Pasażerowie korzystający z połączenia Gdańsk-Nynäshamn już wkrótce będą mogli korzystać z nowej jednostki, jaką pozyskał polski armator PŻB - będzie to zaledwie siedmioletni statek Nova Star.
PŻB, której statki pływają w barwach Polferries, wprowadzi na trasie z/do Gdańska drugi obok jednostki Wawel prom. To zbudowany w 2011 r. w Singapurze statek Nova Star. Ma on 161 metrów długości, a na pokład może zabrać 1215 pasażerów. Dysponuje też linią ładunkową o długości 2790 metrów. Dużym atutem jest wiek promu – jego budowa zakończyła się zaledwie w 2011 r. Jednostka do tej pory obsługiwała połączenia pomiędzy amerykańskim Portland oraz Yarmouth w Kanadzie, a ostatnio służyła na trasie Algeciras-Tanger. Jej właścicielem jest singapurski ST Engineering, a ostatnim operatorem była firma Inter Shipping.
Warto dodać, że w ostatnim czasie Polska Żegluga Bałtycka (PŻB) realizowała spore inwestycje na trasie Świnoujście-Ystad. W ostatnich latach pojawiły się na niej dwie nowoczesne jednostki z rynku wtórnego; sfinalizowane zostało również zamówienie na nowy prom. Teraz zmian doczeka się także oferowane przez polskiego przewoźnika połączenie promowe pomiędzy Trójmiastem i Szwecją. Jak podkreślał Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, nowy nabytek to przede wszystkim wysoki standard podróżowania, mnóstwo udogodnień dla pasażerów w każdej grupie wiekowej. To także odpowiedź na oczekiwania osób, które korzystały z oferty przewozów na trasie Gdańsk-Nynäshamn. Do tej pory połączenie pomiędzy Gdańskiem a znajdującym się nieopodal Sztokholmu Nynäshamn obsługiwał zbudowany w 1980 r. Wawel. Pozostanie on we flocie Polferries i będzie nadal pływał na tej linii. W ostatnich latach flotę polskiego operatora wzbogaciły też statki Mazovia i Cracovia. Obok nich firma posiada także prom Baltivia. Pozyskana właśnie Nova Star będzie na razie najmłodszym promem we flocie Polferries. Nova Star rozpocznie obsługę połączenia Gdańsk-Nynäshamn na przełomie marca i kwietnia.
(źr. PromySkat.pl)