Dodaj ogłoszenie o pracy


UPS wprowadza inteligentny system ładowania aut elektrycznych

Konsorcjum kierowane przez UPS wdrożyło w Londynie nową technologię ładowania, dzięki której możliwe jest jednoczesne ładowanie całej floty elektrycznych samochodów dostawczych bez potrzeby kosztownej modernizacji sieci energetycznej. Pozwoli to firmie zwiększyć liczbę pojazdów elektrycznych wykonujących operacje w centrum Londynu z 65 do 170 ciężarówek. Wprowadzenie systemu na taką skalę, po raz pierwszy na świecie, jest efektem projektu ‘Smart Electric Urban Logistics (SEUL)’. Projekt realizowany jest we współpracy z brytyjskimi sieciami energetycznymi oraz Cross River Partnership i finansowany jest ze środków brytyjskiego Urzędu ds. Pojazdów o Niskiej Emisji.

Nowa technologia ładowania oraz plany zmniejszenia kosztów elektrycznych ciężarówek ogłoszone w zeszłym miesiącu są potwierdzeniem, że koszty związane z użytkowaniem samochodów elektrycznych, w tym koszty ładowania, już niedługo będą niższe niż koszty użytkowania podobnego samochodu napędzanego olejem napędowym. Zmniejszenie kosztów pomoże upowszechnić samochody elektryczne, co jest kluczowe w kontekście polepszania jakości powietrza w środowisku miejskim.
Kluczowym elementem inicjatywy jest wykorzystanie urządzeń kumulujących energię na miejscu. Pomimo, że na tym etapie zostały zastosowane nowe baterie, przewiduje się, że w przyszłości będzie można wykorzystać baterie tzw. „drugiego życia”, czyli takie, które były wcześniej zamontowane w innych pojazdach elektrycznych we flocie UPS. To rozwiązanie oraz inteligentna sieć energetyczna pozwolą ukierunkować strategię rozwoju infrastruktury elektrycznej UPS. Zakłada ona wykorzystanie ulepszeń konwencjonalnej sieci elektrycznej, inteligentnej sieci energetycznej, możliwości magazynowania energii na miejscu, a w wielu przypadkach rozwoju lokalnego wytwarzania energii, w tym energii słonecznej i innych źródeł alternatywnych. - Wcześniejsze prace nad pojazdami z napędem elektrycznym pokazały, że lokalne ograniczenia infrastruktury sieciowej są jedną z głównych przeszkód w użytkowaniu ich na większą skalę - powiedziała Tanja Dalle-Muenchmeyer, menedżer programu elektrycznego frachtu w Cross River Partnership. - Musimy znaleźć lepsze rozwiązania w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych, jeśli chcemy poprawić jakość powietrza oraz środowiska naturalnego, a nasze rozwiązanie nam to gwarantuje.  

UPS posiada już dość długą historię z pojazdami elektrycznymi. Po raz pierwszy wprowadził je do swojej floty w latach 30. XX wieku, a nowoczesne pojazdy elektryczne zostały ponownie wprowadzone w 2001 roku. W Europie i Stanach Zjednoczonych UPS używa ponad 300 pojazdów elektrycznych i prawie 700 hybrydowych (częściowo elektrycznych). Ostatnio firma zamówiła 125 nowych półciągników z napędem całkowicie elektrycznym, które zostaną wyprodukowane przez Teslę w 2019 roku. Jest to największe jak dotąd zamówienie na takie pojazdy. Ponadto, we wrześniu ubiegłego roku UPS poinformował, że będzie pierwszym klientem komercyjnym w Stanach Zjednoczonych, który zacznie korzystać z ciężarowych samochodów elektrycznych marki Daimler Trucks Fuso o nazwie eCanter, przeznaczonych do pracy przy średnich obciążeniach. To pozwoli UPS osiągnąć cel - aby najpóźniej w 2020 roku, co czwarty kupowany przez firmę nowy pojazd był zasilany paliwem alternatywnym lub wyposażony w zaawansowane technologie. Firma zobowiązała się również, że do 2025 roku będzie pozyskiwać 25 proc. zużywanej przez siebie energii ze źródeł odnawialnych oraz zastąpi 40 proc. paliw kopalnych innymi źródłami energii niż tradycyjna benzyna i olej napędowy (w porównaniu z 19,6 proc. w 2016 r.). UPS zarządza jedną z największych w Stanach Zjednoczonych prywatnych flot pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi i wyposażonych w zaawansowane technologie. Flota liczy ponad 9 tys. pojazdów - to samochody zasilane wyłącznie energią elektryczną, hybrydy elektryczno-spalinowe i elektrohydrauliczne, a także pojazdy zasilane etanolem, skompresowanym gazem ziemnym (CNG), skroplonym gazem ziemnym (LNG) lub propanem.

Kwestia ładowania floty pojazdów elektrycznych może być niezwykle kosztowna, ponieważ często wymaga modernizacji zewnętrznej sieci energetycznej, co nie jest atrakcyjne dla większości firm lub operatorów. Wprowadzany system pozwoli UPS zwiększyć liczbę pojazdów elektrycznych działających w centrum Londynu z 65 do 170 ciężarówek - bez potrzeby przeprowadzenia modernizacji. Jest to możliwe dzięki inteligentnej sieci, która korzysta z centralnego serwera połączonego z każdym punktem ładowania, jak również z zasilaniem sieciowym, monitorowany jest również poziom energii magazynowanej na miejscu. System opiera się na „inteligentnym” podejściu do ładowania, które funkcjonuje przez całą noc, tak aby budynek mógł skumulować wystarczającą ilość energii potrzebną do wykonywania działań logistycznych (oświetlenie, maszyny sortujące i IT) i zapewnić pełne naładowanie wszystkich pojazdów elektrycznych, tak by były gotowe do pracy rano. Ważne jest to, że system nigdy nie przekracza poboru maksymalnej mocy dostępnej z sieci.
 
Dzięki temu projektowi i doświadczeniu, UPS może teraz tworzyć budynki na miarę swoich potrzeb, przy niskich nakładach kosztowych, by jak najlepiej adaptować i ładować w pełni elektryczną flotę. Zostanie to osiągnięte poprzez połączenie różnych rozwiązań, w tym modernizację konwencjonalnej sieci energetycznej, inteligentną sieć, magazynowanie energii na miejscu za pomocą baterii i lokalne wytwarzanie energii (przy użyciu, na przykład, energii słonecznej wytwarzanej na dachach budynków).
(źr. UPS)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.