Dodaj ogłoszenie o pracy


Mazowsze zakończyło największy w historii zakup pociągów!

61 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Kolei Mazowieckich jest już na torach. Rekordowe w skali kraju zamówienie KM zakończone. Pociągi dostarczyła spółka Stadler Polska. Kontrakt opiewał na ponad 2 mld zł, z czego 96 mln zł to unijne wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.

Wszystkie zamówione pojazdy wyjechały już na tory i można z nich skorzystać na pięciu trasach: Warszawa – Działdowo, Sochaczew – Warszawa – Celestynów z możliwością obsługi stacji Warszawa Rembertów – Zielonka, Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki, Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Nasielsk oraz Warszawa – Tłuszcz. Jak podkreśla marszałek Adam Struzik, zarówno wartość kontraktu, liczba zamówionych pociągów, jak i komfort jazdy robią ogromne wrażenie. – To nowoczesne i wygodne pociągi. Współpraca i realizacja kontraktu, mimo że przypadła na trudny okres pandemii oraz wojny
w Ukrainie przebiegała bardzo sprawnie i bez opóźnień.
Wartość zamówienia to ponad 2 mld zł, dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wyniosło niemal 717 mln zł, a dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 – 96 mln zł.
– Obecnie na większości linii obsługiwanych przez Koleje Mazowieckie kursują już nowe lub zmodernizowane pociągi. Samorząd Mazowsza finansuje inwestycje Kolei Mazowieckich, aby pasażerowie mogli podróżować bezpieczne i komfortowo – zaznacza przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Ludwik Rakowski.

W 2017 r. spółka Koleje Mazowieckie ogłosiła przetarg na zakup aż 61 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z usługą ich 18-letniego utrzymania. Było to największe dotychczas zamówienie na pojazdy szynowe na polskim rynku. W styczniu 2018 r. została podpisana umowa z wyłonionym wykonawcą – spółką Stadler Polska. Wicemarszałek Rafał Rajkowski zwraca uwagę, że zarówno zawarty kontrakt, jak i samo zamówienie były przełomowe na polskim rynku kolejowym. – Nikt przed nami nie ogłosił tak dużego i kosztownego zamówienia. Udało się je sprawnie zrealizować i pasażerowie KM mogą już jeździć nowoczesnymi FLIRTAMI. Jak widać, samorząd województwa mazowieckiego dba o stały rozwój spółki.

Wliczając jednostki dostarczone przez Stadlera w 2008 roku, w parku taborowym Kolei Mazowieckich jest obecnie 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT produkcji Stadlera, które są nowoczesną wizytówką samorządowego przewoźnika kolejowego. Wszystkie pojazdy zostały wyprodukowane
w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach. Wicemarszałek Wiesław Raboszuk zaznacza, że nowe pociągi to przede wszystkim lepsza jakość podróżowania dla pasażerów. – Komfort i bezpieczeństwo są dla nas najważniejsze. Stąd kolejne inwestycje w tabor Kolei Mazowieckich. Firma Stadler to nasz sprawdzony kontrahent, z którym współpracujemy od lat. Warto wspomnieć, że aby zrealizować zawartą z nami umowę firma uruchomiła w Siedlcach zakład produkcyjny.
Realizacja zamówienia przypadła na burzliwy i trudny czas – na przełomie 2019 i 2020 roku wybuchła pandemia Covid, a w 2022 roku wojna w Ukrainie. Oba wydarzenia negatywnie wpłynęły na działalność firm – zaburzyły łańcuchy dostaw, spowodowały znaczny wzrost kosztów materiałów i komponentów
do produkcji, jak również kosztów pracy.

Firma Stadler jest obecna na Mazowszu od 2006 roku, kiedy to wygrała pierwszy w Polsce przetarg na dostawę 14 pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska). Aby zrealizować to zamówienie, uruchomiony został zakład produkcyjny Stadler Polska w Siedlcach. Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany na Mazowszu. Systematyczna rozbudowa i zwiększanie mocy produkcyjnych sprawiły, że zakład, zatrudniający obecnie ponad 1100 pracowników, stał się jednym z największych i najatrakcyjniejszych pracodawców w Siedlcach i jednym z głównych producentów pojazdów szynowych w Polsce. Spółka, we współpracy z licznymi dostawcami i partnerami z regionu i Polski, dostarcza pociągi, tramwaje i wagony metra do najbardziej wymagających klientów lokalnych i zagranicznych. Stadler posiada także zakład w Środzie Wielkopolskiej specjalizujący się w produkcji stalowych pudeł tramwajów, prowadzi także usługi serwisowe flot należących do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i PKP Intercity w dwóch placówkach w Łodzi.

W maju 2022 roku w ramach współpracy z Kolejami Mazowieckimi, otwarty został nowoczesny obiekt serwisowy, w którym realizowana jest usługa utrzymania oraz obsługa serwisowa nowych pojazdów FLIRT. Inwestorem sochaczewskiej bazy jest firma Stadler Service Polska, a wartość inwestycji wyniosła 22 mln zł.

(źr. Koleje Mazowickie)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.