UTA, europejski emitent kart paliwowych przejmuje portfolio klientów firmy Road Account AirPlus International. Firma AirPlus, która do tej pory oferowała rozwiązania dotyczące rozliczeń opłat drogowych pojazdów ciężarowych pod marką Road Account, w przyszłości chce się skupić na głównej działalności Business Travel Management.
Wraz z przejściem klientów Road Acciunt, otrzymają oni rozwiązania UTA w pełnym zakresie. Niezależnie od dotychczasowych rozwiązań Road Account w przyszłości będą mogli korzystać z europejskich rozwiązań UTA do rozliczania paliwa, opłat drogowych i konserwacji w całej sieci obejmującej blisko 60 tys. partnerów w 40 krajach Europy. UTA przejmuje również pracowników zespołu Road Account.
Europejski rynek poboru opłat drogowych znajduje się na ścieżce wzrostu, w szczególności w Niemczech, gdzie sieć dróg płatnych, uwzględniając w tym wszystkie drogi federalne, zwiększyła się ponad dwukrotnie. Przy przychodach z opłat drogowych, które w 2017 r. wyniosły 4,8 miliarda euro, BMVI szacuje, że całkowity potencjał niemieckiego rynku poboru tych opłat do 2022 r. wyniesie ponad 7 miliardów euro.
(red./źr. UTA)