Jeszcze w 2017 roku, DB Schenker uruchomił oceaniczną linię drobnicową z Chittagongu w południowej Azji do Gdańska. Z połączeń na tym szlaku korzystają głównie marki odzieżowe w Polsce.
Choć Chiny wciąż pozostają bezkonkurencyjne jeśli chodzi o produkcję ubrań, które wymagają odpowiedniego zaplecza technicznego, to coraz częściej firmy przenoszą swoją produkcję do krajów atrakcyjniejszych kosztowo. Biorąc pod uwagę zachodzące zmiany, DB Schenker stworzył dedykowany, bezpośredni serwis z Chittagongu w Bangladeszu do Gdańska. W tym roku operator planuje uruchomienie kolejnych połączeń z Azji. Drogą oceaniczną firma transportuje do portów na całym świecie ponad 5,5 tys. kontenerów dziennie. – Najistotniejsze jest dokładne zrozumienie całego procesu logistyki importu towarów od momentu zamówienia ich produkcji w fabryce, po finalne dostarczenie do sklepów. Dzięki szerokiej analizie i mapowaniu procesu u klientów branży fashion, wypracowaliśmy metody, dzięki którym oferujemy dedykowane rozwiązania drobnicy kontenerowej. Pozwalają one dostarczyć towar do klienta tak, aby w optymalnym momencie trafił na półki sklepowe – mówi Bartosz Wilczyński, cluster head of Oocean business development Northeast Europe Cluster w DB Schenker.
Celem biznesu oceanicznego DB Schenker jest bezpieczne i terminowe dostarczenie produktów do europejskich portów, a stamtąd do finalnych odbiorców. Operator daje swoim klientom gwarancję, że transport przesyłek odbędzie się w sposób niezawodny, szybki i efektywny.
(źr. DB Schenker)