Deutsche Binnenreederei, niemiecki operator żeglugi śródlądowej należący do Grupy Kapitałowej OT Logistics, uruchomił regularną linię przewozu ładunków projektowych i ciężkich po Łabie – linię EPCL.
Linia EPCL - do przewozu ładunków ponadgabarytowych po Łabie, zapewnia całoroczne połączenia pomiędzy portami śródlądowymi oraz portami morskimi. Wykorzystanie wyspecjalizowanej floty umożliwiło żeglugę na płytkich wodach i skuteczny transport ładunków ponadgabarytowych drogami wodnymi do głębokości 120 cm po rzece Łabie. Barki pchane obsługujące linię EPCL stacjonują w portach operatora portowego SBO, dzięki czemu flota jest gotowa do załadunku w każdej chwili.
Projekt EPCL jest realizowany w ramach zintegrowanej strategii dla Łaby. Przewiduje ona działania optymalizacyjne w przypadku niskiego stanu wód, które mają umożliwić utrzymanie toru wodnego o głębokości co najmniej 140 cm w 345 dni w roku, wg średniej długoterminowej.
Spółka z Grupy Kapitałowej OT Logistics, Deutsche Binnenreederei AG zajmuje się przewozem kontenerów, towarów masowych, ładunków ponadgabarytowych i specjalnych, asystą przy pracach hydrotechnicznych, a także udostępnianiem barek pod magazyny pływające. Firma dysponuje flotą ponad 300 jednostek pływających, na którą składają się pchacze, barki motorowe i barki pchane oraz jednostki stosowane do realizacji asyst przy pracach hydrotechnicznych. Flota dostosowana jest do szczególnych cech i wymogów ładunków masowych, jak również wyposażona w specjalnie urządzenia umożliwiające ich szybki załadunek i rozładunek.
(źr. OT Logistics)