Konto pracodawcy

Platooning w praktyce - zintegrowane konwoje aut ciężarowych już na drogach

DB Schenker, jako pierwszy na świecie dostawca usług logistycznych, wraz ze swoimi partnerami MAN Truck & Bus i Hochschule Fresenius University of Applied Sciences, przekazał do praktycznego wykorzystania dwa połączone cyfrowo pojazdy ciężarowe. Rząd federalny Niemiec dofinansował projekt pilotażowy kwotą około 2 mln euro.
25 czerwca, na trasie o długości 145 kilometrów, rozpoczęły się regularne testy zintegrowanych konwojów. Ciężarówki wyruszyły z oddziału DB Schenker w Neufahrn koło Monachium przez testową trasę A9 do Norymbergi. Do początku sierpnia próby prowadzone będą bez ładunku. Później zintegrowane konwoje będą wykonywać maksymalnie trzy regularne przejazdy dziennie z ładunkiem, na przykład częściami do maszyn, napojami lub papierem.

To pierwsze zastosowanie zintegrowanych konwojów ciężarówek w Niemczech może wyznaczyć nowe standardy na rynku logistycznym. Tymi rozwiązaniami DB Schenker poszerza swój cyfrowy model biznesowy. Podczas innowacyjnych testów platooning do zastosowań logistycznych będzie dalej optymalizowany, na przykład pod względem bezpieczeństwa systemu, zużycia paliwa i lepszego wykorzystania przestrzeni na autostradach. Partnerzy projektu mają również nadzieję uzyskać informację zwrotną na temat społecznej akceptacji dla sieciowego stylu jazdy, a także odnośnie spełnienia wymogów polityki transportowej i warunków infrastrukturalnych.

Od momentu rozpoczęcia współpracy w maju 2017 roku i oficjalnego przekazania pojazdów testowych przez MAN w lutym tego roku, kierowcy ciężarówek byli przygotowywani do roli w projekcie poprzez intensywne szkolenia. Psychospołeczny i neurofizjologiczny wpływ nowej technologii na kierowców zintegrowanych konwojów zostanie zbadany przez Hochschule Fresenius. Umożliwi to uwzględnienie ważnych doświadczeń kierowców ciężarówek i dalszy rozwój ich profilu zawodowego.

Co to jest platooning?
„Platooning”, czyli zintegrowane konwoje, to system w którym co najmniej dwa pojazdy ciężarowe poruszają się po drogach w konwoju, wspieranym przez techniczne systemy wspomagania jazdy i sterowania. Auta połączone ze sobą za pomocą elektronicznego „dyszla”, który wykorzystuje łączność między pojazdami. Ciężarówka z przodu ustawia prędkość i kierunek, a pozostałe podążają za nią.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
Jak rozwiązać problem z brakiem rąk do pracy w branży TSL?
Inteligentne tachografy – co zmienią w pracy kierowcy?
Stan opon a bezpieczeństwo drogowe
Leasing samochodów w Polsce - kto straci na zmianach w prawie?
Rewolucja w umowach o pracę?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zmiany klimatyczne decydują o zmianach na rynku nieruchomości logistycznych?
Znaczne spowolnienie tempa wzrostu e-handlu – czeka nas kolejna zmiana w sprzedaży towarów?
Czym firmy kuszą pracowników tymczasowych przed świętami kiedy brakuje rąk do pracy?
Kto w Polsce straci najwięcej na twardym Brexicie?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Trucks w kampanii “Strażacy – dziękujemy”!
Centralny Port Komunikacyjny rozpoczął działalność – znany jest już skład za ...
Igor Reguski dyrektorem powierzchni logistycznych w BNP Paribas Real Estate
Axell stawia w Polsce na usługi magazynowe
Agility Logistics rozwija usługi dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej
OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze
150 miejsc pracy w nowym magazynie ID Logistics w Woli Bykowskiej
Nowa siedziba szczecińskiego oddziału Rohlig Suus Logistics
Fracht FWO Polska rozbudowuje flotę podwykonawców w transporcie drogowym
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC