Dodaj ogłoszenie o pracy


ID Logistics podsumował przychody za IV kwartał i 2023 rok

ID Logistics zakończył 2023 rok osiągając przychody na poziomie 2,747 mld euro, co przekłada się na wzrost o 10,7% (+7,2% w ujęciu like-for-like). W minionym roku Grupa uruchomiła 22 nowe magazyny.

W IV kwartale 2023 r. przychody ID Logistics wzrosły o 14,5% do 776,2 mln euro. Wynik ten obejmuje przychody firmy Spedimex, przejętej i konsolidowanej od 1 czerwca 2023 r. Po skorygowaniu o efekt zmian w zakresie konsolidacji a także o ogólnie niekorzystny wpływ kursów wymiany walut, wzrost wyniósł 11,9%, w porównaniu z IV kwartałem 2022 r. Grupa odnotowała znaczący wzrost przychodów w USA, na poziomie 34,1% w ujęciu like-for-like. W Europie (z wyłączeniem Francji) wzrost przychodów wyniósł 10,5%, na co wpływ miały przede wszystkim wyniki osiągnięte w Polsce i we Włoszech, a także rozpoczęcie działalności w Wielkiej Brytanii. Spadek przychodów we Francji, rynku macierzystym Grupy, (-5,9% w IV kw. 2023 r. vs. IV kw. 2022 r.) jest wynikiem trendów obserwowanych we wcześniejszych kwartałach, głównie spadku wolumenów konsumpcji i przełożenia na 2024 rok. planowanego otwarcia części nowych lokalizacji.

Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Ostatni kwartał roku finansowego 2023 charakteryzował się przyspieszeniem wzrostu przychodów w ID Logistics, stymulowanym uruchomieniem znaczących projektów w kilku, kluczowych krajach w Europie i po drugiej stronie Atlantyku. Grupa jest doskonale przygotowana do kontynuacji dynamicznego rozwoju w roku 2024".

W IV kwartale ID Logistics odpowiadał na kolejne zapytania ofertowe i przystąpił do wielu przetargów. Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów, m.in.:
• We Francji, AB inBev powierzył ID Logistics zarządzanie dwoma centrami logistycznymi o powierzchni odpowiednio 32 tys. mkw. i 60 tys. mkw., w celu zoptymalizowania przepływów dystrybucji do dużych sieci detalicznych oraz kawiarni, hoteli i restauracji.
• W Włoszech sieć handlowa Carrefour powierzyła ID Logistics zarządzanie centrum dystrybucyjnym dedykowanym obsłudze artykułów spożywczych, o powierzchni 42 tys. mkw., w okolicy Mediolanu. Otwarcie nowego centrum dystrybucji blisko rok po uruchomieniu pierwszego oddziału ID Logistics we Włoszech potwierdza zdolność Grupy do budowania trwałych relacji z długoletnimi klientami.
• W Stanach Zjednoczonych ID Logistics rozwija ofertę skierowaną do producentów z branży FMCG. Grupa rozpoczęła współpracę z wiodącym producentem środków czystości, zarządzając operacjami logistycznymi w magazynie zlokalizowanym w okolicach Chicago. ID Logistics został także wybrany przez amerykańską i międzynarodową firmę specjalizującą się w produkcji napojów i przekąsek do zarządzania operacjami logistycznymi i co-packingiem w dwóch magazynach w Atlancie, o łącznej powierzchni 118 tys. mkw.

Rekordowy wzrost przychodów w Polsce
Jednym z kluczowych rynków dla Grupy ID Logistics jest Polska. W IV kwartale Grupa utrzymała tu dynamiczne tempo rozwoju, odnotowując rekordowo wysoki wzrost przychodów. W 2023 r. działania ID Logistics ukierunkowane były przede wszystkim na wzmocnienie współpracy z klientami z branży retail, FMCG, e-commerce, fashion i beauty w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw i obsługi magazynowej. Spółka rozpoczęła realizację nowych projektów a także optymalizację kosztów. Na osiągnięty wynik miał wpływ, zakończony w IV kwartale, strategiczny proces transformacji i integracja z firmą Spedimex, kluczowym graczem na polskim rynku logistyki kontraktowej dla fashion, e-commerce i beauty (przejęcie 100% udziałów w czerwcu 2023). Szybki wzrost odnotowała też, uruchomiona w 2022 r., spółka IDEO by ID Logistics, pełniąca rolę Control Tower dla przepływów towarów dla branży FMCG w transporcie drogowym, kolejowym i multimodalnym.
W ubiegłym roku ID Logistics otworzył w Polsce 3 nowe magazyny dla firm z sektora fashion, wyposażenia wnętrz i e-commerce. Obecnie zarządza 39 centrami dystrybucyjnymi o łącznej powierzchni ponad 1 mln mkw. i jest gotowy na dalszą ekspansję.

W 2024 r. ID Logistics będzie nadal wspierać światowych liderów w organizacji i optymalizacji łańcuchów dostaw, szczególnie w branżach takich jak handel detaliczny, e-commerce, fashion, dóbr konsumpcyjnych i dóbr luksusowych. Rozwój biznesu w USA i Polsce, wynikający z inwestycji dokonanych w ciągu ostatnich dwóch lat, oraz niedawne rozpoczęcie działalności we Włoszech i Wielkiej Brytanii, potwierdzają skuteczność przyjętej strategii.

(źr. ID Logistics)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.