Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy prom we flocie Polskej Żeglugi Bałtyckiej

Pasażerowie korzystający z połączenia Gdańsk-Nynäshamn już wkrótce będą mogli korzystać z nowej jednostki, jaką pozyskał polski armator PŻB - będzie to zaledwie siedmioletni statek Nova Star.

PŻB, której statki pływają w barwach Polferries, wprowadzi na trasie z/do Gdańska drugi obok jednostki Wawel prom. To zbudowany w 2011 r. w Singapurze statek Nova Star. Ma on 161 metrów długości, a na pokład może zabrać 1215 pasażerów. Dysponuje też linią ładunkową o długości 2790 metrów. Dużym atutem jest wiek promu – jego budowa zakończyła się zaledwie w 2011 r. Jednostka do tej pory obsługiwała połączenia pomiędzy amerykańskim Portland oraz Yarmouth w Kanadzie, a ostatnio służyła na trasie Algeciras-Tanger. Jej właścicielem jest singapurski ST Engineering, a ostatnim operatorem była firma Inter Shipping.

Warto dodać, że w ostatnim czasie Polska Żegluga Bałtycka (PŻB) realizowała spore inwestycje na trasie Świnoujście-Ystad. W ostatnich latach pojawiły się na niej dwie nowoczesne jednostki z rynku wtórnego; sfinalizowane zostało również zamówienie na nowy prom. Teraz zmian doczeka się także oferowane przez polskiego przewoźnika połączenie promowe pomiędzy Trójmiastem i Szwecją. Jak podkreślał Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, nowy nabytek to przede wszystkim wysoki standard podróżowania, mnóstwo udogodnień dla pasażerów w każdej grupie wiekowej. To także odpowiedź na oczekiwania osób, które korzystały z oferty przewozów na trasie Gdańsk-Nynäshamn. Do tej pory połączenie pomiędzy Gdańskiem a znajdującym się nieopodal Sztokholmu Nynäshamn obsługiwał zbudowany w 1980 r. Wawel. Pozostanie on we flocie Polferries i będzie nadal pływał na tej linii. W ostatnich latach flotę polskiego operatora wzbogaciły też statki Mazovia i Cracovia. Obok nich firma posiada także prom Baltivia. Pozyskana właśnie Nova Star będzie na razie najmłodszym promem we flocie Polferries. Nova Star rozpocznie obsługę połączenia Gdańsk-Nynäshamn na przełomie marca i kwietnia.

(źr. PromySkat.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.