Dodaj ogłoszenie o pracy


FM Logistic operatorem logistycznym firmy ETi European Food Industries

Turecka firma ETi European Food Industries powierzyła FM Logistic realizację usług magazynowych w Polsce. W ramach zawartej umowy, operator przeznaczył na te potrzeby platformę logistyczną w Mszczonowie. W trzecim kwartale br. na potrzeby dystrybucji produktu Milk Burger udostępniony zostanie firmie magazyn produktów świeżych FM Fresh, znajdujący się również w Mszczonowie.

ETi, to producent czekolad, herbatników, ciastek oraz słonych przekąsek, należący do 100 największych przedsiębiorstw w Turcji z rocznymi przychodami rzędu 1,3 mld USD. Firma posiada w swojej ofercie 300 różnych produktów, które oferuje pod szyldem 45 marek. Posiada 8 fabryk zlokalizowanych w Turcji i Rumuni. Produkty ETi są obecne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji stanowią 40 proc. całego rynku w segmencie wypieków. Nowa strategia rozwoju firmy zakłada rozpoczęcie działalności na kluczowych rynkach europejskich, w tym na rynku polskim. W jej ramach uruchomiono nową fabrykę w Rumunii oraz centralę ETi na Europę Środkowo-Wschodnią w Bukareszcie. Kolejnym krokiem ETi jest wejście na polski rynek z szerokim asortymentem produktów. Oficjalnie swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w styczniu 2018 r. Natomiast działalność operacyjną w czerwcu br. - Wierzymy, że wejście na polski rynek jest jedną z najlepszych decyzji, związanych z nową strategią ekspansji ETi. W obecnej chwili Polska ma doskonałe warunki makroekonomiczne, roczna wartość rynku przekąsek przekracza 5 miliardów Euro i naszym zdaniem wciąż jest na nim miejsce dla tak dużego gracza jak ETi – mówi Aleksandra Chrzanowska, general manager ETi European Food Industries S.A. w Polsce. – Dlatego poszukiwaliśmy partnera logistycznego, który dzięki swojej rozwiniętej infrastrukturze, pozwoli nam na zbudowanie silnego systemu dystrybucji naszych produktów. Wybór padł na FM Logistic – dodaje.

Początkowo ETi zamierza zaoferować polskim konsumentom 38 produktów z 11 marek, obejmujących takie kategorie jak: czekolady, herbatniki, ciasta, wafle oraz słone przekąski. W pierwszym roku działalności w Polsce firma chce zainwestować kilka milionów euro, głównie w budowę sieci dystrybucyjnej i pozycjonowanie produktów na sklepowych półkach.

(źr. FM Logistic Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.