Dodaj ogłoszenie o pracy


OT Logistics w roli promotora szkolnictwa zawodowego

Spółka OT Logistics, Kolej Bałtycka oraz Zespół Szkół Nr 4 im. Armii Krajowej w Szczecinie podpisali umowę o współpracy, której celem jest promocja szkolnictwa zawodowego oraz przeciwdziałanie skutkom luki pokoleniowej w zawodach kolejowych, m.in. wśród maszynistów.

Spółki z Grupy Kapitałowej OT Logistics oraz ZS Nr 4 w Szczecinie chcą współpracować m. in. przy organizacji praktyk zawodowych, promowaniu zawodów technicznych wśród uczniów i ich rodziców, opracowywaniu programów nauczania i dostosowywania ich do potrzeb rynku pracy. OT Logistics i Kolej Bałtycka planują również przekazywać ZS Nr 4 sprzęt, narzędzia i materiały do ćwiczeń, a także otworzyć pracownię patronacką dla uczniów oraz organizować szkolenia dla kadry inżynierskiej zatrudnionej w szkole.
W skład Zespołu Szkół Nr 4 im. Armii Krajowej w Szczecinie wchodzą Technikum Kolejowe (potocznie zwane „Kolejówką”) oraz Branżowa Szkoła I Stopnia Nr 3. Instytucje przygotowują uczniów do pracy m. in. w zawodach takich jak technik elektryk, technik spedytor, technik automatyk, technik obsługi urządzeń i systemów energetyki odnawialnej oraz technik eksploatacji portów i terminali. Kształcenie zawodowe na wszystkich kierunkach prowadzą doświadczeni nauczyciele, a szkoła zapewnia dostęp do nowoczesnych laboratoriów zawodowych. Szkoła współpracuje z innymi instytucjami edukacyjnymi (m. in. z Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym) oraz pracodawcami.
- Technikum Kolejowe w Szczecinie wchodzące w skład Zespołu Szkół Nr 4 im. Armii Krajowej w Szczecinie jest szkołą otwartą na współpracę z pracodawcami. Umowa z Grupą Kapitałową OT Logistics otwiera nowy rozdział w rozwoju szkoły. Głównym celem jest wspieranie uczniów w wyborze kariery zawodowej. Chcemy by nasi absolwenci wchodzili na rynek pracy z dużym bagażem specjalistycznej wiedzy nabytej podczas praktyk i staży zawodowych organizowanych w spółkach Grupy. Liczę też na owocną współpracę zarówno w kształceniu młodzieży jak i w wymianie doświadczeń pomiędzy kadrą Grupy Kapitałowej i kadrą pedagogiczną szkoły – powiedział Paweł Masłowski, dyrektor Zespołu Szkół nr 4 w Szczecinie.
- Umowa przyniesie korzyści obu stronom – pozwoli na dalsze podwyższanie poziomu kształcenia w ZS Nr 4 w Szczecinie, a jednocześnie pozwoli na stworzenie kadr, które będą mogły w przyszłości zasilić szeregi pracowników branży Transport-Spedycja-Logistyka - mówił Dariusz Trzciński, prezes Kolei Bałtyckiej. „Wspierając kształcenie w Zespole Szkół im. Armii Krajowej w Szczecinie działamy również na własną korzyść – liczymy na to, że uczniowie ZS Nr 4 w Szczecinie dzięki programowi praktyk zawodowych będą w przyszłości zainteresowani kontynuowaniem swojej zawodowej kariery w ramach Grupy Kapitałowej OT Logistics. Co prawda dzięki rosnącym pensjom maszynistów widzimy obecnie na rynku zainteresowanie zawodem, jednak z uwagi na kryzys w szkolnictwie zawodowym w ostatnich dekadach luka pokoleniowa w tym zawodzie jest wyraźnie widoczna. Szacujemy np., że obecnie na polskim rynku kolejowym brakuje ok. 2 tysięcy maszynistów, a do 2022 roku wiek emerytalny osiągnie kolejne 2,5 tysiąca maszynistów. – dodał Dariusz Trzciński, prezes Kolei Bałtyckiej.

(źr. OT Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.