Dodaj ogłoszenie o pracy


Elektryczne rowery we flocie DB Schenker

DB Schenker stara się działać zgodnie z kierunkami ekologicznej logistyki miejskiej. Po ulicach norweskiego Bergen poruszają się pierwsze elektryczne rowery przeznaczone do transportu towarów. Operator zapowiada, że to dopiero początek rewolucji.

W przyszłym roku opłaty drogowe w Norwegii wzrosną, a kilka miast zredukuje możliwość poruszania się pojazdami z silnikami wysokoprężnymi. Natomiast od 2030 w całym kraju zaczną obowiązywać ograniczenia w korzystaniu z konwencjonalnych pojazdów mechanicznych. Poruszanie się samochodami dostawczymi i ciężarówkami po obszarach miejskich będzie niemożliwe lub bardzo kosztowne. Aby sprostać wyzwaniu, DB Schenker opracowuje i wdraża nowe rozwiązania w zakresie dystrybucji przesyłek w norweskich miastach. Firma wyznaczyła nowe cele dla logistyki miejskiej wolnej od emisji CO2. Strategia DB Schenker dotycząca ekologicznego transportu miejskiego obejmuje korzystanie z pojazdów elektrycznych i elektrycznych rowerów towarowych.

Pracownicy operatora korzystają w Bergen z elektrycznych rowerów towarowych od marca tego roku. Pojazdy są wyposażone w dwa pojemniki, w których można przewozić do 300 kg ładunków, a pojemność akumulatorów w e-rowerach wystarcza na osiem godzin. Nowe, elektryczne rowery towarowe wzbudziły zainteresowanie norweskich mediów. Pod wrażeniem inicjatywy, która została opracowana wraz z kilkoma podwykonawcami, jest również Norweski Zarząd Dróg i władze miejskie.
Kolejnym krokiem będzie Oslo. DB Schenker planuje, by pierwsze elektryczne rowery pojawiły się w stolicy Norwegii jeszcze tego lata. Logistyka miejska niesie za sobą ogromny potencjał w zakresie wykorzystania pojazdów elektrycznych w celu ograniczenia emisji spalin.

(źr. DB Schenker)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.