Dodaj ogłoszenie o pracy


Drabpol obchodzi 35-lecie działalności

Firma DRABPOL  obchodzi w tym roku 35 –lecie swojej działalności. Założona w 1983.r.   przez Pawła Drabczyńskiego firma, przez pierwsze lata funkcjonowała jako Zakład Naprawy Sprzętu Elektroniki Samochodowej przy WSI Uniwersum w Częstochowie.
Po pewnym czasie działalność firmy na krajowym rynku transportowym wzbudziła zainteresowanie uznanych  producentów elektroniki samochodowej. Sam Paweł Drabczyński również podjął starania w celu nawiązania współpracy z niemieckim koncernem Mannesmann Kienzle. Skutkiem tego było „mianowanie” w 1991r. firmy DRAB na wyłącznego przedstawiciela na rynku polskim tego czołowego producenta tachografów. Był to bardzo duży sukces, o przedstawicielstwo  niemieckiego koncernu starało się wiele, dużych i znanych na rynku  firm z branży transportowej. Z roku na rok zakres współpracy rozszerzał się. W późniejszych latach w niemieckim koncernie  dochodziło do kolejnych fuzji i powstawania nowych grup, co nie pozostawało bez znaczenia na zakres wzajemnej współpracy, i tak w 2000 r. powstała grupa Siemens VDO Automotive, która po siedmiu latach połączyła się z koncernem technologii motoryzacyjnych – Continental. Sytuacja ta trwa do dziś,  a Continental VDO to  główny partner Drabpol-u.
Jakkolwiek współpraca z marką VDO dominowała w  działalności firmy, Drabpol cały czas szukał możliwości dalszego rozwoju. W 1993 r. został wyłącznym reprezentantem w Polsce firmy Konvekta- producenta klimatyzacji i agregatów chłodniczych do pojazdów. Kolejne lata to kolejny partnerzy firmy , tacy jak :  Mix Telematics , Molpir, ASC, czy w 2017 r. producent przegubów ATG. Ostatni rok przyniósł także nowy, znaczący rozdział w działalności firmy - otwarcie na rynek elektromobilności dzięki nawiązaniu współpracy z firmą TM4  Electrodynamic Systems. Oferta Drabpol-u  wzbogaciła się o silniki elektryczne i systemy  wysokoproądowe  do autobusów i pojazdów od 3, 5 tony. Dużym sukcesem firmy było także otrzymanie  w 2002 r. certyfikatu Systemu Jakości ISO 9001:2009, a następnie AQAP 2110:2009.
Dziś Drabpol specjalizuje się w dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań podnoszących poziom bezpieczeństwa w transporcie. Proponuje nowatorskie rozwiązania systemowe w zakresie prac konstrukcyjnych i produkcyjnych na rzecz producentów autobusów, pojazdów ciężarowych, szynowych i specjalnych. Firma z sukcesem wdrożyła na rynek polski tachografy analogowe i  cyfrowe ,ergonomiczne  miejsce pracy kierowcy wraz z systemem elektroniki pokładowej  czy  klimatyzatory do pojazdów szynowych i autobusów komunikacji miejskiej. W 1997 r.  otworzyła  Laboratorium Analiz Wypadkowych Tarcz Tachografów -  obecnie Laboratorium Analiz Zapisów z Tachografów. To jedyne takie laboratorium w Europie Środkowo-Wschodniej i jedno z 4. w świecie.

W 2007 roku Zarząd firmy podjął strategiczną decyzję o rozszerzeniu działalności o zupełnie nowy sektor, związany z rynkiem lotniczym – awionikę samolotową. Decyzja ta niejako była związana z pasją samego Prezesa, który jako pilot śmigłowca od dawna interesował się lotnictwem. Niemal od podstaw Drabpol zbudował cale zaplecze usługowe, uzyskał  stosowne certyfikaty 145 A i C oraz jako pierwszy w Polsce otworzył Biuro Projektowe PART 21. Kompetencje Drabpol-u doceniły sprawdzone i  uznane w świecie lotniczym koncerny , powierzając firmie sprzedaż , serwis i  naprawę swoich urządzeń awionicznych. Dziś Drabpol reprezentuje  już 25 marek lotniczych z sektora Bussines i General Aviation, m.in.  takich jak Honywell ( GA) , Garmin ( GA), Universal Avionics ( BA), Rockwell Collins ( BA) .
Firma od blisko 20 lat działa również na rzecz obronności kraju. Powołany w firmie Departament Obsługi Sprzętu Militarnego dostarcza rozwiązania  oraz wyposażenie dla wojsk lądowych oraz sprzęt dla lotnictwa wojskowego, policji i straży granicznej. Firma Drabpol działa dziś jako firma VAR (Value Added Reseller). To co ją  wyróżnia to kompletne wdrożenia  systemów od strony technicznej i technologicznej. Drabpol zapewnia kompleksową  realizację projektów: doradztwo, projekty zabudowy, sprzedaż urządzeń, montaż,   serwis oraz  obsługę posprzedażową .  Ponadto służy wsparciem dla  biur projektowych, technologicznych, konstrukcyjnych oraz  Działów IT.
Posiadając własne  centra szkoleniowe firma organizuje szkolenia dla szerokiej grupy odbiorców- m.in. pracowników serwisów partnerskich, służb kontrolnych, producentów pojazdów , osób odpowiedzialnych w firmach za archiwizację i analizę danych z tachografów, fleet managerów, przewoźników oraz kierowców. Na terenie całego kraju Drabpol zorganizował i nadal organizuje sieć autoryzowanych stacji serwisowych w zakresie pełniej obsługi  tachografów , systemów kontroli ciśnienia i temperatury opon oraz klimatyzatorów i agregatów chłodniczych.
Firma zaczynała  swoją działalność z trzema pracownikami, obecnie  zatrudnia blisko 80 osób,  posiada trzy własne siedziby – Centralę w Mykanowie, Salon Prezentacyjno-Wystawienniczy w Warszawie oraz Lotnicze Centrum Serwisowe z własnym hangarem  na lotnisku w Modlinie.

(źr. Drabpol)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.