Dodaj ogłoszenie o pracy


Spółka OT Logistics uruchomiła nową linię żeglugową na Łabie

Deutsche Binnenreederei, niemiecki operator żeglugi śródlądowej należący do Grupy Kapitałowej OT Logistics, uruchomił regularną linię przewozu ładunków projektowych i ciężkich po Łabie – linię EPCL.

Linia EPCL - do przewozu ładunków ponadgabarytowych po Łabie, zapewnia całoroczne połączenia pomiędzy portami śródlądowymi oraz portami morskimi. Wykorzystanie wyspecjalizowanej floty umożliwiło żeglugę na płytkich wodach i skuteczny transport ładunków ponadgabarytowych drogami wodnymi do głębokości 120 cm po rzece Łabie. Barki pchane obsługujące linię EPCL stacjonują w portach operatora portowego SBO, dzięki czemu flota jest gotowa do załadunku w każdej chwili.
Projekt EPCL jest realizowany w ramach zintegrowanej strategii dla Łaby. Przewiduje ona działania optymalizacyjne w przypadku niskiego stanu wód, które mają umożliwić utrzymanie toru wodnego o głębokości co najmniej 140 cm w 345 dni w roku, wg średniej długoterminowej.

Spółka z Grupy Kapitałowej OT Logistics, Deutsche Binnenreederei AG zajmuje się przewozem kontenerów, towarów masowych, ładunków ponadgabarytowych i specjalnych, asystą przy pracach hydrotechnicznych, a także udostępnianiem barek pod magazyny pływające. Firma dysponuje flotą ponad 300 jednostek pływających, na którą składają się pchacze, barki motorowe i barki pchane oraz jednostki stosowane do realizacji asyst przy pracach hydrotechnicznych. Flota dostosowana jest do szczególnych cech i wymogów ładunków masowych, jak również wyposażona w specjalnie urządzenia umożliwiające ich szybki załadunek i rozładunek.

(źr. OT Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.