Dodaj ogłoszenie o pracy


Agility buduje hub logistyczny przy Kanale Sueskim

Agility, globalny dostawca zintegrowanych rozwiązań logistycznych i spedycyjnych, kontynuuje inwestycje w Afryce. Firma podpisała właśnie protokół współpracy z Suez Canal Authority i Specjalną Strefą Ekonomiczną Kanału Sueskiego, zgodnie z którym zbuduje centrum logistyczne w parku przemysłowym East Port Said Industrial Zone, jednej z najbardziej strategicznych lokalizacji na Morzu Śródziemnym.


Współpraca między Agility a Strefą Ekonomiczną Kanału Sueskiego przewiduje inwestycje w rozwój i marketing zarówno obszaru logistycznego jak i przemysłowego. Obejmuje też utworzenie „zielonego” hubu logistycznego, który umożliwi świadczenie usług dodatkowych oraz wdrożenie zaawansowanych technologicznie rozwiązań celnych. Zgodnie z umową, centrum logistyczne Agility ma usprawnić operacje importowe i magazynowanie surowców oraz zapewnić eksport i dystrybucję półproduktów i gotowych wyrobów przez porty na Kanale Sueskim. Agility ma również dostarczyć egipskim służbom celnym najnowocześniejsze rozwiązania, dzięki którym będzie możliwe zmodernizowanie oraz zautomatyzowanie procedur celnych. To pozwoli na usprawnienie przepływu towarów, zapewni wzrost bezpieczeństwa oraz obniży koszty łańcuchów dostaw i operacji przemysłowych w różnych obszarach strefy ekonomicznej. - Uruchomienie projektu parku przemysłowego East Port Said jest zgodne z założeniami strategii Egipt 2030. Wspomaga cele i rozwój naszego kraju, co związane jest z zapewnieniem zintegrowanego zrównoważonego wzrostu gospodarczego poprzez tworzenie nowych miejsc pracy oraz wzmocnienie statusu Strefy Ekonomicznej Kanału Sueskiego jako ważnego węzła przemysłowego i handlowego – powiedział admirał Mohab Mamish, prezes Suez Canal Authority i Specjalnej Strefy Ekonomicznej Kanału Sueskiego (SCZone).

Umowa współpracy podpisany z Agility jest jednym z najważniejszych elementów planu rozwojowego strefy ekonomicznej, dotyczących szczególnie rozwoju obszaru East Port Side. - Korzystne położenie Egiptu zapewnia dostęp do najważniejszych rynków w regionie, czyniąc ze strefy idealny hub dystrybucyjny. Uwzględniając globalne zapotrzebowanie na dostęp i obecność na kontynencie, Agility od dawna rozszerza swoje inwestycje w Afryce. Stworzenie wspólnie z SCZone zintegrowanego hubu logistycznego i przemysłowego, a także modernizacja i automatyzacja obsługi celnej, to bardzo ważne elementy afrykańskiej strategii Agility, które dodatkowo podkreślają rolę Egiptu jako kluczowego gracza w tym regionie – podkreślił Tarek Sultan, wiceprezes i CEO Agility.
Pierwsza faza wdrożenia projektu obejmuje opracowanie planu wykonalności dla projektu budowy centrum logistycznego i wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań celnych w ciągu ośmiu miesięcy. W fazie drugiej przygotowany zostanie plan określający kolejne etapy budowy, a także szczegółowa analiza techniczna i finansowa wprowadzenia rozwiązań technologicznych w okresie sześciu miesięcy. Ostatnia, trzecia faza będzie dotyczyć utworzenia wspólnego przedsiębiorstwa, w ciągu kolejnych sześciu miesięcy.
- Rynki afrykańskie, ze względu na swój potencjał i możliwości rozwoju, w perspektywie długoterminowej mogą stać się ważnym kierunkiem wymiany handlowej dla wielu polskich firm. Dzięki nowej inwestycji Agility w Egipcie, a także know-how i doświadczeniu lokalnych zespołów, będziemy mogli wzmocnić naszą ofertę dla klientów, zainteresowanych tym kierunkiem – skomentowała Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics w Polsce.

Agility w Egipcie
Agility zarządza w Egipcie obiektami magazynowymi o łącznej powierzchni 43 tys. m² oraz otwartymi składowiskami o łącznej powierzchni 30 tys. m². W Madinat as-Sadis min Uktubar (Miasto 6 Października) firma dysponuje 60 tys. miejsc paletowych oraz urządzeniami przeładunkowymi, za pomocą których składowane towary mogą być dostarczane do 67 ramp załadunkowych. Operator oferuje rozwiązania pozwalające na transport na terenie całego Egiptu towarów wymagających dostaw w określonym czasie oraz internetowe śledzenie przesyłek drogowych, lotniczych i morskich, dostępne dzięki specjalnej licencji firmy (port of call license), zrównującej jej status ze statusem agencji przewozowych.

(źr. Agility)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.