Konto kandydata

Platooning – DB Schenker testuje automatyzowane konwoje ciężarówek

DB Schenker i MAN Truck & Bus przy wsparciu Hochschule Fresenius testują platooning w codziennych operacjach logistycznych. W swojej głównej siedzibie w Monachium MAN przekazał firmie DB Schenker testowe pojazdy do platooningu.

Co to jest "platooning"?

Platooning oznacza zautomatyzowany konwój pojazdów, w którym co najmniej dwie ciężarówki mogą poruszać się po autostradzie w bliskim odstępie, za pomocą technicznych systemów wspomagania i sterowania. Ciężarówki połączone są tzw. elektronicznym dyszlem. Pierwszy samochód ustawia prędkość i kierunek. Kolejne auta w konwoju automatycznie dostosowują się do ruchów pierwszego pojazdu. Elektroniczne połączenia pomiędzy samochodami w platooningu gwarantują bezpieczeństwo ruchu. System ogranicza zużycie paliwa, dzięki czemu możliwa jest redukcja emisji dwutlenku węgla.

DB Schenker będzie przez kilka miesięcy regularnie testował zautomatyzowane konwoje ciężarówek w ruchu drogowym na trasie A9 Monachium-Norymberga. Po raz pierwszy też zawodowi kierowcy Schenkera zastąpią kierowców testowych. Ich oceny oraz zebrane doświadczenia będą przedmiotem analiz Hochschule Fresenius, która jest trzecim partnerem we współpracy i zapewnia wsparcie badawcze. – Autonomiczne, połączone w sieć konwoje diametralnie zmienią transport drogowy towarów. W ramach tego projektu po raz pierwszy testujemy platooning w codziennej pracy w logistyce – mówi Ewald Kaiser, Chief Operating Officer w DB Schenker.
– Chcemy dowiedzieć się, jaki wpływ ma nowa technologia na pracę kierowców. Badania koncentrują się na poziomie neurofizjologicznym i psychospołecznym – wyjaśnia prof. Christian T. Haas, Head of the Institute for Complex Health Research w Hochschule Fresenius. – Wyniki badania interakcji człowiek-maszyna zostaną wykorzystane przy wdrażaniu technologii – dodaje. Zyskujemy też ogólną wiedzę na temat digitalizacji warunków pracy, co  tym samym może zapoczątkować kolejne projekty.
Przygotowania do testów drogowych rozpoczęły się od produkcji pojazdów testowych i ich technicznego wyposażenia spełniającego wymagania platooningu. Dalsze prace dotyczyły integracji z procesami logistycznymi DB Schenker i objęły intensywne przygotowania kierowców do realizacji zadań w ramach projektu. Przejazdy zautomatyzowanego konwoju na autostradzie A9 rozpoczęły się w kwietniu. Początkowe testy odbywały się bez ładunku, z naciskiem na weryfikację warunków jazdy w codziennym ruchu i szkolenia kierowców uczestniczących w projekcie. Specjaliści MAN ProfiDrive zapewniają kierowcom intensywne treningi teoretyczne i praktyczne, w czym pomaga także symulator jazdy. Jeszcze w 2018 r., po zakończeniu fazy intensywnych, cotygodniowych a następnie codziennych testów, konwoje obejmą regularne operacje z prawdziwym ładunkiem. Pojazdy pomiędzy centrami logistycznymi DB Schenker w Monachium i Norymbergą będą poruszać się trzy razy dziennie.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w logistyce 2017”
Jakimi firmami zarządzają kobiety?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
Niemcy zaostrzają kontrole busów
Kilka słów o zmianach w wydawaniu zaświadczeń A1
Pozwolenie na pracę dla cudzoziemca a zatrudnienie na dłuższy okres
UWAGA! Włochy wprowadzają kary za odpoczynek kierowcy w kabinie pojazdu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
UWAGA! Zmiany w Ustawie o transporcie drogowym i nowa Ustawa o tachografach
E-commerce - mocne i słabe strony omnichannel
Komentarz eksperta - nabycie wyrobów akcyzowych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dobre wieści dla branży transportowej z Parlamentu Europejskiego
Platooning – DB Schenker testuje automatyzowane konwoje ciężarówek
DKV Box Europe do rozliczania wszystkich opłat drogowych w Europie już dostępne
Wyższy poziom bezpieczeństwa w pojazdach Volvo Trucks
ID Logistics podsumowuje 10 lat działalności w Polsce
Poczta Polska podpisała nową umowę z Allegro
H&M w magazynach Segro Logistic Park Poznań
Dynamiczny wzrost i utrzymane tempo rozwoju - wyniki Agility Logistics za 1. kwartał ...
Pojazdy elektryczne tańsze od benzyniaków?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC