Reflaunt, platforma technologiczna zajmująca się sprzedażą odzieży z drugiej ręki oraz DHL Supply Chain, ogłaszają współpracę logistyczną w zakresie odsprzedaży (recommerce).
Współpraca obu firm ma na celu maksymalizację sprzedaży produktów, w tym również obsługę zwrotów, zapewniając markom kompleksowe rozwiązanie znacznie upraszczające rynek odsprzedaży. Szacuje się, że odzież o wartości 2,1 biliona dolarów leży obecnie nieużywana w szafach klientów. Pozyskiwanie, przetwarzanie i sprzedaż tych produktów stanowi największe wyzwanie zarówno dla marek modowych, jak i platform odsprzedaży. Reflaunt umożliwia swoim klientom odsprzedaż, docierając do ponad 30 platform, w tym do: Poshmark, Vestiaire Collective, Rebelle, eBay, a także do platform luksusowych, takich jak: Level Shoes, Yoox i Saks OFF 5th. Największą przeszkodą w odsprzedaży używanej odzieży jest brak możliwości korzystania z globalnej sieci, co wynika z niespójnej infrastruktury i wysokich kosztów. Po trwającym ponad rok programie pilotażowym w DHL Supply Chain w Polsce, firmy zdecydowały się połączyć swoje możliwości, aby zaprezentować platformę redefiniującą sposób, w jaki przebiegają operacje logistyczne odsprzedaży. DHL Supply Chain zarządza procesem logistycznym w imieniu Reflaunt – od obsługi towarów otrzymanych od klientów, obejmującej: kontrolę, sortowanie, fotografowanie i wprowadzanie przedmiotów na platformę będącą własnością Reflaunt, po podstawowe funkcje logistyczne do których zaliczają się: zarządzanie zapasami, składowanie, kompletację oraz dystrybucję.
Reflaunt oferuje dwie różne usługi dostosowane do różnych potrzeb danej marki: Concierge, która jest przeznaczona wyłącznie dla luksusowych marek i sprzedawców detalicznych, oraz Takeback, odpowiednia dla każdej marki modowej, dla której ważna jest lojalność klientów. Usługi te działają już w takich sklepach jak: Net-a-porter, Harvey Nichols, Balenciaga i Altuzarra. Obie usługi są w pełni zintegrowane z pracą magazynów DHL Supply Chain i zapewniają bezproblemową obsługę klienta.
Czy DHL Supply Chain i Reflaunt zapoczątkowują nową erę mody o obiegu zamkniętym, oferując markom skalowalne i ekonomicznie opłacalne rozwiązanie odsprzedaży, które jest płynnie zintegrowane z ich usługami pozakupowymi? Z pewnością to partnerstwo stanowi duży krok naprzód w ewolucji odsprzedaży mody.
(źr. DHL Supply Chain)