Dodaj ogłoszenie o pracy


ID Logistics zakupi elektryczne ciągniki siodłowe Renault Trucks – pierwsze w Polsce!

ID Logistics Polska oraz Renault Trucks Polska podpisały właśnie list intencyjny otwierający współpracę mającą na celu realizację projektów w obszarze rozwoju zrównoważonego transportu oraz rozwój elektromobilności w transporcie drogowym w Polsce. ID Logistics podpisała również pierwsze w Polsce pre-zamówienie na w pełni elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks gamy T E-Tech. Obie firmy w swojej strategii postawiły sobie ambitne cele związane ze zmniejszaniem emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu drogowego. 

ID Logistics od początku swojej działalności prowadzi biznes w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju. Odpowiedzialne podejście zostało potwierdzone wraz z określeniem strategii CSR i wyznaczeniem ambitnej polityki oraz konkretnych celów. Opiera się ona na trzech, kluczowych filarach: społecznym, środowiskowym i wsparcia społeczności lokalnych, wśród których firma prowadzi działalność. Istotnym obszarem działań ID Logistics jest troska o środowisko naturalne i podejmowanie inicjatyw na rzecz zminimalizowania wpływu jaki może wywierać działalność firmy, zarówno w zakresie logistyki kontraktowej jak i transportu. W ramach projektów operator ogranicza zanieczyszczenia i zużycie energii, wody, gazu, materiałów eksploatacyjnych oraz wdraża programy recyklingu i zarządzania odpadami. Szczególny nacisk, przy współpracy ze klientami, ID Logistics kładzie na wykorzystanie „zielonych" technologii i innowacyjnych rozwiązań w ramach zarządzania łańcuchami dostaw.

Renault Trucks rozwija nowe technologie mające na celu minimalizację wpływu konwencjonalnego transportu drogowego na środowisko naturalne, równocześnie inwestuje w rozwój napędów elektrycznych i realizuje ich seryjną produkcję. Renault Trucks konsekwentnie wdraża kompleksowy program oparty na koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym w obszarach części zamiennych oraz pojazdów używanych. Jest częścią strategicznych partnerstw mających na celu rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Europie oraz rozwój napędów wodorowych. Wszystkie te działania podyktowane są strategią koncernu mającą na celu minimalizacje wpływu na środowisko naturalne. Od 2040 roku, zg. z przyjętą deklaracją francuski producent będzie sprzedawać wyłącznie pojazdy w 100% wolne od paliw kopalnych.

- Jako ID Logistics mocno wierzymy i angażujemy się w rozwój elektromobilności. Elektromobilność daje nam nie tylko możliwość realizacji własnych celów zrównoważonego rozwoju, ale pozwala też oferować klientom różne rozwiązania, które pomagają im w osiąganiu własnych celów. Aby tego dokonać, potrzebujemy długoletnich partnerów, na których możemy polegać przy przygotowaniu innowacyjnych, wydajnych i niezawodnych usług. Dlatego cieszymy się z nawiązania współpracy z Renault Trucks w zakresie pre-order pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu ciężarowego, a także dzielenia się wiedzą i opracowania wspólnych rozwiązań - powiedział Yann Belgy, dyrektor generalny, ID Logistics Polska S.A.

- Transformacja energetyczna flot pojazdów ciężarowych jest faktem, niezależnie czy mówimy o technologii elektrycznej, czy wodorowej. W Renault Trucks wierzymy, że dzięki pełnemu wsparciu w obszarze elektromobilności od doradztwa w zakresie metod ładowania po dostarczenie pojazdów z pełnym wsparciem technicznym, dajemy naszym klientom swoistą gwarancję spokoju użytkowania floty. Jesteśmy pewni, że oferowany przez nas zakres pojazdów szczególnie elektrycznych spełnia kompleksowe potrzeby naszych klientów w zakresie transportu drogowego. Dzięki specjalistycznym narzędziom dedykowanym do symulacji rzeczywistych warunków użytkowania jesteśmy w stanie już na etapie przygotowywania oferty zaproponować klientowi odpowiednią konfigurację pojazdu dostosowaną do danego sposobu użytkowania. Bardzo się cieszmy, że firma ID Logistics Polska zdecydowała się wybrać nasze rozwiązania dla branży logistycznej. Liczymy, że podpisanie pierwszego w Polsce pre-orderu na elektryczny ciągnik siodłowy gamy T E-Tech jest początkiem długoletniej współpracy w obszarze dekarbonizacji floty pojazdów dostawczych oraz ciężarowych - Szymon Szenicer, Electromobility Manager, Renault Trucks Polska.

(źr. Renault Trucks Polska)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.