Dodaj ogłoszenie o pracy


Grupa Emirates - ogłasza rekordowe wyniki za I półrocze 2022-23

Grupa Emirates ogłosiła wyniki za pierwsze półroczne roku finansowego 2003-2023. W tym okresie grupa odnotowała rekordowy zysk netto w wysokości 4,2 mld AED (1,2 mld USD) – wynik lepszy o blisko 10 mld AED od straty 5,7 mld (1,6 mld USD) z analogicznego okresu w roku ubiegłym. Ponadto EBITDA na poziomie 15,3 mld AED (4,2 mld USD) to znaczna poprawa względem zeszłorocznego wyniku 5,6 mld AED (1,5 mld USD), która świadczy o wysokiej rentowności operacyjnej grupy.

Przychody grupy w pierwszych sześciu miesiącach roku finansowego 2022-23 wyniosły 56,3 mld AED (15,3 mld USD) – o 128% więcej niż w zeszłym roku, w którym wyniosły 24,7 mld AED (6,7 mld USD). Było to możliwe dzięki wysokiemu zapotrzebowaniu na przewozy lotnicze na całym świecie w związku ze stopniowym łagodzeniem i znoszeniem ograniczeń epidemiologicznych. Grupa zakończyła pierwsze półrocze 2022-23 na dobrym poziomie płynności – 32,6 mld AED (8,9 mld USD) wg stanu na dzień 30 sierpnia 2022 r. w porównaniu z 25,8 mld AED (7,0 mld USD) 31 marca 2022. Grupa wykorzystała duże rezerwy gotówkowe finansując spłatę długów, zobowiązania związane z pandemią i inne potrzeby biznesowe.
Wraz ze wzrostem oferowania i rozwojem działalności, zespół Grupy Emirates powiększył się o 10% względem stanu z 31 marca 2022 r. do 93 893 osób wg stanu na 30 września 2022 r. Zarówno Emirates, jak i dnata rozpoczęły także ukierunkowane kampanie rekrutacyjne z myślą o przyszłych potrzebach.

Linie Emirates
Linie Emirates niezmiennie koncentrowały się na odbudowie międzynarodowej siatki połączeń przez port macierzysty w Dubaju, wznawianiu lotów i uruchamianiu kolejnych połączeń zgodnie z zapotrzebowaniem klientów na poszczególnych rynkach. W czerwcu przewoźnik rozpoczął loty do nowego kierunku – Tel Awiwu. Aby zwiększyć wybór dostępnych połączeń, w pierwszym półroczu 2022-23 zostały zawarte porozumienia code-share i interline między Emirates a 12 liniami: Airlink, AEGEAN, ITA Airways, Air Baltic, Air Canada, Bamboo Airways, Batik Air, Finnair, Royal Air Maroc, Sky Express, Sun Country Airlines i United Airlines. Według stanu na 30 września linie obsługiwały loty pasażerskie i towarowe do 140 portów lotniczych z użyciem całej floty Boeingów 777 i 73 Airbusów A380.

W pierwszym półroczu 2022-23 przewoźnik odebrał dwa nowe samoloty towarowe Boeing 777 i oddał jeden starszy transportowiec zgodnie z długofalową strategią ograniczania emisji i inwestowania w nowoczesną, wydajną flotę. Ponieważ dostawa nowych samolotów pasażerskich ma nastąpić dopiero w 2024 r., w tym miesiącu linie Emirates rozpoczęły wielomiliardowe prace modernizacyjne, w ramach których wyposażą 120 maszyn w najnowsze produkty i wystrój kabin.

Zgodnie ze swoją obietnicą „Fly Better”, linie wprowadziły kolejne produkty i inicjatywy na rzecz klientów, m.in. ulepszone menu we wszystkich klasach czy nowy program szkoleń personelu. W sierpniu linie Emirates wprowadziły pełną ofertę klasy ekonomicznej premium w samolotach do Londynu, Paryża i Sydney. Spotkała się ona z niezwykle pozytywną reakcją klientów, a bilety na wspomnianych trasach były szybko wyprzedawane. Przed końcem roku 2022-23 Emirates planują wprowadzić klasę ekonomiczną premium na 5 kolejnych trasach, stopniowo oddając do użytku kolejne samoloty poddane modernizacji.

Całkowite oferowanie w pierwszych sześciu miesiącach roku wzrosło o 40% do 22,8 mld tonokilometrów ATKM dzięki rozszerzeniu oferty lotów w związku ze złagodzeniem ograniczeń w przemieszczaniu się przez kolejne kraje. Zdolność przewozowa mierzona wg liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKM) zwiększyła się o 123%, natomiast przepływ pasażerów mierzony wg przychodu z pasażerokilometra (ang. Revenue Passenger Kilometres, RPKM) wzrósł o 265%. Średni współczynnik wypełnienia miejsc (ang. Passenger Seat Factor) wyniósł 78,5% w porównaniu z 47,9% w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W dniach od 1 kwietnia do 30 września 2022 r. linie Emirates przewiozły 20 mln pasażerów, o 228% więcej w porównaniu z identycznym okresem w zeszłym roku. W pierwszym półroczu Emirates SkyCargo przetransportowałyy 936 000 ton ładunku – o 14% mniej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim, co wiąże się z przekierowaniem zdolności przewozowej przez linie z „ministransportowców” z powrotem na loty pasażerskie.

Zysk Emirates w pierwszej połowie roku 2022-23 osiągnął rekordowy poziom 4,0 mld AED (1,1 mld USD). Dla porównania w roku poprzednim przewoźnik odnotował stratę 5,8 mld AED (1,6 mld USD). Mimo niekorzystnej sytuacji na rynku walutowym przychody Emirates, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 50,1 mld AED (13,7 mld USD) wzrosły o 131% względem 21,7 mld AED (5,9 mld USD) w analogicznym okresie poprzedniego roku. Ta wyraźna poprawa była możliwa dzięki wysokiemu zapotrzebowaniu na międzynarodowe loty pasażerskie na poszczególnych rynkach i świadczy o tym, że przewoźnik potrafi z wyprzedzeniem zaplanować podaż, zapewnić odpowiednią ofertę i przyciągnąć klientów wysokiej jakości produktami i obsługą.

Koszty operacyjne Emirates wzrosły o 73% przy zwiększeniu całkowitego oferowania o 40% – przede wszystkim za sprawą znacznie wyższych kosztów paliwa, które wzrosły ponad trzykrotnie w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Główną przyczyną było zwiększenie dostaw paliwa o 65% w związku z rozwojem operacji lotniczych i podwojeniem średnich cen ropy w tym okresie. Paliwo, które stanowiło największą część kosztów operacyjnych ponoszonych przez przewoźnika przed pandemią, odpowiadało za 38% kosztów operacyjnych (jeden z najwyższych odsetków w historii) w porównaniu z 20% w pierwszym półroczu poprzedniego roku.

dnata
W związku ze zwiększonym ruchem lotniczym i pasażerskim na poszczególnych rynkach działy dnata w sektorze obsługi naziemnej i cargo, cateringu oraz handlu detalicznego znacząco zintensyfikowały działalność. Przełożyło się to na duży wzrost przychodów w pierwszym półroczu 2022-23, chociaż niekorzystny wpływ na ogólne wyniki dnata miały inflacja i rosnące koszty na rynkach, na których działa spółka. W pierwszej połowie 2022-23 dnata rozwinęła działalność dzięki zdobytym koncesjom na świadczenie usług na Zanzibarze (dnata airport operations) i Ras Al Khaimah (Alpha Catering). Dział Airport Operations wszedł na rynek niemiecki dzięki przejęciu spółki Wisskirchen Handling Services, wyłącznego operatora centrum przeładunkowego Kolonia-Bonn, a także wykupił pozostałe 30% udziałów, zostając pełnoprawnym właścicielem operatora usług obsługi naziemnej w Brazylii.
Przygotowując grunt pod bezpieczeństwo i wysoką jakość usług w przyszłości, dnata przeznaczyła 100 mln dolarów amerykańskich na zielone rozwiązania i działania w obrębie spółki oraz zainwestowała 17 mln dolarów amerykańskich w swoją działalność w Erbilu (Irak), m.in. w nowoczesny obiekt chłodniczy, centrum obsługi technicznej autobusów i nowy magazyn towarowy. Przychody dnata, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 7,3 mld AED (2,0 mld USD) uległy podwojeniu względem 3,7 mld AED (1 mld USD) w analogicznym okresie poprzedniego roku. Całkowity zysk dnata wyniósł 236 mln AED (64 mln USD) w porównaniu z 85 mln AED (23 mln USD) w roku poprzednim.

Obsługa lotniskowa w dalszym ciągu generuje największą część przychodu dnata – 3,5 mld AED (944 mln USD), co stanowi wzrost o 37% w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym. Dzieje się tak dzięki stale rosnącemu zapotrzebowaniu klientów, zwłaszcza w ZEA, USA, Włoszech i Wielkiej Brytanii. Liczba samolotów obsłużonych przez dnata wzrosła o 56% do 347 581. Ponadto spółka przeładowała 1,4 mln ton cargo – o 2% mniej niż w roku poprzednim, co świadczy o większym zainteresowaniu lotami pasażerskimi wśród klientów przewoźnika. Przychody z usług cateringu i handlu detalicznego dnata wyniosły 2,4 mld AED (651 mln USD), co stanowi wzrost o 212%, na co wpływ miało znaczące zwiększenie produkcji w Australii, Wielkiej Brytanii i USA w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów. Liczba dostarczonych posiłków wzrosła gwałtownie o 204% do 50,5 mln w porównaniu z 16,6 mln w zeszłym roku.

Dział turystyczny przyniósł dnata przychody w wysokości 1,2 mld AED (323 mln USD), o 708% więcej względem 147 mln AED (40 mln USD) w analogicznym okresie w roku ubiegłym – w dużej mierze za sprawą wyraźnej poprawy zapotrzebowania na loty i rezerwacje w regionie Bliskiego Wschodu i w Wielkiej Brytanii. Całkowita wartość transakcji sprzedaży usług turystycznych wyniosła 4,7 mld AED (1,3 mld USD) w porównaniu z 726 mln AED (198 mln USD) w tym samym okresie w roku poprzednim.

(źr. Grupa Emirates)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.