Dodaj ogłoszenie o pracy


Rośnie liczba przesyłek eksportowych do Skandynawii – Dachser podsumował przewozy za rok 2017

W 2017 r. firma Dachser zwiększyła liczbę przesyłek realizowanych ze swojego szczecińskiego oddziału do krajów skandynawskich o 43 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Operator spodziewa się dalszego wzrostu dynamiki przewozów ze względu na rosnący eksport z Polski do tego regionu Europy.

Skandynawia znajduje się wśród głównych kierunków polskiego eksportu. W III kwartale 2017 r. do Szwecji, Dani i Norwegii sprzedano towary o łącznej wartości prawie 37 mld zł. To o ponad 6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wynika z danych GUS. Wzrost wymiany zagranicznej z północną Europą ma przełożenie na zwiększenie liczby przesyłek transportowanych przez operatorów logistycznych specjalizujących się w obsłudze eksportu. Do krajów skandynawskich z Polski wysyłane są produkty branży medycznej, elektronicznej, chemicznej, wyposażenia wnętrz oraz towary dla sektora przemysłowego np. części zamienne lub wyposażenie elektrowni wiatrowych. - Skandynawia jest istotnym partnerem handlowym Polski i stanowi atrakcyjny rynek zbytu dla rodzimych przedsiębiorców, dlatego coraz więcej firm chce sprzedawać do Szwecji, Danii czy Norwegii. Znaczna ilość wymiany przypada też na towary wysyłane na północ przez skandynawskie firmy produkcyjne, które mają swoje zakłady w naszym kraju. Biorąc pod uwagę korzystną koniunkturę gospodarczą, nieustanny rozwój e-commerce i rosnące uznanie dla polskich wyrobów u skandynawskich odbiorców, spodziewamy się utrzymania w przyszłości tych pozytywnych trendów dla eksportu, a co za tym idzie, także dla logistyki – mówi dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

Pięć dni w tygodniu z centrum logistycznego pod Szczecinem wyjeżdżają ciężarówki z logo Dachser do oddziału operatora w Kolding w pobliżu granicy niemiecko-duńskiej. Stamtąd przesyłki są transportowane do pozostałych rejonów na terenie Danii oraz do Szwecji, Norwegii i Finlandii. Operator dostarcza przesyłki na terenie Półwyspu Jutlandzkiego w standardzie przesyłek krajowych, czyli w 24 godziny, a na wyspy duńskie w 48 godzin. Do Szwecji, która jest nieporównywalnie większa czasy dostaw różnią się od jednego do kilku dni  - na północ kraju to 4-5 dni. W ramach połączeń liniowych Dachser obsługuje zarówno zlecenia eksportowe, jak i importowe.
- Największym zainteresowaniem wśród skandynawskich kierunków eksportowych obsługiwanych przez Dachser w Szczecinie cieszy się Dania. Jest to spowodowane ponadprzeciętnym udziałem bezpośrednich inwestycji firm z duńskim kapitałem na Pomorzu Zachodnim. Ale nie brakuje tu także firm o szwedzkim czy norweskim rodowodzie. Oprócz nich za naszym pośrednictwem wysyłkę towarów do Skandynawii zlecają krajowi producenci, którzy także chcą być obecni na perspektywicznych rynkach – mówi Karolina Paradowska, specjalista ds. klientów kluczowych Dachser w Szczecinie.

W przypadku obsługi eksportowej krajów spoza Unii Europejskiej, takich jak Norwegia, Dachser oprócz transportu zajmuje się także organizacją odprawy celnej, co usprawnia proces wysyłki i jest dużym ułatwieniem dla firm. Firma posiada w Szczecinie w magazynie przeładunkowym tzw. stałe miejsce uznane, dzięki czemu nie ma konieczności przedstawienia towarów w urzędzie celnym. Takie rozwiązanie pozwala skrócić czas odprawy towarów oraz ograniczyć ich transport na terenie miasta, co zmniejsza ryzyko uszkodzenia.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.