Dodaj ogłoszenie o pracy


Wyniki Renault Trucks za 2017 - rekordowy wzrost sprzedaży i prace nad super oszczędnym autem!

Rok 2017 Renault Trucks zalicza do bardzo udanych – osiągnięcie 9,2 proc. wzrostu sprzedaży pojazdów o DMC pow. 16 t oraz świetne wyniki konkursu Optifuel Challenge, który dowiódł wysokiej efektywności paliwowej samochodów ciężarowych tej marki. Koncern pracuje też nad projektem FALCON - czyli super oszczędnym autem ciężarowym.

W 2017 roku strategia Renault Trucks realizował strategię skupiającą się wokół poprawy wizerunku marki. Producentowi udało się przekonać wiele firm do zmiany pojazdów na Renault. To duża zasługa samych produktów, zwłaszcza gamy T, ale też sił sprzedażowych i serwisowych Renault Trucks, które skutecznie utrzymują obecnych klientów i docierają do nowych, realizując efektywną strategię handlową. Do tego sukcesu marki przyczyniła się też między innymi kampania Truck 4 Comfort, która pomogła skutecznie dotrzeć z ofertą do nowych klientów. Była to limitowana edycja komfortowo wyposażonych pojazdów z pakietem bezpieczeństwa, nastawiona również na ekonomikę paliwową. Kampania nie tylko odpowiadała na potrzeby kierowców, przekaz mocno skupiał się na bezpieczeństwie biznesowym właściciela. Każdy pojazd został wyposażony w pełny, 4-letni kontrakt serwisowy, co stanowi rzadkość na rynku, a także gwarancję braku niespodziewanych kosztów w tym czasie. Wydatki związane z techniczną stroną eksploatacji pojazdów zawiera kontrakt Excellence, który obejmuje wszelkie przeglądy okresowe, wymianę oleju, filtrów czy klocków hamulcowych, ale także elementów niestandardowych, np. wkładu filtra cząstek stałych DPF czy nawet naprawę ogrzewania niezależnego.
Profesjonalni kierowcy
W 2017 roku Renault Trucks wspierało program Profesjonalni Kierowcy, gdzie są doszkalani młodzi stażem kierowcy, co pomaga im zaistnieć na rynku pracy. Renault Trucks pamiętało też o kierowcach z większym doświadczeniem. Dla nich w 2017 roku została przeprowadzona ósma już edycję konkursu Optifuel Challenge, która zgromadziła łącznie 501 kierowców. Z roku na rok poziom umiejętności kierowców rośnie. Tegoroczne wyniki uczestników osiągnęły poziom Master Driverów Renault Trucks. Zdarzyło się nawet, że stającym w konkursowe szranki udało się pobić rezultaty mistrzów. Średni wynik 25,8 l/100km nikogo nie zaskoczył. Po raz pierwszy w konkursie wykorzystano pojazdy z 13-litrowym silnikiem. Zebrane doświadczenia wskazują, że to bardzo uniwersalny pojazd dający sobie radę w każdych warunkach drogowych, od morza aż po Tatry.
Ważnym wydarzeniem w historii Renault Trucks było dostarczenie pierwszego zasilanego gazem pojazdu D16 z nadwoziem do zbiórki śmieci, który trafił do PGK Śrem. Po raz pierwszy marka zaprezentowała także w Polsce pojazd z kabiną Low Entry Renault Trucks D Access, zabudowany nadwoziem EcoCel. Przed sprzedażą pojazd przeszedł testy w firmach komunalnych, gdzie cieszył się dużym zainteresowaniem. Wszystkie działania w 2017 roku przełożyły się na dostarczenie na rynek 1741 sztuk o DMC powyżej 16 ton, co przekłada się na 9,2 proc. procent wzrost rok do roku liczby sprzedanych pojazdów (najwyższy wzrost na rynku).

Plany na rok 2018
Rok 2018 zapowiada się dla Renault Trucks równie udanie. Przedstawiciele marki chcą uzyskać udziały w rynku około 8 proc. Zamierzają utrzymać i kontynuować dotychczasową strategię, pracując nadal nad poprawą wizerunku marki Renault Trucks. „Tajną bronią” marki stanowią samochody gamy T z silnikiem 13-litrowym, 440 KM i kabiną Sleeper Cab. Testy pojazdów udowodniły, że przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy oraz niskiego spalania, świetnie sprawdzają się w sytuacji permanentnego braku kierowców. Nawet ten z mniejszym doświadczeniem, „przywiezie” świetny wynik spalania dzięki elastycznemu silnikowi 13-litrowemu i skrzyni Optidriver. Silnik 440 KM oferuje najszerszy na ryku zakres prędkości eksploatacyjnych, już od 850 do 1500 obr./min., co znaczy, że niezależnie od sposobu jazdy kierowcy zawsze jest w zielonym polu. Kabina Sleeper Cab, komfortowo wyposażona w najnowsze rozwiązania podnoszące poziom zadowolenia kierowcy (ergonomiczna tablica przyrządów z 7-calowym wyświetlaczem), leżanka Ultimate, wielofunkcyjna kierownica, komfortowe fotele Recaro, to znakomite rozwiązanie gwarantujące z jednej strony wygodę pracy, z drugiej doskonałe parametry eksploatacyjne. Aerodynamiczny kształt kabiny (kształt trapezu) gwarantuje zarówno niskie opory powietrza, a co za tym idzie niskie spalanie, jak
i zmniejsza w porównaniu do HSC masę własną pojazdu, podnosząc tym samym ładowność zestawu. Renault Trucks jest przekonane, że specjalnie przygotowana oferta handlowa, finansowa oraz ubezpieczeniowa sprawi, że pojazdy marki staną się prawdziwym bestsellerem rynku 2018. Dla rynku polskiego Renault Trucks przewidział także wzmożoną aktywność dla segmentu podwozi. Chce rozwijać swoją ofertę pojazdów gazowych. Kolejny segment, który Renault Trucks zamierza zaktywizować, to pojazdy dystrybucyjne. Szczególną uwagę producent zwraca na samochody 16-tonowe gamy D, licząc szczególnie na transport chłodniczy. Trzecia aktywność to pojazdy z segmentu budowlanego. Tutaj mowa o ciężkich pojazdach budowlanych 4-osiowych gamy K. Renault Trucks ma oczywiście pojazdy 8x4, ale do świadomości klientów jeszcze nie przebito się z ofertą 8x6. Warto także wspomnieć o unikalnym na rynku rozwiązaniu Optitrack z dołączanym hydraulicznym napędem jednej z osi.
Rok 2018 dla Renault Trucks w Polsce będzie też rokiem nowości. Zbliżający się salon IAA Hanower, będzie miejscem prezentacji oferty pojazdów z zasilaniem elektrycznym. W 2019 roku firma rozpoczyna sprzedaż pojazdów elektrycznych. Dużą nowością będą także pojazdy X-Road, niespotykana do tej pory oferta „nowych” samochodów używanych. Wyselekcjonowane pojazdy Gamy T, które pierwsze życie mają już za sobą, trafiają do fabryki Renault Trucks i są poddawane modyfikacji. Obejmuje ona zmianę opon, przełożenia tylnego mostu, zawieszenia, siodła, oprogramowania skrzyni biegów, a także zmiany estetyczne w wyglądzie kabiny. Oczywiście samochód jest „odbudowywany” tzn. wszelkie wymagające tego elementy są wymieniane na nowe. W ten sposób przygotowany pojazd gamy T upodabnia się nieco do samochodu gamy C, stając się doskonalą ofertą dla rynku pojazdów budowlanych. Niczym nowym jest to, że samochody wycofane z ruchu dalekobieżnego przeżywają swoje drugie życie, ciągnąc naczepy wywrotki. Nowość stanowi natomiast fakt przebudowywania takich pojazdów w fabryce po to, żeby lepiej spełniać wymagania stawiane przed nimi przez place budów.

Projekt FALCON - super auto!


Renault Trucks kontynuuje badania nad poprawą efektywności energetycznej pojazdów ciężarowych. Innowacyjny projekt FALCON powstał w celu opracowania kompletnej kombinacji do przewozu ładunków ciężkich, aby zademonstrować ambitne możliwości redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2. Niższe zużycie paliwa stanowi podstawę rozwoju pojazdów Renault Trucks, które mają być ośrodkami zysku dla przewoźników. Wraz z projektami Optifuel Lab 1 oraz Optifuel Lab 2, oraz z ostatnim projektem Urban Lab 2 dotyczącym pojazdów dystrybucyjnych, producent podejmuje się opracowania nowej, eksperymentalnej kombinacji, która ma zużywać 13 proc. mniej paliwa niż standardowy zestaw ciągnięty przez Renault Trucks T. Projekt FALCON (Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption - Elastyczna i Aerodynamiczna Ciężarówka o Niskim Zużyciu) prowadzony jest wraz z grupą partnerów tj. Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École centrale de Lyon (LMFA) oraz IFSTTAR (LTE; LESCOT). Projekt jest wspierany finansowo przez państwo francuskie za pośrednictwem funduszu FUI Regions. Założenia projektu to osiągnięcie zwrotu inwestycji przez klientów w ciągu dwóch lat przy normalnych warunkach eksplantacji, oraz rozpoczęcie produkcji seryjnej w perspektywie średniookresowej. Modyfikacje skupiają się na optymalnej aerodynamice ciężarówki wraz z naczepą, oponach o niskim oporze toczenia i funkcjach wspierających racjonalną jazdę, a także na funkcjach zarządzania paliwem wraz z ulepszonym układem przeniesienia napędu, wykorzystującym nowej generacji system odzyskiwania ciepła Rankine i zoptymalizowane środki smarne. Z wyjątkiem systemu Rankine, technologia ta ma zostać włączona do pojazdów demonstracyjnych i testowana w rzeczywistych warunkach pod koniec 2018 roku. Projekt Falcon, który ma zakończyć się w 2020 r., to dla Renault Trucks nowe „laboratorium na kołach”. Służyć ma ono nie tylko opracowaniu  technologii zmniejszającej zużycie paliwa przez samochody ciężarowe, ale także pomóc w dostosowaniu do wymogów przyszłych przepisów UE dotyczących emisji CO2 pojazdów ciężarowych, oraz ich pojemności, wymiarów i opon.

(red./źr. Renault Trucks)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.