnego. Zaczynała od działu HR, gdzie była odpowiedzialna za sprawy personalne, a później awansowała na dyrektora personalnego FM Logistic. Jak trafiła zatem do transportu krajowego?
- W pewnym momencie zwolniło się stanowisko dyrektora transportu i myślę, że ze względu na cechy osobowościowe powierzono mi to stanowisko. Dosyć szybko awansowałam na dyrektora transportu krajowego, bo po czterech latach pracy. Przyznaję, że wówczas nie miałam żadnej wiedzy o pracy w transporcie. Zostałam rzucona na głęboką wodę i musiałam sobie jakoś poradzić. Nie ukrywam, że było to duże wzywanie, któremu chciałam sprostać i które dało mi szansę spróbować swoich sił w operacji. - mówi Magdalena Lubańska. Czas, który potrzebowała na przygotowanie się do całkowitej samodzielności w zarządzaniu transportem krajowym wynosił kilka miesięcy.
W sumie w FM pracuje już 15 lat, czyli prawie tyle czasu, ile firma funkcjonuje na polskim rynku.
Jak sama mówi, jest wdzięczna firmie za to, że obdarzyła ją tak dużym zaufaniem.  Stanowisko dyrektora transportu krajowego piastuje od 10 lat. Zarządza zespołem 120 osób i ma jeden z najniższych wskaźników rotacji personelu, co ułatwia jej pracę. Współpracuje z 450 podwykonawcami i zarządza flotą ok. 1000 pojazdów oraz taborem ok. 300 naczep FM Logistic.

 

Zapytana, czy nie chciałaby wrócić z powrotem do działów wsparcia jak np. HR, odpowiada:
- Czasami mam takie myśli, ale w transporcie jest ciągły ruch i ciągle coś się dzieje. Na pewno jest też inna kultura pracy w dziale operacyjnym w porównaniu do np. działu HR. Mam też wspaniały zespół pracowników, a to dla mnie odgrywa dużą rolę w tej pracy. Na dzień dzisiejszy chcę pozostać w transporcie, bo gdybym przeszła do spokojniejszej pracy, chyba by mi ten spokój przeszkadzał, brakowało by tej istoty operacji. - mówi po chwili zastanowienia.

 

Poza pracą, pasją p. Magdaleny jest gra w brydża oraz jazda motocyklem. -  Kiedyś grałam zawodowo, ale potem zabrakło czasu i dzisiaj gram już tylko towarzysko. - mówi. Pasję do brydża wyniosła z tradycji rodzinnych, praktycznie każdy w jej rodzinie gra w brydża. - Analityczne myślenie, które jest potrzebne do gry w brydża sprawdza się też w transporcie. - dodaje na koniec z uśmiechem Magdalena Lubańska.

 

(Opr. Beata Trochymiak)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.