Ekol ogłosił, że w strategii rozwoju stawia głównie na rozbudowę połączeń intermodalnych dających możliwość oferowania ekologicznych rozwiązań logistycznych.
Strategia Ekol Logistics zakłada rozbudowę dedykowanych połączeń kolejowych w Europie i zwiększenie pojemności promów morskich w swojej sieci. Firma rozpoczęła korzystanie z nowej jednostko ro-ro promu FADIQ o ładowności 280 kontenerów, która to może zostać zwiększona do 340 sztuk, ponieważ prom ma możliwość piętrowego załadunku kontenerów. FADIQ ma długość 210 metrów, ładowność 32 770 ton brutto i osiąga prędkość 21,3 węzłów. Cztery lata temu Ekol uruchomił połączenie obsługiwane przez prom - AYSHE. Jest to najszybszy prom na świecie, który umożliwiła połączenie Sete i Izmiru w zaledwie 56 godzin. Prom ten wypływa z Sete w czwartki wieczorem i przybija do portu w Izmirze w niedzielę rano, a wraca do Sete we wtorek w nocy.
Ekol, założony w 1990 roku, obecny jest w 16 krajach i jest właścicielem dwóch portów (w Trieście, we Włoszech i w Yalova niedaleko Stambułu). Firma dysponuje w Europie ok. 1 mln m.kw. powierzchni magazynowej, posiada 6 własnych promów, 48 połączeń kolejowym tygodniowo oraz 5500 pojazdów ciężarowych. Międzynarodowy zespół liczy 7000 pracowników.
(red./źr. Ekol)