Konto pracodawcy

Platooning w praktyce - zintegrowane konwoje aut ciężarowych już na drogach

DB Schenker, jako pierwszy na świecie dostawca usług logistycznych, wraz ze swoimi partnerami MAN Truck & Bus i Hochschule Fresenius University of Applied Sciences, przekazał do praktycznego wykorzystania dwa połączone cyfrowo pojazdy ciężarowe. Rząd federalny Niemiec dofinansował projekt pilotażowy kwotą około 2 mln euro.
25 czerwca, na trasie o długości 145 kilometrów, rozpoczęły się regularne testy zintegrowanych konwojów. Ciężarówki wyruszyły z oddziału DB Schenker w Neufahrn koło Monachium przez testową trasę A9 do Norymbergi. Do początku sierpnia próby prowadzone będą bez ładunku. Później zintegrowane konwoje będą wykonywać maksymalnie trzy regularne przejazdy dziennie z ładunkiem, na przykład częściami do maszyn, napojami lub papierem.

To pierwsze zastosowanie zintegrowanych konwojów ciężarówek w Niemczech może wyznaczyć nowe standardy na rynku logistycznym. Tymi rozwiązaniami DB Schenker poszerza swój cyfrowy model biznesowy. Podczas innowacyjnych testów platooning do zastosowań logistycznych będzie dalej optymalizowany, na przykład pod względem bezpieczeństwa systemu, zużycia paliwa i lepszego wykorzystania przestrzeni na autostradach. Partnerzy projektu mają również nadzieję uzyskać informację zwrotną na temat społecznej akceptacji dla sieciowego stylu jazdy, a także odnośnie spełnienia wymogów polityki transportowej i warunków infrastrukturalnych.

Od momentu rozpoczęcia współpracy w maju 2017 roku i oficjalnego przekazania pojazdów testowych przez MAN w lutym tego roku, kierowcy ciężarówek byli przygotowywani do roli w projekcie poprzez intensywne szkolenia. Psychospołeczny i neurofizjologiczny wpływ nowej technologii na kierowców zintegrowanych konwojów zostanie zbadany przez Hochschule Fresenius. Umożliwi to uwzględnienie ważnych doświadczeń kierowców ciężarówek i dalszy rozwój ich profilu zawodowego.

Co to jest platooning?
„Platooning”, czyli zintegrowane konwoje, to system w którym co najmniej dwa pojazdy ciężarowe poruszają się po drogach w konwoju, wspieranym przez techniczne systemy wspomagania jazdy i sterowania. Auta połączone ze sobą za pomocą elektronicznego „dyszla”, który wykorzystuje łączność między pojazdami. Ciężarówka z przodu ustawia prędkość i kierunek, a pozostałe podążają za nią.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
Kobiety za kierownicą łagodzą obyczaje?
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koszty nietrafionej rekrutacji są ogromne - jak tego uniknąć?
Zmiany w prawie – tachografy konkretne rozwiązania! Cz.2
Transport i spedycja drogowa - najnowsze zmiany w prawie cz. 1
reklama
Jak stworzyć prywatną giełdę ładunków?
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dzień wejścia w życie Unijnego Kodeksu Celnego – dniem żałoby!?
Inwestycje na rynku nieruchomości komercyjnych – ich wielkim beneficjentem Polska?
Znane są już ostateczne zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
FM Logistic buduje nowy magazyn w Lućmierzu
Kuehne + Nagel otworzył w Chile hub logistyczny dla farmaceutyków
7R Park Tczew zyskuje kolejnego klienta
Kształcenie kierowców w porozumieniu z Forum Transportu Drogowego
Spółka OT Logistics uruchomiła nową linię żeglugową na Łabie
Na 25-lecie firmy Volvo wypuszcza na rynek edycję specjalną ciągnika FH
Jak Dachser kontroluje lotnicze cargo?
Najbardziej energooszczędny magazyn świata powstaje w Tilburgu
Logmaster otworzył nowy oddział pod Warszawą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC