Dodaj ogłoszenie o pracy


Słabe wyniki Deutsche Bahn za I półrocze – spadek przewozów cargo

Pomimo, że transport kolejowy w Niemczech odnotowuje ciągły wzrost, to spółka DB Cargo odnotowała spadek przewozów. Za to w pierwszym półroczu 2018 r. liczba stałych klientów Deutsche Bahn w segmencie ruchu dalekobieżnego wzrosła o 3,8 proc. rok do roku, osiągając rekordowy poziom 70,9 mln pasażerów.

Skorygowane przychody Grupy DB w wysokości 21,5 mld euro były w pierwszym półroczu 2018 r. o 2,3 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku 2017. Wzrost wyliczony w porównywalny sposób (tj. skorygowany o skutki związane z walutami obcymi i o zmiany w grupie spółek skonsolidowanych), wyniósł 3,8 proc. DB oczekuje podobnego zwiększenia przychodów do około 44 mld euro za cały rok 2018. W pierwszym półroczu 2018 r. spółka DB wypracowała zysk przed potrąceniem odsetek i podatków (EBIT) w wysokości 974 mln euro, co oznacza spadek o 205 mln euro rok do roku, tj. 17,4 proc. Był on głównie spowodowany dodatkowymi opłatami wynikającymi z niekorzystnych warunków pogodowych, obniżonej wielkości kolejowego transportu towarowego oraz większych inwestycji w podniesienie punktualności. W roku 2018 DB planuje zwiększyć inwestycje o ponad 100 mln euro w celu poprawy wskaźnika terminowości usług.

Wyniki DB Arriva i DB Schenker
Międzynarodowe jednostki biznesowe DB, odnotowały dalszy wzrost. W pierwszej połowie roku wszystkie segmenty logistyki DB osiągnęły wzrost. Wolumen lotniczego transportu towarowego wzrósł o 5,9 proc. rok do roku. Spółka DB Schenker wygenerowała w pierwszym półroczu 2018 r. przychody w wysokości 8,3 mld euro, co oznacza wzrost o 2,8 proc.. DB Arriva odnotowała zwiększenie przychodów o 1,7 proc., do poziomu 2,7 mld euro. W pierwszej połowie 2018 r. nastąpił wzrost ilości dalekobieżnych przewozów pasażerskich, który z roku na rok wyniósł 6 proc., osiągając wynik 20,6 mld pasażerokilometrów.

Przewozy cargo spadają
Kolejowy transport towarowy odnotował natomiast spadek przewozów o 6,7 proc. Pierwsze sześć miesięcy roku nie było łatwe dla DB Cargo. Spółka planuje naprawić tę sytuację, wprowadzając trwałe zmiany, które m.in. będą dotyczyć rozwiązania wewnętrznych problemów. Stopień wykorzystania infrastruktury zwiększył się, a zapotrzebowanie na trasy pociągów wzrosło o 1,1 proc., osiągając poziom 540 milionów kilometrów przejechanych przez pociągi. Ponownie wzrósł również udział użytkowania infrastruktury przez przedsiębiorstwa kolejowe spoza DB w pierwszym półroczu 2018 r., do 31,9 proc. (z poziomu 30,8 proc. w pierwszym półroczu 2017 r.).
W pierwszej połowie 2018 r. znacznie wzrosły nakłady inwestycyjne netto, z 1,5 mld euro do 1,9 mld euro. Wzrost o 0,4 mld euro związany jest z największą do tej pory kampanią inwestycyjną Deutsche Bahn.

Deutsche Bahn zatrudniła również dodatkowych pracowników, rekrutując w pierwszej połowie roku 13,3 tys. osób w Niemczech. Do końca roku spółka planuje zatrudnić około 19 tys. nowych pracowników. Według stanu na koniec czerwca poziom zatrudnienia DB w Niemczech wynosił około 202,5 tys. osób (w porównaniu do 196,5 tys. osób w analogicznym okresie ubiegłego roku) i 329,6 tys. osób na całym świecie (w porównaniu do 319 700 osób w analogicznym okresie ubiegłego roku).

(źr. Deutsche Bahn)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.