Dodaj ogłoszenie o pracy


Rok 2017 PKP Cargo zamknęło stabilnym wzrostem przewozów

Grudzień 2017 roku był kolejnym miesiącem, w którym Grupa PKP Cargo uzyskała dobre wyniki przewozowe, mając 51,31 proc. udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 44,54 proc. pod względem masy towarowej – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W tym samym okresie Grupa przewiozła o 1,9 proc. więcej ładunków i wykonała pracę przewozową o 7,6 proc. większą niż w grudniu 2016 roku.

W porównaniu do wyników z grudnia 2016 roku, w analogicznym okresie 2017 roku Grupa PKP Cargo zwiększyła przewozy m.in. kamienia, paliw, rud, towarów z grupy inne artykuły chemiczne i z grupy „pozostałe ładunki” oraz buraków cukrowych. Na wzrost przewozów kamienia miało wpływ m.in. pozyskanie transportów od konkurencyjnego przewoźnika, rozpoczęcie świadczenia przewozów na rzecz nowego klienta oraz na potrzeby budowy dróg w kraju, a także w związku z modernizacją linii kolejowych.
Większe przewozy paliw były możliwe m.in. za sprawą przewozów z jednej z baz paliw w kraju oraz w imporcie lądowym ze Wschodu do terminali/baz paliw w związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na paliwa po zmianach legislacyjnych likwidujących szarą strefę oraz w związku z przekazaniem przewozów w jednej z relacji krajowych przez czołowego producenta paliw ze względu na remont jednej z ważnych linii kolejowych (brak możliwości realizacji przez własnego przewoźnika). Zwiększone przewozy rud były efektem m.in. realizacji większych przewozów rudy żelaza do jednej z hut na południu kraju (w tranzycie z jednego z portów) i do innej z hut na południu Polski (w imporcie ze Wschodu). Wzrost przewozów innych artykułów chemicznych nastąpił m.in. wskutek  zwiększonych przewozów gazów w imporcie ze Wschodu. Na wzrost przewozów towarów z grupy „pozostałe ładunki” miała wpływ m.in. realizacja przewozów artykułów z betonu (np. podkłady kolejowe) oraz gliny. Zwiększone przewozy buraków cukrowych były m.in. wynikiem realizacji kontraktu dla czołowego producenta cukru. W porównaniu do listopada 2017 roku, w grudniu ub. roku wzrosły przewozy m.in. innych artykułów chemicznych, paliw, intermodalne i metali.

Po 12. miesiącach 2017 roku udział rynkowy Grupy PKP Cargo w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku w ujęciu masy towarowej wzrósł z 44,11 proc. do 44,87 proc. (+0,76 p.p.), a w ujęciu pracy przewozowej zwiększył się z 51,53 proc.      do 51,69 proc. (+0,16 p.p.). Grudzień 2017 roku był kolejnym miesiącem, w którym Grupa PKP Cargo uzyskała dobre wyniki przewozowe. Przewiozła 8,94 mln ton towarów, czyli o 1,9 proc. więcej niż w grudniu 2016 roku. Wykonana przez Grupę w grudniu 2017 roku praca przewozowa wyniosła 2,39 mld tkm, tj. o 7,6 proc. więcej niż w grudniu 2016 roku. Przewozy w ujęciu masy w trakcie 12. miesięcy 2017 roku były    o 9,4 proc. większe, a praca przewozowa o 8,5 proc. większa niż w analogicznym okresie 2016 roku. Udziały Grupy we wzroście rynku w okresie od stycznia do grudnia 2017 roku wynosiły odpowiednio 54,9 proc. i 53,7 proc.

(źr. PKP Cargo)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.