Konto pracodawcy

Pekaes organizatorem dostawy na rocznicę bitwy o Monte Cassino

Pekaes zorganizował transport pojazdów zabytkowych na potrzeby obchodów 74. rocznicy bitwy o Monte Cassino. Samochody pancerne w barwach jednostek 2. Korpusu Polskiego uświetniły uroczystości, które odbyły się w dniach 16-18 maja we Włoszech. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane na zlecenie Fundacji Niepodległości dzięki wsparciu finansowemu Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.

Pekaes nie pierwszy już raz miał okazję zmierzyć się z tak ciekawym wyzwaniem logistycznym. W przeszłości operator zrealizował m.in. transport placu zabaw dla dzieci do Hiszpanii czy 80-tonowego ładunku dla linii produkcyjnej puszek aluminiowych do Rumunii. Tym razem nietypowe zlecenie dotyczyło transportu trzech pojazdów pancernych z okresu II wojny światowej (amerykański transporter opancerzony – Scout Car, jeden z symboli wojsk alianckich – amerykański Jeep Willys oraz brytyjski, zwiadowczy Daimler Dingo). Samochody były transportowane z Lublina do Włoch, na uroczystości zorganizowane w dniach 16-18 maja, i z powrotem. W każdą stronę przemierzenie tej trasy (ok. 2100 km) zajęło 3 dni. Przedsięwzięcie wymagało wyjątkowej ostrożności ze względu na materialną, a przede wszystkim historyczną wartość przewożonych pojazdów. – Przy tak niestandardowych zleceniach kluczowe jest odpowiednie przygotowanie i zaplanowanie całej operacji, a zatem dokładne ustalenie terminów, kwestii załadunku i rozładunku oraz środków i sposobów transportu. W tym przypadku niezwykle istotna była bezwzględna terminowość z uwagi na program uroczystości, a także zapewnienie absolutnego bezpieczeństwa pojazdów. Duże znaczenie miało zagwarantowanie sprawnego załadunku oraz rozładunku samochodów, ponieważ jeden z nich ważył ponad 6 ton i miał szerszy rozstaw osi. Wszystkie te elementy, łącznie z odpowiednim rozplanowaniem pracy kierowcy, mieliśmy dopięte na ostatni guzik – mówi Maciej Bachman, Prezes PEKAES.
Pojazdy były transportowane na naczepie wyposażonej w plandekę oraz dodatkowe przyrządy zabezpieczające m.in. przed warunkami atmosferycznymi. To rozwiązanie pociągnęło za sobą konieczność opracowania sposobu załadunku i rozładunku. Pospolite najazdy nie są bowiem na tyle wytrzymałe, aby utrzymać najcięższy z pojazdów, a ładowanie z rampy we Włoszech wymagałoby zaangażowania obcych magazynów, co byłoby dość kłopotliwe dla każdej ze stron. Z kolei dojazd z potencjalnego miejsca zrzutki do punktu zbiórki pojazdów na własnych kołach generowałby dodatkowe koszty oraz ryzyko uszkodzeń mechanicznych na drodze. Dlatego PEKAES postanowił zorganizować specjalne najazdy dla koparek i tego gabarytu urządzeń oraz przystosować naczepę do ich bezpiecznego i solidnego montażu. W ten sposób znaleziono optymalne rozwiązanie dla transportu z takimi wymaganiami.
– Transport naszych samochodów pancernych na uroczystości związane z rocznicą bitwy o Monte Cassino odbył się zgodnie z planem. Nie mieliśmy też żadnych zastrzeżeń, jeśli chodzi ich o bezpieczeństwo. Było to dla nas bardzo ważne, ponieważ pojazdy mają ogromną wartość historyczną – zostały pozyskane od prywatnych kolekcjonerów z krajów zachodnich, wszystkie brały udział w walkach podczas II Wojny Światowej – przyznaje Krzysztof Bielak, członek Zarządu Fundacji Niepodległości, Szef Grupy Edukacji Historycznej.

(źr. Pekaes)

 

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak wdrożyć dostawy w strategii PULL?
Zwierasz umowę ubezpieczeniową - poznaj najważniejsze pojecia i definicje!
Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
W jakich krajach i na co powinni uważać polscy kierowcy zawodowi?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przewoźnicy optymistycznie patrzą w przyszłość, ale wyzwań nie brakuje
Czego szukają pracownicy fizyczni i czego oczekują od pracodawców?
Jakie ograniczenia czekają kierowców pojazdów ciężarowych od 2019 roku?
Ujemne saldo w handlu międzynarodowym Polski po siedmiu miesiącach 2018
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dachser osiągnął najwyższy poziom zatrudnienia w swojej historii
Czwarty prom Stena Line wchodzi na trasę Gdynia - Karlskrona
DPD Polska sponsorem drużyny siatkarskiej kobiet
Stokrotka rozwija logistykę
Prologis buduje swój pierwszy park logistyczny w Łodzi
Jungheinrich Polska w nowej siedzibie - Astrum Business Park
Raben otworzył nowy magazyn w 7R Beskid Park
Kuehne + Nagel rozwija regionalną sieć w Centralnej Azji
Kolejny krok do budowy Portu Centralnego w Gdańsku
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC