Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser notuje dalszy wzrost wyników – już 6 mld euro

W 2017 r. Dachser po raz pierwszy osiągnął przychód przekraczający 6 mld euro. Ten globalny operator logistyczny zwiększył swoje skonsolidowane przychody brutto o 7,2 proc. do poziomu 6,12 mld euro. Dachser ustanowił także nowy rekord spółki, przewożąc łącznie 81,7 mln przesyłek (wzrost o 2,1 proc.), których łączny tonaż sięgnął 39,8 mln ton (wzrost o 4,3 proc.). Na całym świecie Dachser stworzył w 2017 r. 1 648 nowych miejsc pracy.

- Systematycznie realizowaliśmy naszą skuteczną strategię eksportową dla przewozów drogowych w Europie i wykorzystaliśmy mocny wiatr w plecy pod postacią ożywienia w globalnym handlu – wyjaśnia Bernhard Simon, CEO Dachser. – Znaczący wzrost przychodów osiągnęliśmy przede wszystkim dzięki wzrostowi stawek w transporcie lotniczym i morskim.
W 2017 roku w ramach obszaru biznesowego Road Logistics, na który składają się przewóz i magazynowanie towarów przemysłowych (European Logistics) oraz żywności (Food Logistics) — Dachser osiągnął przychód brutto w wysokości 4,44 mld euro (+3,1 proc.). Liczba przesyłek i ich tonaż zwiększyły się odpowiednio o 2,1 proc. i 3,6 proc. W obszarze biznesowym European Logistics (EL) nieustanne skupienie na eksporcie w Europie w ramach sieci EL kolejny raz przyniosło mocny wzrost. Trend ten dotyczy przede wszystkim jednostki European Logistics w Europie Północno-Środkowej, która zaraportowała imponujący wzrost o 7,4 proc., ale także we Francji i Maghrebie oraz na Półwyspie Iberyjskim odnotowano dynamiczny wzrost logistyki kontraktowej.  – Niemcy pozostają trzonem naszej działalności, ale Francja jest na dobrej drodze, aby również nadawać tempo w dziedzinie transgranicznego transportu drogowego. W ostatnich latach konsekwentnie rozwijaliśmy tę strategiczną oś logistyczną – wyjaśnia Bernhard Simon.

W obszarze Food Logistics operator po raz kolejny osiągnął wzrost powyżej przeciętnej, co  zawdzięczał głównie rynkowi niemieckiemu oraz kilku nowym klientom obsługiwanym w zakresie transportu transgranicznego. W obszarze Air & Sea Logistics (ASL) w 2017 r. prężny rozwój biznesu w połączeniu ze wzrostem stawek przewozowych – zwłaszcza w transporcie lotniczym - wygenerował wzrost przychodów o 15,7 proc. do poziomu 1,79 mld euro. Wszystkie trzy regionalne jednostki ASL zanotowały dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów. Jednostka azjatycka osiągnęła największy wzrost - przekraczający 20%. Łączna liczba obsłużonych przesyłek wzrosła o 6,7 proc., podczas gdy TEU i tonaż zwiększyły się odpowiednio o 8,5 proc. i 23,3 proc. - Transport lotniczy i morski to zmienny biznes, w którym obroty często wahają się między skrajnościami. Jednakże, staramy się skupić na zapewnieniu trwałego rentownego wzrostu. Dlatego też coraz bardziej dopasowujemy nasze dwa obszary biznesowe i dążymy do dalszej integracji naszego systemu – mówi Bernhard Simon.

Inwestycje w sieć i personel
Mimo korzystnej koniunktury, która utrzymywała się także w pierwszym kwartale 2018 r., Bernhard Simon zauważa wyzwania, które potencjalnie mogą ograniczać przyszły rozwój. To zmienny stopień dostępności przestrzeni ładunkowej i coraz większy brak kierowców. – W związku z tym szkolenia są naszym największym priorytetem – deklaruje CEO Dachser. W 2017 r. 22 pierwszych kierowców ciężarówek ukończyło swoje szkolenia w spółce-córce,  Dachser Service und Ausbildungs GmbH w Niemczech. W tym samym roku 106 kierowców rozpoczęło szkolenie w 35 oddziałach w Niemczech. – Chcemy co roku zwiększać liczbę kursantów i wdrożyć nasz program jakości również w innych krajach - zapowiada Bernhard Simon. Inwestycje Dachser w oddziały sieci, flotę, technologię i systemy IT zwiększyły się w 2017 r. o 5 proc. - do 136 mln euro.  – W ubiegłym roku bardzo rozwinęliśmy naszą infrastrukturę w Niemczech, zwłaszcza jej część związaną z obsługą biznesu spożywczego – mówi Bernhard Simon. Dachser ogłosił, że przeznacza kolejne 188 mln euro na inwestycje w 2018 r., tym razem skupiając się na towarach przemysłowych.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.