GXO Logistics ogłosił zawarcie partnerstwa z firmą JD Sports, które obejmuje uruchomienie w 2024 roku centrum logistycznego do obsługi omnichannel rynków europejskich. JD Sports to wiodący globalny sprzedawca detaliczny marek sportowych, modowych i outdoorowych.
GXO będzie prowadzić obsługę zamówień w nowym centrum logistycznym o powierzchni 600 tys. mkw. w centralnie położonej miejscowości Heerlen w Holandii. Oczekuje się, że po osiągnięciu pełnej operacyjności obiekt stworzy ponad 1500 nowych miejsc pracy w regionie. Heerlen jest bramą do rynków europejskich, a tamtejszy obiekt dystrybucyjny będzie pełnił rolę centralnego węzła logistycznego dla operacji JD Sports w Europie, gdzie firma posiada 3300 sklepów w 32 krajach. Centrum będzie wyposażone w najnowszą technologię i rozwiązania automatyzacji z możliwością przyszłej rozbudowy.
Centrum dystrybucyjne zostało zbudowane zgodnie ze standardami BREEAM "Very Good", w tym z optymalnym oświetleniem i panelami słonecznymi zainstalowanymi na dachu, które dostarczają odnawialną energię elektryczną zarówno do centrum dystrybucyjnego, jak i do 2 tys. gospodarstw domowych.
(GXO Logistics)