Konto pracodawcy

Pekaes organizatorem dostawy na rocznicę bitwy o Monte Cassino

Pekaes zorganizował transport pojazdów zabytkowych na potrzeby obchodów 74. rocznicy bitwy o Monte Cassino. Samochody pancerne w barwach jednostek 2. Korpusu Polskiego uświetniły uroczystości, które odbyły się w dniach 16-18 maja we Włoszech. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane na zlecenie Fundacji Niepodległości dzięki wsparciu finansowemu Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.

Pekaes nie pierwszy już raz miał okazję zmierzyć się z tak ciekawym wyzwaniem logistycznym. W przeszłości operator zrealizował m.in. transport placu zabaw dla dzieci do Hiszpanii czy 80-tonowego ładunku dla linii produkcyjnej puszek aluminiowych do Rumunii. Tym razem nietypowe zlecenie dotyczyło transportu trzech pojazdów pancernych z okresu II wojny światowej (amerykański transporter opancerzony – Scout Car, jeden z symboli wojsk alianckich – amerykański Jeep Willys oraz brytyjski, zwiadowczy Daimler Dingo). Samochody były transportowane z Lublina do Włoch, na uroczystości zorganizowane w dniach 16-18 maja, i z powrotem. W każdą stronę przemierzenie tej trasy (ok. 2100 km) zajęło 3 dni. Przedsięwzięcie wymagało wyjątkowej ostrożności ze względu na materialną, a przede wszystkim historyczną wartość przewożonych pojazdów. – Przy tak niestandardowych zleceniach kluczowe jest odpowiednie przygotowanie i zaplanowanie całej operacji, a zatem dokładne ustalenie terminów, kwestii załadunku i rozładunku oraz środków i sposobów transportu. W tym przypadku niezwykle istotna była bezwzględna terminowość z uwagi na program uroczystości, a także zapewnienie absolutnego bezpieczeństwa pojazdów. Duże znaczenie miało zagwarantowanie sprawnego załadunku oraz rozładunku samochodów, ponieważ jeden z nich ważył ponad 6 ton i miał szerszy rozstaw osi. Wszystkie te elementy, łącznie z odpowiednim rozplanowaniem pracy kierowcy, mieliśmy dopięte na ostatni guzik – mówi Maciej Bachman, Prezes PEKAES.
Pojazdy były transportowane na naczepie wyposażonej w plandekę oraz dodatkowe przyrządy zabezpieczające m.in. przed warunkami atmosferycznymi. To rozwiązanie pociągnęło za sobą konieczność opracowania sposobu załadunku i rozładunku. Pospolite najazdy nie są bowiem na tyle wytrzymałe, aby utrzymać najcięższy z pojazdów, a ładowanie z rampy we Włoszech wymagałoby zaangażowania obcych magazynów, co byłoby dość kłopotliwe dla każdej ze stron. Z kolei dojazd z potencjalnego miejsca zrzutki do punktu zbiórki pojazdów na własnych kołach generowałby dodatkowe koszty oraz ryzyko uszkodzeń mechanicznych na drodze. Dlatego PEKAES postanowił zorganizować specjalne najazdy dla koparek i tego gabarytu urządzeń oraz przystosować naczepę do ich bezpiecznego i solidnego montażu. W ten sposób znaleziono optymalne rozwiązanie dla transportu z takimi wymaganiami.
– Transport naszych samochodów pancernych na uroczystości związane z rocznicą bitwy o Monte Cassino odbył się zgodnie z planem. Nie mieliśmy też żadnych zastrzeżeń, jeśli chodzi ich o bezpieczeństwo. Było to dla nas bardzo ważne, ponieważ pojazdy mają ogromną wartość historyczną – zostały pozyskane od prywatnych kolekcjonerów z krajów zachodnich, wszystkie brały udział w walkach podczas II Wojny Światowej – przyznaje Krzysztof Bielak, członek Zarządu Fundacji Niepodległości, Szef Grupy Edukacji Historycznej.

(źr. Pekaes)

 

kobiety w logistyce
Kobiety za kierownicą łagodzą obyczaje?
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kary administracyjne w systemie SENT – przewozy kolejowe
Kontrola trzeźwości za granicą – wynik badania może być wyższy niż w Polsce! ...
Koszty nietrafionej rekrutacji są ogromne - jak tego uniknąć?
„Nie bądź dziki!” na drodze – kolejna akcja Rabena dla kierowców
Zmiany w prawie – tachografy konkretne rozwiązania! Cz.2
Transport i spedycja drogowa - najnowsze zmiany w prawie cz. 1
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Rynek magazynowo - logistyczny w Polsce przeżywa prawdziwy rozkwit
Co dręczy polską branżę transportową w 2018 roku?
Eksport drobiu do Chin z szansą na wzrost
O „must have” w logistyce i wyzwaniach branży TSL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Sportowcy z InPost Athletic Team mistrzami Europy 2018!
Kuehne + Nagel przejął kolejną firmę – tym razem specjalizującą się w obsłu ...
Lotnisko w Jasionce bije kolejne rekordy w obsłudze liczby pasażerów
SKAT Transport nagrodzony „EKOJANOSIKIEM – Zieloną Wstęgą Polski”
Słabe wyniki Deutsche Bahn za I półrocze – spadek przewozów cargo
FM Logistic operatorem logistycznym firmy ETi European Food Industries
Nowe połączenie intermodalne na trasie Polska - Rumunia
W Poznaniu powstanie trzeci park logistyczny Prologis - pierwszym najemcą EURO AGD
Agility buduje hub logistyczny przy Kanale Sueskim
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC