Dodaj ogłoszenie o pracy


Porta KMI Poland wybuduje nowe centrum logistyczne w Nidzicy

Porta KMI Poland, największy producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, przeznaczy w tym roku 40 mln zł na inwestycje. To część planu na lata 2015-2019, w ramach którego firma zamierza wydać na innowacje technologiczne łącznie 163 mln zł. Najważniejsze projekty w ramach pięcioletniej strategii inwestycyjnej Porty to fabryka drzwi i ościeżnic stalowych, linia produkcyjna TechnoPorta oraz centrum logistyczne z magazynem centralnym. Pierwszy z nich został już zrealizowany – zakład Porta Steel działa w Ełku od 2016 r. Dwie pozostałe inwestycje są w toku.

Znaczącym projektem w pięcioletnim planie inwestycyjnym Porty jest centrum logistyczne z magazynem centralnym, które ruszy w Nidzicy w przyszłym roku. Na projekt pod nazwą LogPorta spółka wyda łącznie ok. 40 mln zł. Centrum przejmie obsługę  kompletowania i dystrybucji produktów wytwarzanych przez wszystkie polskie fabryki Porty – aktualnie każda z nich samodzielnie zajmuje się logistyką wyrobów gotowych i dostawami zamówień do sieci sprzedaży. - Na dziewięciu tysiącach metrów kwadratowych powierzchni logistyczno-magazynowej powstanie terminal z halą wysokiego składowania na 20 tysięcy skrzydeł i tyle samo ościeżnic. Ten obiekt, podobnie jak Porta Steel i TechnoPorta, będzie w pełni zautomatyzowany i zarządzany za pomocą nowoczesnego systemu IT. Dzięki niemu całkowicie zreorganizujemy logistykę czterech fabryk, co pozwoli na usprawnienie tego procesu w grupie, przyspieszenie dostaw i optymalizację kosztów logistycznych. Terminal będzie też obsługiwał nasz eksport – wyjaśnia zarządzający grupą Łukasz Luto.

Wydatki na inwestycje Porta sfinansuje za pomocą środków własnych, funduszy unijnych oraz środków pozyskanych z instytucji finansowych. - TechnoPorta, powstająca w naszej fabryce w Bolszewie, to w pełni zautomatyzowana, inteligentna linia do produkcji drzwi technicznych, czyli wykorzystywanych głównie w zakładach produkcyjnych i obiektach użyteczności publicznej. Umożliwi ona masową produkcję według indywidualnych projektów – na przykład drzwi o nietypowych gabarytach lub wadze. Dzięki niej drzwi techniczne będą miały też niespotykane na rynku parametry dźwiękoszczelności. To innowacja procesowa i produktowa, która oprócz personalizacji wyrobów da nam optymalne wykorzystanie surowców. Łączny koszt inwestycji w TechnoPortę to około 50 mln zł. Chcemy ją uruchomić jeszcze w drugim półroczu 2018 roku – mówi Łukasz Luto, wiceprezes i dyrektor zarządzający Porta KMI Poland.

Porta KMI Poland jest największym producentem drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej. W pięciu nowoczesnych zakładach produkcyjnych: w Bolszewie, dwóch zakładach w Ełku, w Suwałkach oraz w rumuńskim Aradzie produkuje co miesiąc ponad 65 tys. drzwi wewnętrznych, wejściowych, zewnętrznych i technicznych oraz ponad 60 tys. ościeżnic. W ramach przyjętej w 2015 r. nowej strategii biznesowej firma działa zgodnie z ideą biznesu otwartego, inicjując dialog, współpracę, rozwój i przyczyniające się do niego zmiany. Porta prowadzi działalność od 1992 r. i obecnie zatrudnia ponad 1800 osób. W 2017 r. jej obroty sięgnęły niemal 407 mln zł.

(red)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.