35 filii, 1,7 tys. samochodów, około 1,5 tys. punktów ParcelShop – tak firma kurierska GLS podsumowała 20 lat działalności w Polsce. Po dwóch dekadach jest jednym z głównych dostawców usług transportowych w kraju dla firm, jak i osób prywatnych.
Historia firmy GLS w Polsce zaczęła się od Szybkiej Paczki, przedsiębiorstwa należącego do Grupy Raben - w maju 1998 roku wysłano pierwszą paczkę z Gądek do sortowni w Grodzisku Mazowieckim. W ciągu 7 lat GLS stopniowo inwestował w udziały w Szybkiej Paczce, a z początkiem 2005 roku stała się ona stuprocentową spółką GLS działającą pod szyldem General Logistics Systems Poland. Kolejne kroki milowe to między innymi uruchomienie sortowni w Strykowie, punktów ParcelShop czy wdrożenie inicjatywy ekologicznej ThinkGreen. - To było wyjątkowe 20 lat. Dziękujemy klientom, pracownikom i partnerom za wkład w sukces GLS Poland. Wspólnymi siłami osiągnęliśmy pozycję jednej z topowych firm kurierskich w Polsce - mówi Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS Poland. - Rynek usług logistycznych rozwija się bardzo intensywnie. Jednocześnie jest jeszcze sporo do zrobienia w zakresie nowości produktowych. Jesteśmy dumni, że GLS Poland aktywnie uczestniczy w tym rozwoju. Przed nami kolejne lata i nowe sukcesy – dodaje.
Po 20 latach GLS Poland jest jednym z głównych dostawców usług transportowych w Polsce dla firm i osób prywatnych. 35 filii pozwala być blisko klientów w całym kraju. Utrzymanie łączności zapewnia około 1,7 tys. samochodów. Stryków jest centralnym punktem przeładunkowym dla przesyłek krajowych i międzynarodowych. Wraz z dwoma sortowniami regionalnymi w Bydgoszczy i we Wrocławiu łączy polską i międzynarodową sieć. Dynamiczny rozwój w Polsce łączy się z nowymi inwestycjami GLS Poland. Na początku kwietnia tego roku firma kurierska uruchomiła zaawansowane centrum dystrybucji przesyłek w podwarszawskich Wypędach. Obiekt został zrealizowany w trybie build–to-suite przez Panattoni Europe. Jego całkowita powierzchnia wynosi 7,6 tys. mkw. Dysponuje 160 bramami kurierskimi (w tym 40 dwufunkcyjnymi na potrzeby sortowni) oraz 16 bramami rozładunkowymi, wyposażonymi w infrastrukturę do szybkiego sortowania. GLS Poland poszerzył również możliwości swojej usługi FlexDeliveryService, umożliwiając pozostawienie paczki bez podpisu we wskazanym miejscu.
Firma kurierska obchodzi swoje 20-lecie pod hasłem „Czas wspólnych historii”. - Wierzymy, że dostarczamy zdecydowanie więcej niż przesyłki. Każda paczka to osobna historia, która łączy nas z klientami, pracownikami i partnerami. Dzięki nim czujemy powołanie i kochamy to, co robimy – mówi Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS Poland. – Jubileusz to idealny moment na podsumowania. W ramach podziękowania za wspólne 20 lat uruchomiliśmy okolicznościowy serwis internetowy – dodaje.
20 lat GLS Poland w liczbach:
Ponad 11 tys. klientów w Polsce
1,7 tys. nowoczesnych samochodów
Około 1,5 tys. punktów nadawania i odbioru przesyłek ParcelShop
35 filii w Polsce
10 lat inicjatywy środowiskowej ThinkGreen
2 sezony z Żużlową Reprezentacją Polski
1 centralna sortownia
(red/źr. GLS Poland)