Konto pracodawcy

OT Port Świnoujście zakończył 1. etap budowy terminala agro

W OT Port Świnoujście należącym do Grupy Kapitałowej OT Logistics, oddano do użytku nowy elewator zbożowy, który zwiększy możliwości Grupy w zakresie przeładunku produktów agro. Oddanie do użytku nowego magazynu to również zakończenie pierwszego etapu budowy terminala agro w Świnoujściu. Całkowity koszt inwestycji na Nabrzeżu Chemików w świnoujskim porcie, współfinansowanej przez Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście, wyniósł blisko 47 mln zł.

Nowy elewator ma powierzchnię 12,5 tys. m2 i pojemność ponad 110 tys. m3. Będzie on mógł pomieścić 85 tys. ton zboża.- Ukończenie budowy nowego elewatora zbożowego jest bardzo ważnym etapem w rozwoju OT Port Świnoujście oraz całej Grupy Kapitałowej OT Logistics. Chcemy zwiększyć nasz udział w przeładunku produktów agro w polskich portach i zdobyć pozycję lidera w przeładunkach rolnych na południowym Bałtyku. Inwestycja pozwoli nam również zdywersyfikować rodzaje obsługiwanych ładunków i w większym stopniu uniezależnić się od koniunktury na rynku węgla. – powiedział Ludwik Heinsch, prezes OT Port Świnoujście. - Inwestycja pozwoli na usprawnienie i zwiększenie możliwości przeładunkowych produktów agro w Świnoujściu, jednocześnie zapewniając najwyższe standardy bezpieczeństwa żywności oraz ochrony środowiska. Zwiększenie przeładunków agro odbędzie się bez negatywnych konsekwencji dla otoczenia portu i mieszkańców Świnoujścia – podkreślił Ludwik Heinsch.
Elewator wykorzystuje nowoczesne technologie umożliwiające załadunek i wyładunek zboża. Bocznica kolejowa z układem rozładunku wagonów oraz układy rozładunku samochodów mają wydajność na poziomie 500 ton/h każda. Docelowa wydajność rozładunku z elewatora będzie wynosić 2000 ton/h. Zbudowano również stację załadunku samochodów o wydajności 700 ton na godzinę, a także nowy układ komunikacji drogowej. Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście sfinansował z kolei budowę infrastruktury portowej koniecznej dla funkcjonowania nowej inwestycji. Dokonano także nasadzeń drzew na granicy terminalu od strony fortu Gerharda. Wykorzystano też nowoczesną technologię, która znacząco ograniczy efekt pylenia, a także zainstalowano dodatkowe układy pochłaniania pyłu zbożowego.
Oddanie do użytku nowego elewatora zbożowego oznacza zakończenie pierwszego etapu budowy terminala agro w Świnoujściu. W sierpniu 2016 r. na Nabrzeżu Chemików uruchomiono kosztem 7,6 mln zł mniejszy magazyn na zboża i inne produkty agro o powierzchni 4 tys. m2 i pojemności 17 tys. ton. W drugim etapie Grupa OT Logistics planuje połączenie nowego elewatora układem przenośników z dwoma urządzeniami załadowczymi o wydajności 1000 ton/h. Nowa instalacja pozwoli uzyskać maksymalną ratę załadunkową statku na poziomie 25-30 tys. ton na dobę.

OT Port Świnoujście usytuowany jest u ujścia Świny do Bałtyku. To port morski o charakterze uniwersalnym. Port zapewnia obsługę przeładunkową dla szerokiego spektrum towarów masowych i drobnicowych w eksporcie i imporcie, z dowolnego środka transportu lądowego lub wodnego. OTPŚ to największe centrum obsługi towarów masowych na polskim wybrzeżu. Przeładowywane są tu m. in. węgiel, koks, ruda, biomasa, produkty leśne, zboża i nawozy. Spółka obsługuje również towary drobnicowe – stal, kontenery, konstrukcje, ładunki paletyzowane, big bagi i elementy wież wiatrowych.

(źr. TO Logistics)

 

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
W jakich krajach i na co powinni uważać polscy kierowcy zawodowi?
Zmiany w transporcie, które od 3 września wchodzą w życie
Kiedy tachograf odmawia posłuszeństwa – co zrobić?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jakie ograniczenia czekają kierowców pojazdów ciężarowych od 2019 roku?
Ujemne saldo w handlu międzynarodowym Polski po siedmiu miesiącach 2018
Czy chcemy pracować w wielopokoleniowych zespołach?
Co czeka polski transport po wakacjach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Polak pokonał 32 kierowców w światowym finale Volvo Trucks Driver Challenge 2018!
Grupa Fracht korzysta z inteligentnych systemów do obsługi konosamentów morskich
Wojciech Sienicki dyrektorem zarządzającym Kuehne + Nagel w Polsce
Prologis wzmacnia zespół zarządzania projektami w Europie Środkowo-Wschodniej
Dachser rozwija oddział w stolicy Korei Południowej
Kuehne + Nagel wdraża technologię blockchain
FedEx Express sponsorem Ligi Europy UEFA na kolejne trzy sezony
Volvo Trucks gotowe do wdrożenia nowego rozwiązaniem transportowego!?
UPS przekazało 6 defibrylatorów miastu Gdańsk
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC