Dodaj ogłoszenie o pracy


Renault Trucks zaprezentował projekt DOLPHIN

Renault Trucks cały czas inwestuje w badania, aby oferować pojazdy niskoemisyjne, które są coraz bardziej wydajne i dostosowują się do zmian w branży transportowej. W ramach projektu współpracy DOLPHIN producent opracowuje elektryczny pojazd laboratoryjny, którego celem jest przygotowanie przyszłej generacji elektrycznych pojazdów ciężarowych do transportu długodystansowego. Celem jest ocena potencjału innowacji technologicznych w zakresie optymalizacji energetycznej i środowiskowej, bezpieczeństwa, ergonomii i komfortu życia na pokładzie pojazdu.

Projekt DOLPHIN czyli Development Original Truck Lab for PHysical Integration jest prowadzony przez Renault Trucks wraz z konsorcjum partnerów przemysłowych i akademickich z regionu Owernia-Rodan-Alpy. Celem wspólnego projektu jest zbudowanie pojazdu demonstracyjnego, w oparciu o w 100% elektryczną ciężarówkę, w celu przetestowania i oceny innowacji technologicznych w trzech obszarach badawczych:

- Optymalizacja energetyczna i środowiskowa, ze szczególnym uwzględnieniem aerodynamiki tego w 100% elektrycznego pojazdu oraz, bardziej ogólnie, efektywności energetycznej całego zestawu.

- Bezpieczeństwo użytkowników dróg, poprzez wbudowanie dedykowanego osprzętu w celu zwiększenia wykrywania innych użytkowników dróg.

- Ergonomia i komfort wewnątrz pojazdu, z całkowicie przeprojektowaną tablicą wskaźników i nowym wyposażeniem wnętrza, oferujące innowacyjne wrażenia podczas jazdy z naciskiem na wygodę i dobre samopoczucie kierowcy.

Ponadto testowane będą nowe aplikacje mobilne w celu optymalizacji zarządzania wyposażeniem nadwozia.

Dla Renault Trucks projekt DOLPHIN jest sposobem na przygotowanie przyszłych generacji elektrycznych samochodów ciężarowych poprzez badanie możliwości wykorzystania nowych technologii i zwiększanie poziomu ich dopracowania. Produkcja ciężarówki laboratoryjnej rozpocznie się wiosną 2024 roku.

Projekt DOLPHIN został nagrodzony w konkursie „CORAM 2022” (Comité d’Orientation pour la Recherche Automobile et Mobilité/Komitet Sterujący ds. Badań nad Motoryzacją i Mobilnością), który wspiera innowacyjne projekty przyspieszające przejście na pojazdy przyszłości. Został on sfinansowany ze środków państwowych w ramach programu France 2030 oraz przez Unię Europejską – Next Generation EU w ramach planu France Relance.

(źr. Renault Trucks)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.