Dodaj ogłoszenie o pracy


Transport nietypowych ładunków wymaga wszechstronnej wiedzy - Fracht FWO Polska o dostawie maszyn górniczych

Fracht FWO Polska, globalny operator logistyczny dla przemysłu, zakończył niedawno ciekawy projekt - dostawę górniczych kombajnów chodnikowych z Polski do Meksyku. Ten ciężki ładunek wymagał specjalnej uwagi na każdym etapie podróży. Do jego przewozu wykorzystano dwie gałęzie transportowe – drogową i morską, a spedytorzy musieli wykazać się umiejętnościami czytania skomplikowanej dokumentacji technicznej.

Ta szyta na miarę usługa organizacji dostawy skomplikowanych i ciężkich maszyn górniczych, wymagała precyzji w przygotowaniu każdego szczegółu. Urządzenia zostały wyprodukowane na zlecenie operatora kopalni na specjalne zamówienie według indywidualnych potrzeb. Transport tych maszyn wymagał specjalnej uwagi i postępowania ściśle według wytycznych producenta. Przed załadunkiem kombajny rozmontowano i podzielono na podzespoły. Do przewiezienia ładunku wykorzystano kontenery 40’GP i 20’GP. Istotne było odpowiednie mocowanie i zabezpieczenie poszczególnych części w kontenerach, aby w trakcie transportu i przeładunków nie przesuwały się i nie uległy uszkodzeniu. Same tylko elementy i akcesoria do montażu tej maszyny ważyły 40 ton.

Najpierw ładunek został dostarczony transportem kołowym do portu morskiego w Gdyni, gdzie po rozlokowaniu w kontenerach, wysłano go statkiem dowozowym do Hamburga, a stamtąd serwisem oceanicznych na drugą stronę Atlantyku. Chcąc dotrzymać terminów dostawy, należało wziąć pod uwagę rozkłady zawinięć statków oceanicznych i dobrze znać specyfikę serwisu morskiego, aby nie utknąć w którymś z portów tranzytowych. Warto wspomnieć, że do formowania i przeładunków kontenerów, z tak podatnym na uszkodzenia towarem, potrzebny był specjalistyczny sprzęt dźwigowy. Odpowiedni dobór urządzeń wymagał wcześniej wnikliwego zapoznania się z projektem technicznym kombajnów. - Ładunek o tak nietypowych wymiarach i kształcie wymagał skrupulatnego zaplanowania transportu. Umieszczenie maszyn w kontenerach oraz dobór odpowiednich mocowań wymagały dodatkowych konsultacji, aby sposób i ich rodzaj nie uszkodziły elementów kombajnów, a jednocześnie skutecznie zapobiegały przemieszczaniu elementów maszyn w trakcie przewozu – wyjaśnia Jarosław Jankowski, kierownik ds. rozwoju Fracht FWO Polska. – Musieliśmy zgrać w jednym czasie dostawę kombajnów do portu załadunku i podjęcie pustych kontenerów na załadunek. Trzeba było też dopilnować wszelkich formalności celnych i eksportowych – wymienia Jarosław Jankowski.

Producent kombajnów zadbał o odbiór ładunku w miejscu przeznaczenia i zapewnił montaż maszyn. Od Fracht FWO Polska zleceniodawca wymagał znajomości możliwości transportowych na wybranych relacjach, wszechstronnej wiedzy pracowników działu spedycji (w tym wiedzy technicznej tj. umiejętności czytania rysunku technicznego), doświadczenia w realizacji podobnych projektów, zabezpieczenia prawnego realizacji dostawy oraz odpowiedniego ubezpieczenia cargo.

(źr. Fracht FWO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.