Konto pracodawcy

Na świecie monitoruje się już ponad 3,7 mln naczep i kontenerów

Według raportu firmy badawczej Berg Insight, na całym świecie monitoruje się ponad 3,7 mln jednostek transportowych – kontenerów oraz naczep, a do roku 2022 liczba ta ma wzrosnąć do 8,9 mln.

Moduły lokalizacyjne, powiązane z odpowiednim oprogramowaniem (np. aplikacjami mobilnymi czy programami do zarządzania flotą) dają fleet managerom i logistykom wiele narzędzi pozwalających monitorować wybrane parametry przewożonego towaru. Coraz częściej kontenery wyposaża się w urządzenia lokalizujące, stale informujące o położeniu towaru oraz warunkach w jakich się znajdują. Według Berg Insight, aktualnie na świecie używa się ponad 20 mln kontenerów intermodalnych i ponad 13 mln przyczep/naczep. Firma badawcza prognozuje, że rynek monitoringu będzie rósł w tej kategorii bardzo szybko, w tempie 19,6 proc. r./r., z 3,7 mln sztuk na koniec 2017 r. do 8,9 mln sztuk do 2022 r. Jeśli chodzi o moduły lokalizacyjne, to 49,3 proc. z nich stanowią urządzenia śledzące naczepy, a 32,9 proc. to lokalizatory kontenerów.

Konstruuje się specjalne moduły urządzeń nadawczych z myślą o montażu bezpośrednio na drzwiach kontenera. Dzięki temu można stwierdzić nie tylko, gdzie aktualnie znajduje się kontener, a tym samym transportowany towar, ale przede wszystkim mieć go pod stałą kontrolą. Pozwalają na to alerty informujące m.in. o tym, że ktoś próbuje otworzyć drzwi kontenera, mimo że powinno się to dziać dopiero w miejscu odbioru. Korzystając z systemu określania pozycji GPS online, właściciel firmy ma szansę sprawdzić, jak użytkowane są kontenery, czy pracują, czy nie są pozostawione i zapomniane. Umożliwia to efektywniejsze wykorzystanie zasobów, podobnie jak funkcja geoogrodzeń – wyznaczania obszarów, w których powinien znajdować się kontener, a o których opuszczeniu właściciel zostanie automatycznie poinformowany.

(red/ źr. Gannet Guard Systems)

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
W jakich krajach i na co powinni uważać polscy kierowcy zawodowi?
Zmiany w transporcie, które od 3 września wchodzą w życie
Kiedy tachograf odmawia posłuszeństwa – co zrobić?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jakie ograniczenia czekają kierowców pojazdów ciężarowych od 2019 roku?
Ujemne saldo w handlu międzynarodowym Polski po siedmiu miesiącach 2018
Czy chcemy pracować w wielopokoleniowych zespołach?
Co czeka polski transport po wakacjach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Polak pokonał 32 kierowców w światowym finale Volvo Trucks Driver Challenge 2018!
Grupa Fracht korzysta z inteligentnych systemów do obsługi konosamentów morskich
Wojciech Sienicki dyrektorem zarządzającym Kuehne + Nagel w Polsce
Prologis wzmacnia zespół zarządzania projektami w Europie Środkowo-Wschodniej
Dachser rozwija oddział w stolicy Korei Południowej
Kuehne + Nagel wdraża technologię blockchain
FedEx Express sponsorem Ligi Europy UEFA na kolejne trzy sezony
Volvo Trucks gotowe do wdrożenia nowego rozwiązaniem transportowego!?
UPS przekazało 6 defibrylatorów miastu Gdańsk
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC