Dodaj ogłoszenie o pracy


MSC uruchamia nowe połączenia oceaniczne do BCT

Mediterranean Shipping Company - MSC uruchamia dwa nowe serwisy oceaniczne do  Bałtyckiego Terminala Kontenerowego – BCT w Gdyni. Zastąpią one obecnie funkcjonujący serwis dowozowy MSC łączący Gdynię z portami Europy Zachodniej.


W miejsce jednego zawinięcia w tygodniu pojawią się dwa zawinięcia serwisów oceanicznych, które będą również pełniły funkcję dowozową łącząc porty w Europie Zachodniej (Antwerpia, Le Havre, Bremerhaven, Rotterdam) z Gdynią. Są to East Africa and Indian Ocean Express (Gdynia – Kłajpeda - Antwerpia – Le Havre – Fos-Sur-Mer – King Abdullah Port – Pointe Des Galets – Port Louis – Mombasa – King Abdullah Port – Sines – Le Havre – Antwerpia – Bremerhaven – Gdynia) oraz Australia Express (Gdynia – Kłajpeda – Bremerhaven – Antwerpia – Le Havre – La Spezia – Neapol – Gioia Tauro – King Abdullah Port – Sydney – Melbourne – Adelaide – Fremantle – Singapur – Colombo – Salalah – Djibouti – King Abdullah Port – Gioia Tauro – Valencia – London Gateway Port – Antwerpia – Rotterdam – Gdynia)

Nowe serwisy nie tylko zwiększają częstotliwość połączeń pomiędzy BCT a portami przeładunkowymi Europy Zachodniej, ale przede wszystkim umożliwiają szybkie bezpośrednie połączenia z portami pozaeuropejskimi leżącymi na oferowanych trasach. - Jest to zdecydowanie bardzo dobra wiadomość dla klientów zarówno MSC jak i BCT. Zwiększenie częstotliwości połączeń w tygodniu a przede wszystkim możliwość korzystania z bezpośrednich połączeń z portami spoza Europy tworzy nową perspektywę handlową dla naszych partnerów – mówi Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy BCT. – Patrząc z nadzieją na zapowiedziane realizacje niezbędnych infrastrukturalnych inwestycji portowych liczymy na to, że to pierwszy krok do uruchomienia dalszych połączeń oceanicznych do BCT.

Pierwsze statki - MSC Caroline, obsługujący serwis Australia Express spodziewany jest 30 kwietnia a dzień później nastąpi pierwsze zawinięcie MSC India z serwisu East Africa and Indian Ocean Express.

(źr. BCT Gdnia)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.