Dodaj ogłoszenie o pracy


Stena Line rozwija przewozy między Gdynią a Szwecją – od jesieni 52 rejsy tygodniowo

Od 15 sierpnia linię promową Stena Line z Gdyni do Nynäshamn wzmocnił nowy, większy statek.  A od października, operator uruchomi rekordową liczbę – 52 połączenia tygodniowo między Gdynią a Szwecją.

Stena Line obecnie obsługuje dwie linie promowe z Polski: z Gdyni do Karlskrony oraz z Gdyni do Nynäshamn. Linia do Karlskrony w południowej Szwecji ma już długą, ponad dwudziestoletnią historię. Natomiast linia promowa z Gdyni do Nynäshamn (port w okolicach Sztokholmu) wystartowała na jesieni ubiegłego roku.

Połączenie Stena Line do Nynäshamn obsługiwał dotychczas statek typu ro-ro o nazwie Bore Bay. Ze względu na zmiany kursowania statków Stena Line na Morzu Irlandzkim i Północnym, Bore Bay zostanie przeniesiony na linię na Morzu Północnym, a na trasie między Gdynią a Nynäshamn zastąpi go większa jednostka o nazwie Vikingland. To statek typu ro-ro, zbudowany w Finlandii, który pływa pod banderą brytyjską. Długość linii ładunkowej jednostki wynosi aż 2170 m. Dzięki temu pojemność frachtowa nowego połączenia Stena Line do Nynäshamn zwiększy się aż o 30 proc.  Pozwoli to zaoferować większą powierzchnię ładunkową klientom frachtowym i tym samym odpowiedzieć na rosnący popyt na przewóz ładunków na tej trasie.

Stena Line zapowiada też wzmocnienie trasy Gdynia-Karlskrona. Już w październiku na tej linii pojawi się kolejny prom – Stena Nordica – przeznaczony zarówno do przewozów frachtowych, jak i pasażerskich. Łącznie z 6 rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn oraz 46 do Karlskrony (razem z rejsami nowego promu Stena Nordica), Stena Line od października zaoferuje rekordową liczbę aż 52 rejsów tygodniowo między Gdynią a Szwecją, pięcioma promami.

(źr. Stena Line)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.