Dodaj ogłoszenie o pracy


Ruszyła nowa oceaniczna linia drobnicowa z południowej Azji do Gdańska

Jeszcze w 2017 roku, DB Schenker  uruchomił oceaniczną linię drobnicową z Chittagongu w południowej Azji do Gdańska. Z połączeń na tym szlaku korzystają głównie marki odzieżowe w Polsce.

Choć Chiny wciąż pozostają bezkonkurencyjne jeśli chodzi o produkcję ubrań, które wymagają odpowiedniego zaplecza technicznego, to coraz częściej firmy przenoszą swoją produkcję do krajów atrakcyjniejszych kosztowo. Biorąc pod uwagę zachodzące zmiany, DB Schenker stworzył dedykowany, bezpośredni serwis z Chittagongu w Bangladeszu do Gdańska. W tym roku operator planuje uruchomienie kolejnych połączeń z Azji. Drogą oceaniczną firma transportuje do portów na całym świecie ponad 5,5 tys. kontenerów dziennie. – Najistotniejsze jest dokładne zrozumienie całego procesu logistyki importu towarów od momentu zamówienia ich produkcji w fabryce, po finalne dostarczenie do sklepów. Dzięki szerokiej analizie i mapowaniu procesu u klientów branży fashion, wypracowaliśmy metody, dzięki którym oferujemy dedykowane rozwiązania drobnicy kontenerowej. Pozwalają one dostarczyć towar do klienta tak, aby w optymalnym momencie trafił na półki sklepowe – mówi Bartosz Wilczyński, cluster head of Oocean business development Northeast Europe Cluster w DB Schenker.

Celem biznesu oceanicznego DB Schenker jest bezpieczne i terminowe dostarczenie produktów do europejskich portów, a stamtąd do finalnych odbiorców. Operator daje swoim klientom gwarancję, że transport przesyłek odbędzie się w sposób niezawodny, szybki i efektywny.

(źr. DB Schenker)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.