Konto pracodawcy

Jak Dachser kontroluje lotnicze cargo?

Dachser, wykorzystuje szereg nowoczesnych urządzeń usprawniających kontrolę bezpieczeństwa ładunków trafiających do samolotów. Skanery rentgenowskie czy wykrywacze materiałów wybuchowych to przykłady posiadanych przez firmę narzędzi, zapewniających wydajność i bezpieczeństwo transportu lotniczego.

Kiedy w 2016 r. na lotnisku w Hamburgu rozpoczęto testowanie skanerów ciała w celu zastąpienia wykorzystywanych dotychczas wykrywaczy metali, podniosło się larum.  Obawiano się zagrożenia prywatności i zdrowia. Tymczasem bagaże od lat przechodzą każdy możliwy rodzaj kontroli. To samo dotyczy towarów. Zanim cargo zostanie przeniesione do ładowni samolotu, Dachser również bada je za pomocą nowoczesnych urządzeń, np. skanerów rentgenowskich czy wykrywaczy materiałów wybuchowych. Są one wykorzystywane przez operatora m.in. w Monachium, Frankfurcie, Kolonii, Dusseldorfie i Kaufbergen. Wykorzystywanie tego typu narzędzi pozwala na dokładne prześwietlenie i analizę przewożonych towarów. Dzięki nim możliwie jest np. pobranie próbek z zanieczyszczonych powierzchni, jak również z bagażu i wysyłanych przedmiotów. Próbki mogą być pobierane z zewnątrz, od wewnątrz lub z zawartości przesyłki. Następnie cząstki i opary są badane i, w razie obecności śladów materiałów wybuchowych, pojawia się ostrzeżenie. Wykrywacze są tylko jednym z wielu elementów w całej serii działań w ramach kontroli bezpieczeństwa, które mogą, a czasem nawet muszą zostać przeprowadzone. Skanery rentgenowskie są w stanie pomieścić paczki o wymiarach do 175 x 175 cm, co jednocześnie wpływa na ich mniejszą użyteczność przy większych przesyłkach. W przypadku materiałów o wysokiej gęstości, takich jak produkty z dużą zawartością metalu lub granulatów, skanery czasem nie mogą w pełni przeniknąć przez opakowanie. Oznacza to, że nie można wykluczyć obecności zabronionego przedmiotu, co wywołuje tzw. „ciemny alarm”, prowadzący do dodatkowej kontroli bezpieczeństwa, jak np. inspekcja wzrokowa, przeszukanie ręczne czy zaangażowanie psów tropiących.
Dzięki kilkuetapowym kontrolom można mieć pewność, że absolutnie nic nie zostanie pominięte. Po przejściu kontroli ładunek jest umieszczany na przenośniku taśmowym oraz kierowany do ładowni samolotu – w pełni sprawdzony i bezpieczny.

(źr. Dachser)

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
W jakich krajach i na co powinni uważać polscy kierowcy zawodowi?
Zmiany w transporcie, które od 3 września wchodzą w życie
Kiedy tachograf odmawia posłuszeństwa – co zrobić?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jakie ograniczenia czekają kierowców pojazdów ciężarowych od 2019 roku?
Ujemne saldo w handlu międzynarodowym Polski po siedmiu miesiącach 2018
Czy chcemy pracować w wielopokoleniowych zespołach?
Co czeka polski transport po wakacjach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Polak pokonał 32 kierowców w światowym finale Volvo Trucks Driver Challenge 2018!
Grupa Fracht korzysta z inteligentnych systemów do obsługi konosamentów morskich
Wojciech Sienicki dyrektorem zarządzającym Kuehne + Nagel w Polsce
Prologis wzmacnia zespół zarządzania projektami w Europie Środkowo-Wschodniej
Dachser rozwija oddział w stolicy Korei Południowej
Kuehne + Nagel wdraża technologię blockchain
FedEx Express sponsorem Ligi Europy UEFA na kolejne trzy sezony
Volvo Trucks gotowe do wdrożenia nowego rozwiązaniem transportowego!?
UPS przekazało 6 defibrylatorów miastu Gdańsk
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC