Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser rozpoczął testy bezemisyjnych naczep chłodniczych

Pierwsze cztery akumulatorowo-elektryczne naczepy chłodnie zostały poddane testom w trzech oddziałach Dachser w Niemczech. Głównym celem tych działań jest zdobycie doświadczenia w codziennej logistyce z wciąż rozwijającą się technologią eTrailers Krone. Ta pilotażowa operacja jest też częścią strategii ochrony klimatu – Dachser Climate Protection.

Zastosowanie naczep chłodni z napędem akumulatorowo-elektrycznym nie tylko zmniejsza emisję dwutlenku węgla podczas transportu żywności, ale także powoduje znacznie mniejszy hałas niż agregaty chłodnicze z silnikiem wysokoprężnym. Naczepy te posiadają zainstalowane różne komponenty: nowoczesną, wysokowydajną jednostkę chłodzącą, lekki akumulator o pojemności 23 kWh i oś generatora. Naczepa eTrailer jest lżejsza niż w pełni wyposażony model chłodzony olejem napędowym. Ładowanie akumulatora trwa od trzech do czterech godzin bezpośrednio przy bramach załadunkowych, gdzie również odbywa się wstępne chłodzenie. Ponadto w przypadku tego rodzaju naczep nie jest wymagana żadna dodatkowa infrastruktura ładowania.
Energia do chłodzenia pochodzi nie tylko z akumulatora, ale także z osi generatora. Jest ona porównywalna do dynamo w rowerze i umożliwia wykorzystanie energii kinetycznej z jazdy. Jeśli ciężarówka jedzie z prędkością większą niż 20 km/h, oś generatora dostarcza odpowiednią ilość energii do działania układu chłodzenia, a także do ładowania akumulatora. Proces wytwarzania energii odbywa się całkowicie niezależnie od pracy akumulatora.

- Podczas transportu żywności łańcuch chłodniczy nie może zostać przerwany. Dlatego chłodzenie musi zawsze działać niezawodnie, a zakresy muszą być stabilne, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości dłuższych przestojów, np. podczas dostaw do magazynów komercyjnych lub w korkach - mówi Tobias Ritter, Department Head Production and Network Processes w Dachser Food Logistics.

W pełni naładowany akumulator umożliwia chłodzenie przyczepy przez około pięć do sześciu godzin, nawet bez dodatkowego zewnętrznego źródła zasilania lub osi generatora. Obecnie w trzech oddziałach realizowane są różne warianty testowe, począwszy od wykorzystania naczepy eTrailer w transporcie wahadłowym i na trasach lokalnych, aż po trasy dalekobieżne, na przykład z Langenau do Hamburga.
- W przyszłości chcemy wdrożyć jeszcze więcej takich jednostek w naszych oddziałach, aby wspierać nasze cele w zakresie ochrony klimatu. Oprócz kwestii operacyjnych, przy zakupie i konserwacji tych naczep również czynniki ekonomiczne odgrywają znaczącą rolę, co szczegółowo zweryfikujemy w ramach operacji testowych - podsumowuje Christian Schütz, Department Head Technics/Technical Purchase w Dachser.

(źr. Dachser)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.