Konto pracodawcy

Platooning w praktyce - zintegrowane konwoje aut ciężarowych już na drogach

DB Schenker, jako pierwszy na świecie dostawca usług logistycznych, wraz ze swoimi partnerami MAN Truck & Bus i Hochschule Fresenius University of Applied Sciences, przekazał do praktycznego wykorzystania dwa połączone cyfrowo pojazdy ciężarowe. Rząd federalny Niemiec dofinansował projekt pilotażowy kwotą około 2 mln euro.
25 czerwca, na trasie o długości 145 kilometrów, rozpoczęły się regularne testy zintegrowanych konwojów. Ciężarówki wyruszyły z oddziału DB Schenker w Neufahrn koło Monachium przez testową trasę A9 do Norymbergi. Do początku sierpnia próby prowadzone będą bez ładunku. Później zintegrowane konwoje będą wykonywać maksymalnie trzy regularne przejazdy dziennie z ładunkiem, na przykład częściami do maszyn, napojami lub papierem.

To pierwsze zastosowanie zintegrowanych konwojów ciężarówek w Niemczech może wyznaczyć nowe standardy na rynku logistycznym. Tymi rozwiązaniami DB Schenker poszerza swój cyfrowy model biznesowy. Podczas innowacyjnych testów platooning do zastosowań logistycznych będzie dalej optymalizowany, na przykład pod względem bezpieczeństwa systemu, zużycia paliwa i lepszego wykorzystania przestrzeni na autostradach. Partnerzy projektu mają również nadzieję uzyskać informację zwrotną na temat społecznej akceptacji dla sieciowego stylu jazdy, a także odnośnie spełnienia wymogów polityki transportowej i warunków infrastrukturalnych.

Od momentu rozpoczęcia współpracy w maju 2017 roku i oficjalnego przekazania pojazdów testowych przez MAN w lutym tego roku, kierowcy ciężarówek byli przygotowywani do roli w projekcie poprzez intensywne szkolenia. Psychospołeczny i neurofizjologiczny wpływ nowej technologii na kierowców zintegrowanych konwojów zostanie zbadany przez Hochschule Fresenius. Umożliwi to uwzględnienie ważnych doświadczeń kierowców ciężarówek i dalszy rozwój ich profilu zawodowego.

Co to jest platooning?
„Platooning”, czyli zintegrowane konwoje, to system w którym co najmniej dwa pojazdy ciężarowe poruszają się po drogach w konwoju, wspieranym przez techniczne systemy wspomagania jazdy i sterowania. Auta połączone ze sobą za pomocą elektronicznego „dyszla”, który wykorzystuje łączność między pojazdami. Ciężarówka z przodu ustawia prędkość i kierunek, a pozostałe podążają za nią.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
W jakich krajach i na co powinni uważać polscy kierowcy zawodowi?
Zmiany w transporcie, które od 3 września wchodzą w życie
Kiedy tachograf odmawia posłuszeństwa – co zrobić?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jakie ograniczenia czekają kierowców pojazdów ciężarowych od 2019 roku?
Ujemne saldo w handlu międzynarodowym Polski po siedmiu miesiącach 2018
Czy chcemy pracować w wielopokoleniowych zespołach?
Co czeka polski transport po wakacjach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Polak pokonał 32 kierowców w światowym finale Volvo Trucks Driver Challenge 2018!
Grupa Fracht korzysta z inteligentnych systemów do obsługi konosamentów morskich
Wojciech Sienicki dyrektorem zarządzającym Kuehne + Nagel w Polsce
Prologis wzmacnia zespół zarządzania projektami w Europie Środkowo-Wschodniej
Dachser rozwija oddział w stolicy Korei Południowej
Kuehne + Nagel wdraża technologię blockchain
FedEx Express sponsorem Ligi Europy UEFA na kolejne trzy sezony
Volvo Trucks gotowe do wdrożenia nowego rozwiązaniem transportowego!?
UPS przekazało 6 defibrylatorów miastu Gdańsk
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC