Dodaj ogłoszenie o pracy


Port Gdański Eksploatacja pokonał kryzys i wychodzi na plus

Po zmianach w zarządzie spółki widać wzrost przeładunków, a Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zapowiada dalsze wsparcie w tych działaniach.

PGE S.A. to spółka, która zajmuje się przeładunkami różnych grup towarowych, zarówno drobnicowych, jak i masowych. Operuje m.in. na Nabrzeżu Szczecińskim, Wiślanym Oliwskim oraz WOC. Po pięciu miesiącach 2018 roku – według wstępnych danych - odnotowuje znaczne wzrosty w przeładunkach. Szczególnie wysokie wyniki osiągnął przeładunek kruszyw – PGE notuje wzrost o ponad 900 proc. w stosunku do pierwszych pięciu miesięcy ubiegłego roku. Podobnie w przypadku węgla, którego PGE obsłużyło ponad 285 tysięcy ton, czyli o prawie 510 proc. więcej. O ponad 32 proc. wzrósł także przeładunek nawozów.
 
- Podsumowanie ostatnich pięciu miesięcy w PGE pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku. Rosną wyniki przeładunków w najważniejszych grupach, poprawia się kondycja spółki, sytuacja jest coraz stabilniejsza. Oczywiście, takie wyniki kosztują dużo pracy i determinacji, ale dzięki motywacji i zaangażowaniu pracowników na poszczególnych nabrzeżach udaje nam się wychodzić na plus – mówi dr Lechosław Rojewski, prezes zarządu PGE.
 PGE - w stosunku do analogicznego okresu roku 2017 - notuje wzrosty także w przeładunku m.in. złomu (38 proc.), śruty (niemal 94%) i koksu (prawie 20 proc.).
 
- Port Gdański Eksploatacja po kilku latach odzyskuje stabilizację. Po zmianie zarządu pierwszy raz od 40 miesięcy PGE odnotował zysk operacyjny za kwiecień i maj. Może nie są to liczby zawrotne, jednak mamy wyraźny sygnał, że spółka nie jest skazana na porażkę, jak niektórzy sądzili. To także znak dla pracowników, że ich sytuacja ulegnie poprawie. Jednak w dalszym ciągu potrzebny jest spółce spokój i wiara pracowników w dobre intencje ich zarządu i ZMPG. W ciągu ostatnich dwóch lat zmieniła się filozofia ZMPG, podobnie w spółce Rezerwa, teraz czas na PGE i SOPG, gdzie nadal jest wiele do zrobienia. Nie jest tak, że zarząd ZMPG zapomina o swoich spółkach  – mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
 
W sądzie wciąż toczy się sprawa związana z prywatyzacją PGE SA, trudno jednak określić, kiedy się zakończy. Spółka pomimo tego chce się rozwijać i wykorzystywać koniunkturę na przeładunek węgla oraz kruszyw. Te grupy ładunkowe dobrze komponują się z zapleczem technicznym PGE oraz infrastrukturą nabrzeży, przy których operuje. Ponadto ZMPG realizuje inwestycje na terenach dzierżawionych przez Port Gdański Eksploatację. Rozbudowa Nabrzeża Dworzec Drzewny (za ok. 154 mln zł) i modernizacja Nabrzeża Oliwskiego (ok. 130 mln zł) to tylko niektóre z inwestycji otwierających nowe możliwości operacyjne dla spółki PGE.

(źr. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.