Mediterranean Shipping Company - MSC uruchamia dwa nowe serwisy oceaniczne do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego – BCT w Gdyni. Zastąpią one obecnie funkcjonujący serwis dowozowy MSC łączący Gdynię z portami Europy Zachodniej.
W miejsce jednego zawinięcia w tygodniu pojawią się dwa zawinięcia serwisów oceanicznych, które będą również pełniły funkcję dowozową łącząc porty w Europie Zachodniej (Antwerpia, Le Havre, Bremerhaven, Rotterdam) z Gdynią. Są to East Africa and Indian Ocean Express (Gdynia – Kłajpeda - Antwerpia – Le Havre – Fos-Sur-Mer – King Abdullah Port – Pointe Des Galets – Port Louis – Mombasa – King Abdullah Port – Sines – Le Havre – Antwerpia – Bremerhaven – Gdynia) oraz Australia Express (Gdynia – Kłajpeda – Bremerhaven – Antwerpia – Le Havre – La Spezia – Neapol – Gioia Tauro – King Abdullah Port – Sydney – Melbourne – Adelaide – Fremantle – Singapur – Colombo – Salalah – Djibouti – King Abdullah Port – Gioia Tauro – Valencia – London Gateway Port – Antwerpia – Rotterdam – Gdynia)
Nowe serwisy nie tylko zwiększają częstotliwość połączeń pomiędzy BCT a portami przeładunkowymi Europy Zachodniej, ale przede wszystkim umożliwiają szybkie bezpośrednie połączenia z portami pozaeuropejskimi leżącymi na oferowanych trasach. - Jest to zdecydowanie bardzo dobra wiadomość dla klientów zarówno MSC jak i BCT. Zwiększenie częstotliwości połączeń w tygodniu a przede wszystkim możliwość korzystania z bezpośrednich połączeń z portami spoza Europy tworzy nową perspektywę handlową dla naszych partnerów – mówi Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy BCT. – Patrząc z nadzieją na zapowiedziane realizacje niezbędnych infrastrukturalnych inwestycji portowych liczymy na to, że to pierwszy krok do uruchomienia dalszych połączeń oceanicznych do BCT.
Pierwsze statki - MSC Caroline, obsługujący serwis Australia Express spodziewany jest 30 kwietnia a dzień później nastąpi pierwsze zawinięcie MSC India z serwisu East Africa and Indian Ocean Express.
(źr. BCT Gdnia)