Dodaj ogłoszenie o pracy


Mundial 2018 – co oznacza dla firm spedycyjnych?

Już za dwa tygodnia - 14 czerwca na moskiewskim stadionie Łużniki odbędzie się pierwszy mecz otwarcia Mistrzostw Świata FIFA 2018, wydarzenia, na które z niecierpliwością czekają kibice i fani piłki nożnej z całego świata. Do 15 lipca w 11 rosyjskich miastach, w tym leżącym w części azjatyckiej Jekaterynburgu, rozegrane zostaną 64 mecze piłkarskie. Co Mundial 2018 oznacza dla polskich firm spedycyjnych organizujących przewozy do Rosji? Z jakimi ograniczeniami będą musieli się liczyć ich klienci? Odpowiada Karolina Torenc, zastępca kierownika biura obsługi klienta Go Logis, polskiej firmy spedycyjnej specjalizującej się w obsłudze rynków wschodnich, w tym Rosji.

W czasie trwania MS przy planowaniu dostaw będziemy brać pod uwagę rozporządzenia i czasowe zmiany w organizacji ruchu w miastach, gdzie będą się odbywały mecze oraz na trasach dojazdowych. Miasta mundialu to Moskwa, St. Petersburg, Rostów nad Donem, Samara, Wołgograd, Soczi, Kazań, Sarańsk, Kaliningrad, Niżny Nowogrod i Jekaterynburg. Na bieżąco, w przypadku Go Logis co tydzień, należy sprawdzać najnowsze doniesienia publikowane na rosyjskich portalach, stronach rządowych, poszukujemy nowych informacji na temat organizacji transportów w czasie Mistrzostw. Warto być w stałym kontakcie z rosyjskimi i białoruskimi partnerami biznesowymi, dopytywać ich o nowości w tej sprawie. 

Jak wynika z informacji, które pozyskał Go Logis, do tej pory oficjalnie ukazały się wytyczne w sprawie zakazu transportów ADR. Reguluje je, wydany już 9 maja 2017 roku, dekret Prezydenta Federacji Rosyjskiej nr 202 „O szczegółach stosowania wzmożonych środków bezpieczeństwa podczas Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Federacji Rosyjskiej FIFA 2018 FIFA World Cup i FIFA Confederations Cup 2017”. Od 25 maja do 25 lipca 2018 roku na terenie wszystkich 11 miast, gdzie zostaną rozegrane mecze piłkarskie, będą obowiązywały wzmożone środki bezpieczeństwa oraz zostanie wprowadzony zakaz obrotu materiałami niebezpiecznymi i przemysłowymi. Ten zakaz dotyczy określonych numerów UN towarów, w tym m.in. UN1170 (etanol (alkohol etylowy), UN1613 (cyjanowodór w roztworze wodnym) czy UN1714 (fosforek cynkowy) oraz produktów, które je zawierają. Klienci i przewoźnicy muszą więc liczyć się z utrudnieniami, jakie mogą napotkać przy transportach towarów niebezpiecznych do tych miast. Być może rosyjscy odbiorcy będą zmuszeni do organizowania alternatywnych punktów rozładunkowych poza ich granicami, tak by postępować zgodnie z wprowadzonymi zasadami bezpieczeństwa, a jednocześnie nie doprowadzić do sytuacji, w której z powodu braku surowca dojdzie do zatrzymania całej linii produkcyjnej. Jeśli organizujesz transporty farb, rozpuszczalników i artykułów chemicznych typu ADR, na pewno trzeba śledzić kolejne rozporządzenia w tym zakresie, także te wydawane lokalnie.

Warto jeszcze wspomnieć o spotkaniu, jakie odbyło się 10 kwietnia 2018 roku w Ministerstwie Transportu Federacji Rosyjskiej w sprawie przygotowań do Mistrzostw Świata FIFA 2018. Omówiono na nim kwestie kontroli nad bezpieczeństwem w transporcie drogowym pasażerów i towarów niebezpiecznych w miastach, gdzie będą się odbywały mecze oraz zasady współpracy z policją drogową MOI Rosji podczas tzw. operacji „Autobus" i zapobieganiu naruszeniom obowiązkowych wymagań przy przewożeniu pasażerów i ładunków. W czasie trwania Mistrzostw Świata trzeba się też będzie liczyć z wydłużeniem czasów dostaw o 3-4 dni. Spodziewać się należy większych kontroli na granicach, czego konsekwencją mogą być przestoje samochodów, możliwe także na trasach biegnących w pobliżu miast, w których będą rozgrywane mecze piłkarskie. Do tej pory nie zostały jeszcze wydane przewoźnikom konkretne wytyczne na temat zakazów wjazdu czy objazdów. - Oczekujemy więc na dalsze oficjalne rozporządzenia i informacje dotyczące wymagań koniecznych do wypełnienia formalności - podsumowuje Karolina Torenc.

(źr. Go Logis)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.