Dodaj ogłoszenie o pracy


Lidl Polska wdraża do dystrybucji elektryczne Volvo Trucks

Lidl Polska każdego dnia zaopatruje ponad 850 swoich sklepów w całej Polsce i od teraz zamierza realizować dostawy przy wykorzystaniu elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo, które właśnie rozpoczynają codzienną pracę. Połączenie elektrycznego ciągnika i naczepy z elektrycznym agregatem tworzy wyjątkowy, pierwszy w Polsce zestaw w pełni zasilany zieloną energią.

Do projektu zielonych dostaw dołączają również wieloletni partnerzy Lidl Polska, którzy bezpośrednio z magazynu w Błoniu będą transportowali towary do wybranych sklepów sieci Lidl. Projekt został zrealizowany wspólnie z firmami FTS Zbigniew Ratajczak oraz DARSEN Sp. z o.o. Dariusz Sentkowski, które zdecydowały się na powiększenie flot o modele FM Electric oraz FE Electric. Tym samym, dzięki wykorzystaniu zarówno samochodu ciężarowego, jak i ciągnika siodłowego, produkty będą dostarczane z Centrum Dystrybucyjnego do sklepów – w sposób bezemisyjny.

Elektryczna ciężarówka Volvo FE Electric zabudowana została multitemperaturową chłodnią, która dzięki elektrycznemu zasilaniu agregatem pozostaje w pełni bezemisyjna. Z kolei model Volvo FME to napędzany trzema elektrycznymi silnikami ciągnik siodłowy. Jest to pierwszy w Polsce zeroemisyjny, 40-tonowy zestaw składający się z ciągnika elektrycznego oraz elektrycznej naczepy chłodni, odzyskującej energię. Wykorzystanie takiego sprzętu stanowi przełom w dystrybucji FMCG pokazujący, że elektryfikacja może dotyczyć każdego z segmentów transportu.

Zarówno dla Lidl Polska, jak i dla Volvo Trucks Polska, jest to wyjątkowa chwila, ponieważ to pierwsza elektryczna dostawa obejmująca różne modele. Lidl Polska jest firmą społecznie odpowiedzialną, która nieustannie działa na rzecz celów określonych w strategii CSR na lata 2020-2025. W ramach strategii sieć wyróżniła wyróżniliśmy 6 obszarów: ochrona klimatu, ochrona zasobów, poszanowanie bioróżnorodności, uczciwe działanie, promocja zdrowia i zaangażowanie w dialog.

- Cieszymy się, że wspólnie z Volvo Trucks Polska zmieniamy polskie standardy transportu i wierzymy, że jest to doskonały krok w stronę ochrony klimatu. Innowacyjny tabor w znaczący sposób przyczynia się do ograniczenia emisji CO2. Dzięki testowaniu takich rozwiązań zdobywamy doświadczenie, a nasza działalność może stawać się jeszcze bardziej przyjazna środowisku – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
Nowe Centrum Dystrybucji w Błoniu zostało wyposażone w dwie stacje ładowania o dużej mocy. Czas załadunku towarów będzie zbliżony do czasu potrzebnego na ładowanie baterii pojazdów, co sprzyja efektywności użytkowania.

Realizacja strategii Volvo Trucks w kierunku zeroemisyjności do 2040 roku jest możliwa tyko we współpracy z partnerami, których cele są spójne z naszymi. To właśnie dzięki wspólnej wizji ochrony środowiska od dziś dostawy Lidl Polska będą realizowane przez dwa modele elektryczne: Volvo FM i FE Electric.

- W gamie modelowej Volvo Trucks już dziś mamy dostępne modele elektryczne dedykowane do różnych typów transportu, w tym transport ostatniej mili i dostawy miejskie. To dla nas wyjątkowa chwila, w której dostarczamy dwa modele na raz i to do dwóch różnych zastosowań. Jednocześnie, cały proces był poprzedzony konsultacjami i weryfikacją możliwości ładowania pojazdów. Dzięki współpracy z wieloletnimi parterami transportowymi Lidl, idziemy jeszcze o krok dalej dzięki wykorzystaniu naczepy typu chłodnia, odzyskującej energię – powiedział Marek Gawroński, E-Mobility & Sustainability Director w Volvo Trucks.

(źr. Volvo Trucks Polska)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.