InPost – operator logistyczny należący do amerykańskiego funduszu Advent International, zainwestuje w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. W okresie styczeń – maj 2018 roku InPost dostarczył 30 mln przesyłek, czyli o 42,2 proc. więcej rok do roku – w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 41,2 proc., a kurier InPost o 43,4 proc.
W 2017 roku InPost dostarczył 60 mln sztuk paczek, uzyskał 51 proc. wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r, 55 proc. wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek InPost r/r, a w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów wyniosły 67 proc., a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5 proc. i wyniosły razem 10 mln sztuk
- InPost zbudował mocną pozycję na polskim rynku logistycznym, bijąc kolejne rekordy w dostawach e-commerce. Doskonałe wyniki i rosnąca liczba przesyłek uzasadnia kolejne inwestycje w innowacje i jak najwyższy standard obsługi klientów. Planowane inwestycje pokazują poważne zaangażowanie Adventu w polski rynek logistyczny oraz wiarę w jego doskonałe perspektywy. W ramach rozwoju sieci InPost będzie wdrażać nowe standardy doręczeń i narzędzia do optymalizacji dostaw – powiedział Nick Rose, członek Rady Nadzorczej Grupy Integer.pl (właściciela InPost), partner i dyrektor zarządzający Advent International.
Plany rozwoju InPostu obejmą:
• Dalszy rozwój sieci logistycznej w Polsce i infrastruktury paczkomatowej
• Rozbudowa sortowni i inwestycje nowe linie sortujące do oddziałów
• Rozwój sieci kurierskiej
• Nowoczesne urządzenia dla kurierów:
- Skanery magazynowe
- Klatki transportowe
- Rolkontenery transportowe
• Narzędzia informatyczne do optymalizacji rejonów kurierskich
Według raportu Gemiusa: E-commerce w Polsce w 2017 roku:
• Rynek e-commerce wzrósł o około 15-20 proc.
• Paczkomaty® InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem
• Paczkomaty® wybierane są przez 22 proc. klientów
• Paczkomaty zdeklasowały dostawy pocztą, które w 2015 roku wybierało 21 proc., a w 2017 już tylko 13 proc. kupujących w sieci
Obecnie 50 proc. klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat® InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41 proc. osób.
ADVENT INTERNATIONAL
Założony w 1984 roku Advent International jest jednym z największych globalnych inwestorów private equity. Firma zainwestowała w ponad 330 prywatnych transakcji w 40 krajach (na koniec 2017 roku) i zarządza aktywami o wartości 35 miliardów euro. Advent International ma biura na 4 kontynentach Europa, Azja, Ameryka Północna i Łacińska) i zatrudnia ponad 190 profesjonalistów w obszarze inwestycji. Firma koncentruje się na 5 kluczowych sektorach: usługi finansowe, zdrowie, przemysł, handel detaliczny i rozrywka oraz technologia i usługi telekomunikacyjne. Po ponad 30 latach poświęconych inwestowaniu na rynkach międzynarodowych – Advent jest doskonałym partnerem dla lokalnych zespołów zarządzających, wspierając swoje spółki portfelowe w rozwoju umożliwiającym wzrost wyników finansowych.
(źr. InPost)