Pekaes, od czasu przejęcia spółki Spedcont w 2013 roku, nieustannie inwestuje w rozwój przewozów towarów z Chin oraz z nadbałtyckich portów zlokalizowanych w Gdyni i Gdańsku. Dzięki rozbudowie terminalu przeładunkowego w Łodzi obecnie spółka może składować nawet 3500 kontenerów czterdziestostopowych, czyli o 25 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Do końca kwietnia planowane jest zakończenie rozbudowy 13-hektarowego terminalu. To pozwoli zwiększyć transport i przeładunek towarów transportowanych z Chin oraz portów.
– Rozbudowa terminalu przeładunkowego w Łodzi to nasza odpowiedź na dynamiczny rozwój przewozów towarów na Bursztynowym i Jedwabnym Szlaku. Usługi intermodalne realizowane przez wchodzącą w skład Grupy Pekaes spółkę Spedcont cieszą się ogromnym zainteresowaniem Klientów. Obecnie w ciągu tygodnia oferujemy łącznie 10 połączeń z oraz do portów w Gdyni i Gdańsku. W najbliższym kwartale planujemy zwiększyć liczbę połączeń do 12, ponieważ takie jest zapotrzebowanie ze strony naszych Klientów. Można powiedzieć, że inwestowanie jest z jednej strony odpowiedzią na oczekiwania rynku, z drugiej zaś – motorem napędowym naszego rozwoju – przyznaje Maciej Bachman, Prezes Zarządu Grupy Pekaes.
– W ubiegłym roku obroty terminalu Spedcont w Łodzi wzrosły o ponad 40 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W tym roku spodziewamy się dalszego wzrostu przeładunków – ilość towarów z portów może się zwiększyć nawet o jedną trzecią, natomiast w przypadku transportów z Chin prognozujemy co najmniej 20-procentowy wzrost. Tak dynamiczny rozwój wymaga nieustannych inwestycji, dlatego rozbudowa łódzkiego terminalu ma dla nas znaczenie strategiczne – mówi Marcin Dobruchowski, prezes zarządu Spedcont.
W tym roku spółka zakupiła kolejne naczepy kontenerowe, powiększając ich flotę do prawie 150 sztuk. Zaplanowano także montaż i uruchomienie w terminalu kolejnej suwnicy, a także wyposażenie obiektu w nowe wózki do przeładunku kontenerów. Inwestycje obejmują także technologię. Obecnie wprowadzane są nowoczesne systemy informatyczne do zarządzania spedycją i placem składowym, co powinno znacznie poprawić efektywność i usprawnić przeładunek.
(źr. Pekaes)