Kuehne + Nagel oraz easyJet podpisały umowę o wsparciu logistycznym przy renowacji i modyfikacjach 39 samolotów, które będą odbywały się w pięciu lokalizacjach MRO. easyJet zdecydowało się na KN InteriorChain, by utrzymać zaplanowany czas przestoju użytku samolotów, wynikający z renowacji, na minimalnym poziomie. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu zintegrowanego rozwiązania łańcucha dostaw.
Modułowe rozwiązanie KN InteriorChain obejmuje zarządzanie zamówieniami dostawcy, multimodalny transport, magazynowanie, jak i serwisy o wartości dodanej, takie jak, tworzenie zestawów, pakowanie, zmiany oraz dyspozycja. By zapewnić, że materiał do kabiny samolotu, który jest bardzo istotny dla komfortu pasażerów, jest zarówno właściwie obsługiwany, a jednocześnie zgodnie z wymogami, procesy Kuehne + Nagel posiadają certyfikat standardu EN/AS 9100:2016. Wszelkie zmiany są przeprowadzane przez mechaników, którzy posiadają certyfikację EASA part-145, podczas gdy większość aktywności dyspozycyjnych jest wspieranych przez partnerów z certyfikatem AFRA. Kontrola i zarządzanie przepływem materiałów w ramach wszystkich środków transportu i magazynowania jest zagwarantowana dzięki zintegrowanemu systemowi online do zamówień, zarządzania cargo i zarządzania materiałami.
Rozwiązanie jest oparte o globalną sieć aerospace Kuehne + Nagel, jej nowoczesna infrastruktura IT zapewnia łączność oraz widoczność, centra kompetencji ze wsparciem 24/7 oraz strukturę AOG Desk.
(źr. Kuehne + Nagel)