Turecka firma ETi European Food Industries powierzyła FM Logistic realizację usług magazynowych w Polsce. W ramach zawartej umowy, operator przeznaczył na te potrzeby platformę logistyczną w Mszczonowie. W trzecim kwartale br. na potrzeby dystrybucji produktu Milk Burger udostępniony zostanie firmie magazyn produktów świeżych FM Fresh, znajdujący się również w Mszczonowie.
ETi, to producent czekolad, herbatników, ciastek oraz słonych przekąsek, należący do 100 największych przedsiębiorstw w Turcji z rocznymi przychodami rzędu 1,3 mld USD. Firma posiada w swojej ofercie 300 różnych produktów, które oferuje pod szyldem 45 marek. Posiada 8 fabryk zlokalizowanych w Turcji i Rumuni. Produkty ETi są obecne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji stanowią 40 proc. całego rynku w segmencie wypieków. Nowa strategia rozwoju firmy zakłada rozpoczęcie działalności na kluczowych rynkach europejskich, w tym na rynku polskim. W jej ramach uruchomiono nową fabrykę w Rumunii oraz centralę ETi na Europę Środkowo-Wschodnią w Bukareszcie. Kolejnym krokiem ETi jest wejście na polski rynek z szerokim asortymentem produktów. Oficjalnie swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w styczniu 2018 r. Natomiast działalność operacyjną w czerwcu br. - Wierzymy, że wejście na polski rynek jest jedną z najlepszych decyzji, związanych z nową strategią ekspansji ETi. W obecnej chwili Polska ma doskonałe warunki makroekonomiczne, roczna wartość rynku przekąsek przekracza 5 miliardów Euro i naszym zdaniem wciąż jest na nim miejsce dla tak dużego gracza jak ETi – mówi Aleksandra Chrzanowska, general manager ETi European Food Industries S.A. w Polsce. – Dlatego poszukiwaliśmy partnera logistycznego, który dzięki swojej rozwiniętej infrastrukturze, pozwoli nam na zbudowanie silnego systemu dystrybucji naszych produktów. Wybór padł na FM Logistic – dodaje.
Początkowo ETi zamierza zaoferować polskim konsumentom 38 produktów z 11 marek, obejmujących takie kategorie jak: czekolady, herbatniki, ciasta, wafle oraz słone przekąski. W pierwszym roku działalności w Polsce firma chce zainwestować kilka milionów euro, głównie w budowę sieci dystrybucyjnej i pozycjonowanie produktów na sklepowych półkach.
(źr. FM Logistic Polska)