Firma Euro-Trans zdecydowała się powiększyć swoją flotę o 26 ekonomicznych i lekkich ciągników Volvo FM, specjalnie przystosowanych do transportu krajowego. Nowe auta pochodzą ze specjalnej oferty Volvo Trucks 4Poland.
To pierwsze pojazdy Volvo Trucks w ponad piętnastoletniej historii firmy Euro-Trans, która jest liderem zintegrowanych rozwiązań transportowych, dedykowanych dla branży budowlanej w Polsce. Przedsiębiorstwo świadczy usługi dla kopalni kruszyw, producentów betonu oraz firm realizujących inwestycje infrastrukturalne oraz mieszkaniowo-komercyjne. Firma posiada specjalistyczny sprzęt oraz flotę ponad 400 pojazdów, które są systematycznie wymieniane na nowsze modele.
W tym roku Euro-Trans wybrała markę Volvo Trucks i powiększyła swoją flotę aż o dwadzieścia sześć nowych ciągników Volvo FM. – Przekonała nas nie tylko jakość pojazdów oraz testy, ale również profesjonalne podejście do klienta. Nie było też najmniejszych problemów z wprowadzaniem modyfikacji do naszych nowych pojazdów. Dlatego obdarzyliśmy Volvo Trucks zaufaniem i zdecydowaliśmy się skorzystać z usług właśnie tej firmy - podkreśla Łukasz Chada, kierownik ds. transportu kruszyw w Euro-Trans.
Nowe ciągniki Volvo FM, które właśnie zostały odebrane przez przewoźnika, są dostosowane do potrzeb w zakresie realizacji przewozów na trasach krajowych. Ciągniki Volvo FM są wyposażone w silniki o pojemności 11 litrów i mocy 410 KM oraz sprawdzoną zautomatyzowaną skrzynię biegów I-Shift. – Jest ona uważana za wzorcową na rynku. Świetnie sprawdzi się w firmie EURO-TRANS, której kierowcy jeżdżą głównie na trasach krajowych gdzie warunki ruchu wymuszają częste zmiany prędkości, hamowania i zatrzymywania się. Skrzynia ta jest również bardzo wygodna w przypadku manewrowania np. podczas rozładunków i załadunków towaru – podkreśla Arkadiusz Gruchała z Volvo Trucks. – Dodatkowo skrzynia I-Shift wyposażona jest w funkcję I-Roll czyli tzw. ”wolne koło” oraz współpracuje z inteligentnym tempomatem I-See, który odczytuje topografię terenu i na tej podstawie dobiera odpowiednie przełożenie oraz dostosowuje prędkość pojazdu aby uzyskać najniższe zużycie paliwa – dodaje Arkadiusz Gruchała.
W pojazdach Volvo FM zadbano również o komfort kierowców. Wyposażono je w podwyższane, przestronne kabiny sypialne typu Globtrotter oraz system Audio-High z wbudowanym systemem głośnomówiącym, który zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy.
Pojazdy, które trafiły do Euro-Trans zostały, dodatkowo, dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy. Dwadzieścia samochodów to ciągniki siodłowe ze specjalną przystawką i hydrauliką przeznaczone pod naczepy samowyładowcze. Będą one używane do przewozu różnego rodzaju kruszyw, stanowiącego ważny element działalności firmy. Pozostałe sześć pojazdów to ciągniki z przystawką i kompresorem przystosowane pod cementonaczepy. – Kontrakt z EURO-TRANS obejmuje także dwa dodatkowe, cztero- i pięcioosiowe podwozia typu FMX, które właśnie zabudowją się pompami do betonu i będą dostarczone w późniejszym terminie. Nasz klient poza transportem kruszyw zajmuje się także dostarczaniem betonu i właśnie do tego posłużą mu dodatkowe specjalistyczne podwozia – tłumaczy Arkadiusz Gruchała z Volvo Trucks. - Wszystkie pojazdy zostały objęte bardzo korzystnym kontraktem serwisowym – dodaje.
Zakup nowych ciągników Volvo FM przez EURO-TRANS poprzedziły testy próbne pojazdów, zorganizowane przez firmę wśród czołowych marek samochodów ciężarowych w Polsce.
(źr. Volvo Trucks)