C.H. Robinson wprowadził do swojego portfolio, usługi transportu kolejowego pomiędzy Chinami i Europą. Nowa oferta łączy dziewięć terminali w Chinach z ośmioma europejskimi miastami, w tym z jedną w Polsce – portem w Małaszewiczach. Usługa obejmuje odbiór pustych kontenerów, odbiór w fabrykach, obsługę zgłoszeń celnych w kraju pochodzenia, odprawę celną i dalszą, paneuropejską dystrybucję poprzez usługi intermodalne i transport ciężarowy na obszarach docelowych. Wśród dostępnych opcji jest obsługa pełnych składów kolejowych, pojedynczych i wielu kontenerów, przesyłek niepełnokontenerowych (LCL) oraz ładunków ponadwymiarowych.
- Rozszerzenie portfolio o kolejowe trasy euroazjatyckie, pozwoli w pełni wykorzystać potencjał regionu – w tym również Polski – wzmacniając ich rolę w międzynarodowej spedycji. Nowa usługa stanowi świetne uzupełnienie dotychczasowej oferty transportu morskiego i lotniczego, dzięki którym zapewniamy klientom kompleksowe i różnorodne opcje współpracy w ramach transportu między Chinami i Europą - powiedział Arkadiusz Glinka, dyrektor transportu na Europę Środkowo-Wschodnią.
Każdy transport pociągiem towarowym wymaga ok. 18-20 dni na ukończenie trasy między terminalami w Zhengzhou, Suzhou, Chongqing, Chengdu, Wuhan, Yiwu, Xiamen, Shenzhen i Kantonie w Chinach a miastami w Europie: Małaszewiczami, Hamburgiem, Duisburgiem, Mediolanem, Tilburgiem, Lyonem, Paryżem i Barking.
(źr. C.H. Robinson)