Usługi w zakresie towarów agro są jednym z priorytetów OT Logistics. Firma zawarła umowę z Glencore Polska na przeładunki produktów agro w portach w Gdyni i Świnoujściu wraz ze składowaniem tych produktów w portowych magazynach Grupy Kapitałowej OT Logistics. Umowa jest kontynuacją długoletniej współpracy pomiędzy obiema spółkami, opartej o cykliczne zlecenia.
OT Port Gdynia został odpowiednio przystosowany do rosnących wymagań rynku dotyczących handlu produktami paszowymi oraz zbożami. W porcie powstał nowy magazyn namiotowy o łącznej nominalnej pojemności 15 tys. ton przy składowaniu zbóż lub 20 tys. ton dla śruty. Magazyny znajdujące się na terenie portu zostały certyfikowane i funkcjonują w reżimie wymagań standardów GMP+ (Standard Dobrych Praktyk Wytwarzania i Transportu Pasz). Już od maja br. na terminalu będzie możliwy rozładunek specjalistycznych wagonów zbożowych poprzez zrzut grawitacyjny w obszar torowiska. Dodatkowo nabrzeża oraz powierzchnie magazynowe zostały zreorganizowane. Obecnie głębokowodne Nabrzeże Rumuńskie jest przeznaczone głównie do eksportu zbóż, natomiast Nabrzeże Polskie jest wyspecjalizowane w obsłudze importowanych śrut sojowych, popularnych w branży drobiarskiej.
W OT Port Świnoujście w połowie roku zostanie uruchomiony nowy elewator zbożowy, który pomieści blisko 80 000 ton zboża. Grupa Kapitałowa OT Logistics dysponuje także nowoczesnymi wagonami typu Tagnpps, dających możliwość załadunku składu całopociągowego, który przewiezie
w sumie 2 tysiące ton zboża. - Wierzymy, że dzięki tym wszystkim przedsięwzięciom w ramach Grupy Kapitałowej OT Logistics uczestnicy rynku produkcji, handlu i dystrybucji towarów rolnych i spożywczych zyskają lepszą ofertę w zakresie obsługi w naszych portach. Tym samym przyczynimy się do rozwoju polskiego rolnictwa i zwiększenia krajowego bezpieczeństwa żywnościowego – podkreśla Andrzej Staliński, dyrektor segmentu Agro OT Logistics S.A. – Poczynione inwestycje to efekt wdrażania ambitnej strategii rozbudowy usług w obszarze przeładunków towarów agro w oparciu o własne aktywa. Pretendujemy do miana regionalnego lidera w tym zakresie – zauważa.
(źr. OT Logistics)