Konto pracodawcy

Na świecie monitoruje się już ponad 3,7 mln naczep i kontenerów

Według raportu firmy badawczej Berg Insight, na całym świecie monitoruje się ponad 3,7 mln jednostek transportowych – kontenerów oraz naczep, a do roku 2022 liczba ta ma wzrosnąć do 8,9 mln.

Moduły lokalizacyjne, powiązane z odpowiednim oprogramowaniem (np. aplikacjami mobilnymi czy programami do zarządzania flotą) dają fleet managerom i logistykom wiele narzędzi pozwalających monitorować wybrane parametry przewożonego towaru. Coraz częściej kontenery wyposaża się w urządzenia lokalizujące, stale informujące o położeniu towaru oraz warunkach w jakich się znajdują. Według Berg Insight, aktualnie na świecie używa się ponad 20 mln kontenerów intermodalnych i ponad 13 mln przyczep/naczep. Firma badawcza prognozuje, że rynek monitoringu będzie rósł w tej kategorii bardzo szybko, w tempie 19,6 proc. r./r., z 3,7 mln sztuk na koniec 2017 r. do 8,9 mln sztuk do 2022 r. Jeśli chodzi o moduły lokalizacyjne, to 49,3 proc. z nich stanowią urządzenia śledzące naczepy, a 32,9 proc. to lokalizatory kontenerów.

Konstruuje się specjalne moduły urządzeń nadawczych z myślą o montażu bezpośrednio na drzwiach kontenera. Dzięki temu można stwierdzić nie tylko, gdzie aktualnie znajduje się kontener, a tym samym transportowany towar, ale przede wszystkim mieć go pod stałą kontrolą. Pozwalają na to alerty informujące m.in. o tym, że ktoś próbuje otworzyć drzwi kontenera, mimo że powinno się to dziać dopiero w miejscu odbioru. Korzystając z systemu określania pozycji GPS online, właściciel firmy ma szansę sprawdzić, jak użytkowane są kontenery, czy pracują, czy nie są pozostawione i zapomniane. Umożliwia to efektywniejsze wykorzystanie zasobów, podobnie jak funkcja geoogrodzeń – wyznaczania obszarów, w których powinien znajdować się kontener, a o których opuszczeniu właściciel zostanie automatycznie poinformowany.

(red/ źr. Gannet Guard Systems)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
Jak rozwiązać problem z brakiem rąk do pracy w branży TSL?
Inteligentne tachografy – co zmienią w pracy kierowcy?
Stan opon a bezpieczeństwo drogowe
Leasing samochodów w Polsce - kto straci na zmianach w prawie?
Rewolucja w umowach o pracę?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zmiany klimatyczne decydują o zmianach na rynku nieruchomości logistycznych?
Znaczne spowolnienie tempa wzrostu e-handlu – czeka nas kolejna zmiana w sprzedaży towarów?
Czym firmy kuszą pracowników tymczasowych przed świętami kiedy brakuje rąk do pracy?
Kto w Polsce straci najwięcej na twardym Brexicie?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Trucks w kampanii “Strażacy – dziękujemy”!
Centralny Port Komunikacyjny rozpoczął działalność – znany jest już skład za ...
Igor Reguski dyrektorem powierzchni logistycznych w BNP Paribas Real Estate
Axell stawia w Polsce na usługi magazynowe
Agility Logistics rozwija usługi dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej
OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze
150 miejsc pracy w nowym magazynie ID Logistics w Woli Bykowskiej
Nowa siedziba szczecińskiego oddziału Rohlig Suus Logistics
Fracht FWO Polska rozbudowuje flotę podwykonawców w transporcie drogowym
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC