Dodaj ogłoszenie o pracy


Pekaes inwestuje w rozwój kolejowych przewozów towarów

Pekaes, od czasu przejęcia spółki Spedcont w 2013 roku, nieustannie inwestuje w rozwój przewozów towarów z Chin oraz z nadbałtyckich portów zlokalizowanych w Gdyni i Gdańsku. Dzięki rozbudowie terminalu przeładunkowego w Łodzi obecnie spółka może składować nawet 3500 kontenerów czterdziestostopowych, czyli o 25 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Do końca kwietnia planowane jest zakończenie rozbudowy 13-hektarowego terminalu. To pozwoli zwiększyć transport i przeładunek towarów transportowanych z Chin oraz portów.

– Rozbudowa terminalu przeładunkowego w Łodzi to nasza odpowiedź na dynamiczny rozwój przewozów towarów na Bursztynowym i Jedwabnym Szlaku. Usługi intermodalne realizowane przez wchodzącą w skład Grupy Pekaes spółkę Spedcont cieszą się ogromnym zainteresowaniem Klientów. Obecnie w ciągu tygodnia oferujemy łącznie 10 połączeń z oraz do portów w Gdyni i Gdańsku. W najbliższym kwartale planujemy zwiększyć liczbę połączeń do 12, ponieważ takie jest zapotrzebowanie ze strony naszych Klientów. Można powiedzieć, że inwestowanie jest z jednej strony odpowiedzią na oczekiwania rynku, z drugiej zaś – motorem napędowym naszego rozwoju – przyznaje Maciej Bachman, Prezes Zarządu Grupy Pekaes.
– W ubiegłym roku obroty terminalu Spedcont w Łodzi wzrosły o ponad 40 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W tym roku spodziewamy się dalszego wzrostu przeładunków –  ilość towarów z portów może się zwiększyć nawet o jedną trzecią, natomiast w przypadku transportów z Chin prognozujemy co najmniej 20-procentowy wzrost. Tak dynamiczny rozwój wymaga nieustannych inwestycji, dlatego rozbudowa łódzkiego terminalu ma dla nas znaczenie strategiczne – mówi Marcin Dobruchowski, prezes zarządu Spedcont.
W tym roku spółka zakupiła kolejne naczepy kontenerowe, powiększając ich flotę do prawie 150 sztuk. Zaplanowano także montaż i uruchomienie w terminalu kolejnej suwnicy, a także wyposażenie obiektu w nowe wózki do przeładunku kontenerów. Inwestycje obejmują także technologię. Obecnie wprowadzane są nowoczesne systemy informatyczne do zarządzania spedycją i placem składowym, co powinno znacznie poprawić efektywność i usprawnić przeładunek.

(źr. Pekaes)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.