Od 15 sierpnia linię promową Stena Line z Gdyni do Nynäshamn wzmocnił nowy, większy statek. A od października, operator uruchomi rekordową liczbę – 52 połączenia tygodniowo między Gdynią a Szwecją.
Stena Line obecnie obsługuje dwie linie promowe z Polski: z Gdyni do Karlskrony oraz z Gdyni do Nynäshamn. Linia do Karlskrony w południowej Szwecji ma już długą, ponad dwudziestoletnią historię. Natomiast linia promowa z Gdyni do Nynäshamn (port w okolicach Sztokholmu) wystartowała na jesieni ubiegłego roku.
Połączenie Stena Line do Nynäshamn obsługiwał dotychczas statek typu ro-ro o nazwie Bore Bay. Ze względu na zmiany kursowania statków Stena Line na Morzu Irlandzkim i Północnym, Bore Bay zostanie przeniesiony na linię na Morzu Północnym, a na trasie między Gdynią a Nynäshamn zastąpi go większa jednostka o nazwie Vikingland. To statek typu ro-ro, zbudowany w Finlandii, który pływa pod banderą brytyjską. Długość linii ładunkowej jednostki wynosi aż 2170 m. Dzięki temu pojemność frachtowa nowego połączenia Stena Line do Nynäshamn zwiększy się aż o 30 proc. Pozwoli to zaoferować większą powierzchnię ładunkową klientom frachtowym i tym samym odpowiedzieć na rosnący popyt na przewóz ładunków na tej trasie.
Stena Line zapowiada też wzmocnienie trasy Gdynia-Karlskrona. Już w październiku na tej linii pojawi się kolejny prom – Stena Nordica – przeznaczony zarówno do przewozów frachtowych, jak i pasażerskich. Łącznie z 6 rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn oraz 46 do Karlskrony (razem z rejsami nowego promu Stena Nordica), Stena Line od października zaoferuje rekordową liczbę aż 52 rejsów tygodniowo między Gdynią a Szwecją, pięcioma promami.
(źr. Stena Line)