Dodaj ogłoszenie o pracy


Pierwsze spotkanie networkingowe Stowarzyszenia Liderek w Biznesie - Ladie’s Winter Tea

15 lutego, w związku ze zbliżającym się Międzynarodowym Dniem Kobiet, odbyło się pierwsze w tym roku i kolejne z cyklicznych spotkań członkiń Stowarzyszenia Liderek w Biznesie Ladies First.

W warszawskim hotelu Bristol zebrało się około 150 kobiet - menadżerek reprezentujących branże – głównie rynek nieruchomości, a także logistykę, produkcję (FMCG, farmację, firmy kosmetyczne i spożywcze) oraz wolne zawody i różne działalności, które prowadzą kobiety. Uczestniczki spotkały się już piąty raz w ramach wypracowanej formuły networkingowej, korzystały z okazji do budowania relacji i dzieliły się swoimi doświadczeniami, nawiązując nowe kontakty w ramach grupy. Szczególnym momentem spotkania było wystąpienie Katarzyny Pyś-Fabiańczyk, prezeski Stowarzyszenia i dyrektor w BNP Paribas Real Estate, dotyczące szeroko omawianego problemu – molestowania, mobbingu, dyskryminacji w miejscu pracy. - Tematem interesują się media, ale jest on omawiany jedynie w kontekście na ogół odległego od biznesu – świata celebrytów. Nie możemy zapominać, że podobne sytuacje dzieją się wokół nas i nie wolno nam na to przymykać na oczu. Jako kobiety prezeski, dyrektorki, menadżerki w dużych korporacjach mamy możliwość wywierania realnego wpływu na nasze firmy i zadbania o to, aby zarówno kobiety, jak i mężczyźni, czuli się dobrze w swoim środowisku pracy.  
Panie rozmawiały także o kwestiach związanych z zarządzaniem różnorodnością i wyrównywaniem możliwości oraz szans kobiet na rynku pracy.  Agata Wydmańska, marketing & xommunication manager CEE w DHL Supply Chain, mówiła o badaniach naukowych i doświadczeniach, które pokazują jednoznacznie, że zespoły osiągające sukcesy często są zróżnicowane. I odwrotnie: zróżnicowane zespoły częściej osiągają sukcesy. Niestety wysokie kompetencje kobiet i umiejętność dostosowania się do wymogów rynku nie przekładają się w dalszym ciągu na zarobki w Polsce.

Jak zawsze tez nie zabrakło też niespodzianek, które ufundowali partnerzy i sponsorzy spotkania, wśród których były takie firmy, jak: Air France S.A., BANDI Cosmetics, DHL Supply Chain, BNP Paribas Real Estate Poland, Tchibo, Schwarzkopf Professional, Rhenus Logistics, P3, Kajima Poland, SEGRO, FUD, Geodetic. Co, TaylorWessing, Kwiaty dla Biura, 7R S.A., Panattoni Europe, Pracujwlogistyce.pl, EuropaProperty, The City.

(red)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.