Dodaj ogłoszenie o pracy


Przeładunki w Porcie Gdańsk systematycznie rosną

Dzięki świetnemu wynikowi po pierwszym półroczu gdański port przesunął się o 2 pozycje wyżej w rankingu największych portów Bałtyku. Kolejny rekord na koniec tego roku, przybliża go do samego podium.

Rok 2017 w Porcie Gdańsk zakończył się historycznym rekordem przeładunków – ponad 40,6 mln ton towarów przeszło przez gdańskie nabrzeża. Druga połowa roku 2018 pokazuje, że dynamiczny rozwój Portu nie zwalnia. W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2018 roku w Porcie przeładowano niemal 16 mln ton drobnicy – to rekordowy wynik, wyższy od ubiegłorocznego o 24,5 proc. – To w lwiej części zasługa drobnicy skonteneryzowanej. Znów padł rekord, ponieważ w tej grupie ładunkowej przeładowaliśmy niemal 15 mln ton. A to o 28,5 proc. więcej niż rok temu. Dzięki temu umocniliśmy swoją pozycję drugiego największego portu kontenerowego na Bałtyku – tłumaczy Adam Kłos, dyrektor handlowy ZMPG. Wśród ładunków drobnicowych znaczący wzrost osiągnęły nowe auta handlowe – przeładowano ich ponad 61 tysięcy, czyli o 14,6 proc. więcej niż po 3 kwartałach ubiegłego roku.
Od stycznia do września przez gdańskie nabrzeża i terminale przeszło ponad 11,5 mln ton paliw. To kolejny rekord, ponieważ rok temu w tym okresie przeładowano prawie 29 proc. mniej. – Największy wzrost po 3 kwartałach w tej grupie Port zanotował w 2015 roku. Przebiliśmy ten rekord o prawie 5 proc. Samej ropy przeładowaliśmy ok. 9 mln ton, czyli prawie 35 proc. więcej niż w tym samym okresie 2017 r, paliwo lotnicze wzrosło o ponad 97 proc., benzyna o prawie 38 proc. - wyjaśnia Adam Kłos.
Od stycznia do września 2018 roku przeładowano w Porcie Gdańsk prawie 5,5 mln ton WĘGLA tj. o 62,3 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Takiego wzrostu w przeładunkach węgla do tej porty w Porcie nie odnotowano. Dobre wyniki osiągnęła także grupa innych masowych – Port przeładował 2,7 mln ton tych towarów - prawie 6 proc. więcej niż rok temu. Szczególny wzrost osiągnęły kruszywa – 16 proc. w stosunku rok do roku. Stale rośnie także ilość drewna przeładowywanego w Porcie Gdańsk. Do końca września było go aż 325 tysięcy ton.

Port Gdańsk po podsumowaniu trzech kwartałów 2018 roku przeładował niemal 36,5 mln ton, czyli o 28 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. - Przekroczyliśmy własną prognozę o 16 proc. To kolejny okres, kiedy notujemy wzrosty przeładunków i bijemy rekordy. Jak widać, zmiana strategii handlowo-marketingowej i wytężona praca daje efekty. Podstawą naszej działalności jest intensywna współpraca z kontrahentami, bo to oni bezpośrednio odpowiadają za przeładunki. Jestem przekonany, że przy takim zaangażowaniu, kolejny rekord jest kwestią czasu – mówi Łukasz Greinke, Prezes ZMPG.

W Porcie oprócz przeładunków wzrasta także liczba zawinięć statków handlowych. W ciągu 3 kwartałów 2017 roku zawinęło tu 1 869 jednostek handlowych, w tym roku jest ich już o 269 więcej – 2 138. Port Gdańsk w dalszym ciągu osiąga najwyższą dynamikę wzrostu spośród polskich portów. Dzięki wysokim wynikom utrzymuje 4. pozycję największego portu na Bałtyku. Od znajdującego się na 3. miejscu Primorska dzieli go zaledwie 3,3 mln ton towarów.

(źr. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.